אחד ממרכיבי העלות המשמעותיים ביותר בתהליך של בנייה או שיפוץ בית, הוא רכישת הריצוף, הקרמיקות והכלים הסניטריים. עלות שיכולה להגיע עד למאות אלפי שקלים. על מנת להוזיל את העלויות האלה, ניתן כמובן לערוך סקר שוק ו/או לנהל מו"מ, אך הדרך החכמה והמשתלמת ביותר היא באמצעות רכישה של עודפים.
"בניגוד לתדמית הרווחת עודפים אינם סוג ב´ או סחורה פגומה, אלא מוצרים ברמת האיכות הגבוהה ביותר שנשארו מהם כמויות קטנות יחסית ולכן למפעלים או לרשתות לא משתלם להתעסק במכירה שלהם", מסביר דדי בציר, הבעלים של מתחם ´סטוקרמיק´ - המתחם היחיד בישראל שבו ניתן לרכוש מוצרי סנטריה ומוצרי גמר לבית מהארץ ומחו"ל במחירי סטוק מוזלים.
"מעבר למחיר המוזל משמעותית, לרכישה ממתחם עודפים יש יתרון משמעותי נוסף שכן ניתן למצוא פריטים ייחודיים שאין בשום מקום אחר, את חלקם לא מייצרים יותר וחלקם בכלל לא הגיעו לארץ, כך שהרווח הוא כפול".
מהם עודפי קרמיקה וכלים סניטריים?
בדומה לתחומים אחרים, גם תחום המוצרים ועיצוב הבית הוא תחום דינמי שמשתנה באופן תדיר.
תחום הקרמיקה, הריצוף והסנטריה מושפע מאוד גם מהלך הרוח של המעצבים הגדולים בעולם, אך בעיקר מההתקדמות הטכנולוגית שמאפשרת למפעלים השונים להתחדש, למתוח את הגבולות העיצוביים ולייצר כל הזמן מוצרים חדשים מידות גדולות יותר, סגנונות עיצוב שונים, מוצרים דמויי שיש ו/או בטון שנראים בדיוק כמו המקור וכך הלאה.
דדי בציר, שעוסק בתחום הקרמיקה כבר למעלה מ-10 שנים שבמהלכן גם ניהל את אולמות התצוגה של החברות הגדולות בארץ, מסביר כי העודפים נוצרים כתוצאה מכך שהמפעלים מייצרים קולקציות חדשות כל הזמן, לרשתות הגדולות מצדן יש אינטרס לשווק מוצרים חדשים וכך קורה לא פעם שהרשתות והמפעלים לא מספיקים למכור את כל הסחורה לפני שהגיע קולקציה חדשה.
"כל חברה מזמינה מראש סחורה בכמות גדולה, המקום במחסנים מוגבל וכשיוצאת קולקציה חדשה לא שווה להם להתעסק (מבחינה לוגיסטית) עם כמויות קטנות יחסית, אז הם מציגים אותם כעודפים ומוכרים אותם בזול", הוא אומר. "הצרכנים הם המרוויחים הגדולים מכיוון שהאופרציה הזו מעניקה להם הזדמנות לרכוש במחיר זול משמעותית וגם למצוא פריטים ייחודיים ומיוחדים".
כל העודפים במקום אחד
לאחר שהבין את הרווח העצום שיכולים הצרכנים להשיג ברכישת עודפים, החליט בציר להרים את הכפפה ופתח ברח´ הלחי בבני ברק את ´סטוקרמיק´ - מתחם שלם שבו מוצעים במקום אחד כל מוצרי העודפים הטובים ביותר, מהארץ ומחו"ל.
"כל חברה וכל מפעל מוציאים למכירה את העודפים שלהם על בסיס שוטף, כך שכדי למצוא את המציאות השוות ביותר נאלצים הלקוחות והאדריכלים לכתת רגליים בין חנויות העודפים השונות. בגלל שמדובר בכמויות קטנות ובגלל שחידוש המלאי אינו אחיד ואינו מוגדר במועד קבוע, בדומה לתחום האופנה למשל, נאלצים הלקוחות לא פעם לחזור שוב ושוב לאותה חנות רק כדי לבדוק אם משהו התחדש, ואת זה בדיוק רציתי לחסוך להם", מסביר בציר.
"במקום שהלקוחות יסתובבו בין החנויות ויאלצו להיות עם היד על הדופק לגבי המלאי המשתנה בתדירות גבוהה, אני זה שבודק את הדברים באופן שוטף, גם מול כל היבואנים בארץ וגם ישירות מול המפעלים בחו"ל, מאתר אצל כל אחד את ההזדמנויות הטובות ביותר ורוכש ממנו את כל הסטוק".
באופן כזה הלקוחות שמגיעים למתחם ´סטוקרמיק´ נהנים ממגוון רחב מאוד של מוצרים שכבר עברו סינון, ממחירים זולים משמעותית (גם ביחס לחנויות עודפים נפרדות) ומהאפשרות למצוא פריטים ייחודיים שלא נמכרים בארץ או שכבר לא מיוצרים - וזה מה שהופך את מתחם ´סטוקרמיק´ ללא פחות ממהפכני!
כך למשל תוכלו למצוא במתחם מגוון גדול של ריצופים, קרמיקות, חיפויים, ברזים, אסלות, ארונות אמבטיה, כיורים מיוחדים, פרקטים, אקססוריז ומוצרי גמר רבים נוספים. חלק מהמוצרים הם ממש בגדר "פיסים נדירים", בין אם מכיוון שמדובר בסדרות מוצלחות מאוד שהמפעל הפסיק לייצר מסיבות שונות ובין אם מכיוון שמדובר בפריטים שכלל לא הגיעו לישראל ובציר איתר אותם ישירות אצל המפעלים בחו"ל.
כמה משמעותי פער המחיר?
כשבונים או משפצים בית כל חיסכון הוא מבורך, בטח כשהחיסכון נובע כתוצאה מניצול הזדמנויות ומרכישה חכמה מבלי להתפשר על האיכות או על המותר שרוצים.
"לקוח שמגיע אלינו למתחם ומוצא מוצר שהוא אוהב ושיש אותו בכמות שמתאימה לו, יכול לרכוש אותו בהנחה של בין 30 ל-50 אחוזים משווי השוק שלו!", אומר בציר. "במצטבר מדובר בחיסכון שיכול להגיע לעשרות ולמאות אלפי שקלים".
כך למשל רכש בציר לאחרונה סטוק של 2000 מטר אריחים בגודל 1.20 X 1.20 ממפעל גדול ומוכר באיטליה, שווי השוק של האריחים האלה הוא כ-400 שקלים למטר ובמתחם הם נמכרים במחיר של בין 150-120 שקלים למטר.
כדי לסבר לכם את האוזן: לקוח שרכש 50 מטר מהאריחים האלה ישלם 7,500 שקלים, במקום 20,000 שקלים חיסכון של 12,500 שקלים!
זמינות מיידית ושירות הד הוק
מעבר ליתרונות הכלכליים והעיצוביים, יש לרכישה במתחם ´סטוקרקמיק´ שני יתרונות חשובים נוספים:
זמינות המוצרים כל המוצרים זמינים באופן מיידי והלקוח לא צריך להמתין שיזמנו אותם מהמחסנים הראשיים, כך שהלקוח יכול לקבל במועד הקניה את המוצרים, מה שחוסך זמן רב.
שירות הוא הד הוק לעומת מערך השירות המסורבל לעיתים של החברות הגדולות, מערך השירות של ´סטוקרמיק´ הוא אישי ומיידי, הן מבחינת הטיפול בלקוח והן מבחינת הטיפול והקשר עם היבואנים ו/או המפעלים.
"הניסיון מלמד שבמהלך העבודה נגרם לא פעם נזק למוצר על ידי בעל המקצוע, שמצריך הפסקה של העבודה עד שיגיעו המוצרים החדשים", אומר בציר. "אנחנו מקפידים לחשב נכון את הכמויות כבר במהלך הרכישה ולכלול לפחות 15 אחוזי פחת, וכחלק ממערך השירות שלנו אנחנו מעניקים ללקוח ביטוח על חמישה אחוזים מהכמות שאותם הוא יקבל מיידית וללא תשלום במקרה של נזק או של שבר".
לסיכום,
זכרו כי "העודפים של האחד הם האוצר של האחר" והחוכמה היא למצוא ולנצל את ההזדמנויות שנכרות בדרכנו.
ריצוף, קרמיקות וכלים סניטריים לא מחליפים לעיתים קרובות אלא אחת לעשר עד חמש-עשרה שנה, כך שמה שחשוב זה למצוא את המוצר שאוהבים במחיר מוזל, וזה לא משנה כלל אם המוצר הוא מקולקציה חדשה או מקולקציה מלפני שנה או שנתיים, ואם אפשר לעשות זאת במקום אחד במקום לכתת רגליים בין חנויות העודפים מה טוב!
לייעוץ מקצועי וקבלת מידע נוסף התקשרו -1-700-700-474 או נייד 050-3334856
רחוב לח´´י 25 קומת מרתף בני ברק.