

מי -
אסף וינברום, בן 33, נשוי
מה -מעצב ויצרן גופי תאורה מעץ בעבודת יד
לימודים -תואר ראשון במגמה לעיצוב תעשייתי בשנקר
איפה חי -תל אביב
איך זז -קטנוע 250 סמ"ק
מה הזיכרון הראשון שלך שקשור לעיצוב?אני זוכר את הבית שלי מגיל 0 עד גיל 9. גרנו בראשון לציון בדירה קטנה. העיצוב של הסלון היה מקסים. שטיח צבעוני יפיפיה, כורסא מתנדנדת בצד, ספה קלאסית מקטיפה חומה של קסטיאל, רמקולים מעץ בצדדים ושידת עץ מרכזית ועליה פטיפון.
חומר אהובהחומר האהוב עליי הוא עץ. אני בעיקר אוהב את העצים עם הטקסטורות החזקות, אלון, אגוז, טיק. יש כח לחיתוך הישר בחומר כל כך טבעי, כל פאה היא כמו עולם גיאוגרפי יפיפה.



למרות שבעבודה שלי הסגנון הוא די מינימלסטי, אני מאוד אוהב את הסגנון האקלקטי. הסגנון הזה משלב בין כמה חומרים, טקסטורות וצבעים, שיוצרים מיקס מעניין שנראה שלא היה צריך לעבוד יחד, אבל בסוף הוא עובד נהדר. זה כמו לדעת לעשות סלט טוב.
מהם מקורות ההשראה שלך?תמיד הפנים יותר מעניין אותי מהחוץ. זה יכול להיות מפרק מתכת חדש, נורה חדשה שהגיעה לשוק, טכניקה או חומר שנראה לי מעניין לעבוד איתו. אחרי שאני מבין את הפרט, אני יודע איך להמשיך ממנו לגוף התאורה השלם ולאן להתאים אותו- תקרה/רצפה/קיר/שולחן.
לימודי עיצוב. צריך את זה בכלל?בהחלט צריך. לימודי העיצוב הם 4 שנים של אימון בעיצוב. בתוך האימון הזה, השריר שעליו הכי צריך לעבוד הוא הבטן. השכל בסוף יודע מה לעשות אבל את הרגש צריך ללמוד לפתח, אנחנו נולדים איתו ובבתי הספר הרגילים הוא אובד.



יש משפט שאמא שלי תמיד אמרה בשם סבתא שלי: "יודע הוא האדם שיודע שאינו יודע". כל פרויקט עיצוב הוא למידה של דבר חדש. אין מוצר שהייתי פוסל מראש.
מי היית מעוניין שירכוש את העבודה שלך וישים אותה בבית או במשרד?היה מעניין אם איזה אמן ראפ כמו קנייה ווסט או ג´יי זי היה קונה מהמנורות שלי. נראה לי קונטרסט מעניין אם הדמויות האלה עם כל הנצנוצים והלבוש הצבעוני, היו יושבים מתחת למנורת עץ.
יצור בסין, כשר בעיניך?חשבתי על העניין בעבר. אני מאוד אוהב ומחובר לסביבת הייצור. הרבה מהרעיונות עולים משם. לפעמים יותר מעניין אותי להכין תבנית או שבלונה למנורה מאשר המנורה עצמה. בשלב זה אני מעדיף ייצור עצמאי מקומי.



שעון שעיצב נאוטו פוקאסאווה לאיסי מיאקי. קניתי אותו דרך אי ביי במכירה פומבית ויש בו שילוב נהדר של עומס של ספרות ומספרים עם צורה מאוד פשוטה.
מה לדעתך יהיה חומר או טכנולוגית העתיד?לדעתי החומרים ושיטות הייצור יתקדמו ויתפתחו. אם בעבר (או כמו שאני עושה כיום) התחילו מ"גוש" של חומר, שמפחיתים ממנו לקבלת העיצוב הרצוי, אז בעתיד יפתחו שיטות חדשות לייצור החומר מאפס. זה די מזכיר בתפיסה את מה שאנחנו כבר מכירים היום בהדפסות תלת מימד. הדפסה היא רק דרך אחת לייצר חומר ואני מאמין ששיטות הייצור יתרחבו מעבר למה שאנחנו מכירים או מדמיינים: גידול, אפייה, הקרנה, השרצה וכו´... אני משער שההתפתחות תבוא מעולם הביולוגיה/ כימיה.

