נסטור בא לבקר: הצצה לשיפוץ במיליון שקלים ברישפון

אהבתם של הדיירים לסוסים ורכיבה הכתיבה את כל עיצוב הבית ברישפון אשר רווי בחומרים מן הטבע, גוונים של אדמה ואווירה כפרית חמה הודות לעבודת הנגרות המפוארת שנעשתה בו. האדריכל נסטור סנדבנק בא לבקר את הבית שתקציב השיפוץ בו עמד על כמיליון שקלים ויצא עם כמה ביקורות בונות

מאת שלומית סאם-אקרמן | וידאו ג´יל פרז | תאריך 23.8.2011

סגנון כפרי ואלגנטי, חומרים שלא נוטים להתלכלך וגוונים של שחור, אפור ומוקה היו בין הדרישות העיקריות של בעלי הבית ממעצבת הפנים,

גלית אוחיון

, לפני השיפוץ. בעלי הבית, זוג עם שני ילדים בני 6 ו-10, הם חובבי סוסים ורכיבה הנוהגים לחזור הביתה מלוכלכים מבוץ ומאבק ולכן ריצוף עדין הנוטה להישרט או ריהוט בהיר הנוטה להתלכלך לא באו בחשבון, מה גם שהבית משמש לאירוח מאסיבי של ילדים קטנים, כך שפרקטיות במקרה זה הייתה מילת המפתח.

סגנון כפרי ואלגנטי וגוונים של שחור, אפור ומוקה. מבט לעבר הסלון, פינת האוכל ופינת העבודה. (צילום: אוה קהן, תיבת נוח)
סגנון כפרי ואלגנטי וגוונים של שחור, אפור ומוקה. מבט לעבר הסלון, פינת האוכל ופינת העבודה. (צילום: אוה קהן, תיבת נוח)


הבית, הממוקם ברישפון, הוא בן 10 שנים כשעיקר השיפוץ בו התבצע בחלל הציבורי המשתרע על מפלס אחד וכולל את מבואת הכניסה, הסלון, המטבח, פינת האוכל ופינת העבודה.

תקציב השיפוץ למפלס זה עמד על כמיליון שקלים וכלל בין היתר שבירה של שני קירות, הרחבת מבואת הכניסה ושינוי מיקום הדלת, ריצוף, הוספת נקודות תאורה, ריהוט ואבזור הבית.

מבואת הכניסה

חלל גדול ומרווח נגלה לעיני הנכנסים לבית ולמעשה מהווה מבואת כניסה ארוכה שהמשכה הוא הסלון ומצידה ניצב מטבח הבית. הקיר אשר הפריד בין המבואה למטבח לפני השיפוץ נשבר ובמקומו הציבה אוחיון פריט נגרות גדול ומאסיבי בצבע שחור עם עיטורים קלאסיים שבנוסף להיותו מחיצה מעוצבת ומיוחדת הוא משמש גם כארון גדול שמצידו האחד, מקום אחסון למעילים ונעליים ומצידו השני מתפקד כארון מטבח לכל דבר עם מגירות וקלאפות ונישה גדולה למקרר.

הארון, כמו כל פריטי הנגרות בבית, יוצרו ועוצבו על ידי נגריית תיבת נוח ברישפון.

בשל דרישתם של בעלי הבית לחומרים עמידים שלא נוטים להתלכלך בקלות בחרה אוחיון באבן בזלת שחורה המדמה מדרכת אספלט מיושנת במראה מחוספס לריצוף הכניסה והמדרגות הסמוכות לה. כל שאר הריצוף בחלל ציבורי הוא פרקט אלון עתיק מיושן ומעושן בציפוי שכבת שמן הדוחה נוזלים וניתנת לניקוי בקלות.

מבט למבואה הגדולה וליחידת הנגרות אשר מהווה מחיצה בינה לבין המטבח (צילום: אווה קהן, תיבת נוח)
מבט למבואה הגדולה וליחידת הנגרות אשר מהווה מחיצה בינה לבין המטבח (צילום: אווה קהן, תיבת נוח)

כל מבואת הכניסה כמו גם הקיר הגדול הסמוך לה חופו בבריקים בגוון אפרפר עם מראה גולמי ולא מלוטש המעצימים את התחושה הטבעית והכפרית השוררת בחלל.

הבריקים נרכשו מבית מירו רומנו בנתניה בעלות של 800 ₪ למטר.

המטבח

כמו שאר הבית, גם המטבח סובב סביב גווני האפור והשחור. הארונות נצבעו בפאטינה שהיא צביעה המעניקה לו מראה מיושן וייחודי והגוון הנבחר לארונות הוא מוקה אפרפר המשתלב עם גוון הבריקים בקיר המרכזי שבכניסה.

מאחר ובני הבית נוהגים לאכול הרבה בחוץ, המטבח אינו משרת אותם הרבה ביום יום, לכן במקום אי גדול במרכז המטבח בחרה אוחיון בשולחן בר גבוה, קטן יותר, מעץ אלון עתיק מבוקע אשר שובר במעט את המראה הקלאסי הכבד של ארון האחסון הגדול ויוצר אווירה יותר כפרית וחמה.

ויתור על אי גדול לטובת שולחן בר שמשמש לארוחות חטופות במהלך היום. מטבח הבית (צילום: אווה קהן, תיבת נוח)
ויתור על אי גדול לטובת שולחן בר שמשמש לארוחות חטופות במהלך היום. מטבח הבית (צילום: אווה קהן, תיבת נוח)

פינת האוכל

ממול המטבח עומדת פינת האוכל שבעבר הייתה תחומה בקיר אשר חצץ בינה לבין חדר קטן ולא מנוצל. במהלך השיפוץ קיר זה נשבר ואמנם יצר חלל גדול ומרווח יותר, אך עם זאת חשף עמוד תומך שלא ניתן היה להסיר. את האילוץ הזה הפכה אוחיון לאלמנט עיצובי על ידי חיפוי העמוד ואת זה שסמוך לו בעץ בגוון וניל עם דוגמא של קוביות אשר למעשה מחלקת את המסה של העמודים ומרככת את הנוכחות שלהם. על שני העמודים הורכבו

גופי תאורה

מעודנים מפליז ובד קשיח בגוון שמנת שהשילוב של הכל יחד יוצר מעין שער כניסה אלגנטי אל עבר שולחן האוכל.

מאחר שפינת האוכל עצמה אינה גדולה במיוחד נבחר שולחן עם פלטת זכוכית ורגל מעץ בצבע שחור אשר יוצר מראה מאוורר ומרווח יותר.

שני עמודים קונסטרוקטיבים תוחמים את פינת האוכל שכדי להעניק לה מראה מרווח יותר נבחר בה שולחן עם פלטת זכוכית שקופה. (צילום: אווה קהן, תיבת נוח)
שני עמודים קונסטרוקטיבים תוחמים את פינת האוכל שכדי להעניק לה מראה מרווח יותר נבחר בה שולחן עם פלטת זכוכית שקופה. (צילום: אווה קהן, תיבת נוח)

פינת העבודה

כל החלל הציבורי חף מכל טלוויזיה או מכשיר מדיה כלשהו ואת חדר המשפחה העדיפו בעלי הבית למקם בקומה העליונה בה ממוקמים חדרי השינה. את הקומה התחתונה ייעדו לפעילות קצת יותר מועילה לטענתם כמו קריאה או נגינה בפסנתר ולכן את כל הפינה הסמוכה לפינת האוכל הגביהה אוחיון על במה המרוצפת גם היא בפרקט על מנת להעניק לה את הפוקוס הראוי לה.

יחידת נגרות גדולה בצבע שמנת וקיר בגוון שוקולד שנותן לה קונטרסט. פינת העבודה (צילום: אווה קהן, תיבת נוח)
יחידת נגרות גדולה בצבע שמנת וקיר בגוון שוקולד שנותן לה קונטרסט. פינת העבודה (צילום: אווה קהן, תיבת נוח)

יחידת נגרות גדולה נבנתה במידות של קיר שלם כמעט והיא משמשת את בני הבית כיחידת אחסון, כשולחן כתיבה וכפינת תקשורת עם כל החיבורים הרלוונטיים, למקרה הצורך. היחידה נבחרה בגוון שמנת בסגנון אנגלי עם כל העיטורים המתבקשים וכקונטרסט נצבעו כל קירות הסמוכים לה בגוון שוקולד כהה ודרמטי. הכורסה הפרחונית הגדולה בגווני הפסטל אשר משמשת לקריאה מעצימה את התחושה הכפרית והנעימה וכך גם פסנתר הכנף אשר מתכתב בגוון עם פינת האוכל ויחידת הנגרות הגדולה שבמטבח.

הפסנתר שמהווה מעין תכשיט היה אחד הסיבות להגבהה של החלל על מעין במה אשר נותנת לו את הפוקוס הראוי לו. פינת העבודה (צילום: אווה קהן, תיבת נוח)
הפסנתר שמהווה מעין תכשיט היה אחד הסיבות להגבהה של החלל על מעין במה אשר נותנת לו את הפוקוס הראוי לו. פינת העבודה (צילום: אווה קהן, תיבת נוח)

הסלון

אחד האלמנטים היחידים שהביאו עמם בעלי הבית מלפני השיפוץ היו הספות שנרכשו בפנטהאוז רהיטים. גוון המוקה היווה למעשה את הבסיס לעיצוב כולו ולכן מרבית האלמנטים בחלל הם באותה סקאלת גוונים. שטיח זיגלר מבית פלור בתל אביב נבחר בגוון בהיר יותר כדי ליצור קונטרסט ואת שולחן הסלון בחרה אוחיון מעץ אלון מאסיבי במראה לא מעובד.

הספות שהביאו עמם בעלי הבית היוו את הבסיס לעיצוב החלל ולבחירת הצבעים. סלון הבית (צילום: אווה קהן, תיבת נוח)
הספות שהביאו עמם בעלי הבית היוו את הבסיס לעיצוב החלל ולבחירת הצבעים. סלון הבית (צילום: אווה קהן, תיבת נוח)
יש לכם שאלות בנושאי עיצוב ושיפוץ? שאלו את המומחים שלנו

:

>

פורום עיצוב פנים


>

פורום שיפוצים

חזור מעלה