פיליפ קורטליו ג´ונסון נמנה בין האדריכלים האמריקאים החשובים ביותר במאה ה - 20. לטענתו, "האדריכלות היא מוזיקה חצובה באבן", כאשר המונח "מוסיקה" מתאר יותר מכל את רוחה של האדריכלות המודרנית, המשקפת עידן מתקדם עם עולם מושגים חדש.
האמצעי הדיגיטלי הממוחשב, משמש כשחקן ראשי באדריכלות זו ומאפשר לאדריכל להעלות על הקרקע כל צורה שרק יחשוק בה, תוך שימוש בחומרים בלתי קונבנציונאליים. דווקא האבן המסורתית כפי שג´ונסון ציין, מקבלת פחות במה.
האדריכלות הדיגיטלית, מקנה לקו הרקיע אופי קליל, מגוון מפתיע ומרגש עם התמקדות באנטומיה של הצורה הנשגבת והמפתה.
המבנים השונים בתערוכת "פרפורמליזם", יוצרים נוף חדש ומאגדים בתוכם את ערכי האדריכלות מכל התקופות: צורה, פונקציה, אובייקט, סובייקט, מרחב אדם, פוליטיקה ואידיאולוגיה. הצורה המונומנטאלית של המבנים, מזוהה עם הכנסיות בתקופה הגותית, שנחשבת לאחד משיאי האדריכלות בימי הביניים.
פרופורציות החלל ביחס לאדם באדריכלות עתיקה זו, היו גדולות מאוד, ונתנו לאדם תחושה שהוא קטן וחסר חשיבות ביחס לאל הנשגב. לעומת זאת, מבניה הגדולים של האדריכלות העתידנית, מציגים תפיסה שונה לחלוטין המתחשבת בצרכי האדם, באמצעות שימוש בזכוכית המחדירה קרני שמש, או התייחסות לנושא האקולוגי וחסכון משמעותי בצריכת החשמל.
התערוכה מדיפה ארומה עתידנית ועושה שימוש בצורות אמורפיות ובחומרים פורצי דרך, הנחשבים כחולייה נוספת בשרשרת התהליך המודרני שהחל מאז המהפכה התעשייתית.
להתפתחות הטכנולוגית, התמורות החברתיות, התפיסה האסתטית של המכונה והפונקציונאליות, מתווספים עתה שני אלמנטים משמעותיים: עיבודי מחשב וחופש יצירה ופעולה. פוטנציאל המחשוב יוצר מערכת של חוקים, כלים ומתודות המושתתים על קודים ומאפשרים לאדריכל ליצור סימולציה עם התייחסות לאנרגיה ואקוסטיקה (בניגוד להדמיה שמתייחסת לפן הוויזואלי בלבד). אלו מקצרים את תהליכי העבודה שרווחו קודם לכן בתחום האדריכלות, וגורמים לאדריכל לחזק את מעמדו ולהרחיב את תפקידו, כאמון על הפרויקט מתחילתו ועד סופו.
התערוכה חושפת עבודותיהם של אדריכלים שונים, החוקרים תהליך של יצירת צורה, באופן פתוח, אשר ער להיבטים תפיסתיים והתנהגותיים מעל הכל. כל פרויקט שמוצג יוצא מנקודת מוצא אחרת, כשכולם חוברים לסגנון מאחד אחד.