1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. התקנת מזגנים בבית חדש או לאחר שיפוץ

התקנת מזגנים בבית חדש או לאחר שיפוץ

בשנים האחרונות חל שינוי רב בנושא נראותם של המזגנים וברבים מהם משולבים פריטים עיצוביים המותאמים לנראות הכללית של הבית כולו.

יועצי מיזוג – חלק בלתי נפרד מתכניות העיצוב


 

במסגרת הטיפול בכל מה שנחוץ לבית החדש או המשופץ, מזמינים הלקוחות את יועצי מיזוג כדוגמת אולימפוס מיזוג אוויר לחשיבה משותפת ולתכנון הנכון ביותר עבור הבית, אליהם יצטרף בשלב מאוחר יותר מעצב פנים או אדריכל אשר יאשר תכניות של קבלן המיזוג.

יועצי המיזוג להתקנות מזגנים הינם אנשי מקצוע לכל דבר ועניין, הם בעלי ידע וניסיון בליווי פרוייקטים במגזר הפרטי, המתמחים בקירור חללים קטנים יותר של דירות מגורים, בתים פרטיים בעיקר, והן לקירור חללים מסחריים כגון: בנייני משרדים, מסעדות, בתי מלון ועוד.

הם הוסמכו על ידי יצרני ויבואני מנהלי המיזוג השונים בישראל לבצע תכנון והתקנות על פי ההנחיות המקצועיות שלהם. בהכשרות המקיפות והשתלמויות מקצועיות רכשו הטכנאים ידע מקצועי נרחב שמאפשר להם לראות את התמונה הכוללת ולהחליט על הדרכים המתאימות ביותר לקירור חללים במרחב ומיזוג לכל בית.

סיעור המוחות לגבי אפשרויות המיזוג השונות נעשה תוך מתן תשומת לב לעובדה שהאקלים הישראלי חם במשך רוב ימות השנה. לכן יש להתאים את רכישת המיזוג לפונקציונליות הדרושה תוך שמירה על הקו העיצובי המתאים לנראות הכללית של הבית, הוספת פריטים עיצוביים סביבו כך שהמזגן לא יבלוט אלא יהיה חלק אינטגרלי בעיצובם של החללים השונים בבית. טכנולוגיית VRF או מולטי אינוורטר המאפשרת שליטה על חלל ספיציפי בבית מאפשרת הסתרה של גוף המזגן אשר ימצא בתוך תעלות אוורור עם יציאת אוויר סלקטיבית, הנקראית בשמה המקצועי שירשור.

הגודל כן קובע


 

המזגנים המודרניים המיוצרים בטכנולוגיות חדשניות יוצרים ניצולת מקסימלית של האנרגיה, בקרה על צריכת החשמל וחיסכון אנרגטי לטווח הארוך. חשוב מאד להיעזר ביועצי מיזוג מקצועיים כדי לגבש החלטה מושכלת לגבי סוג המזגן וגודלו על פי המיקום הספציפי שאליו הוא מיועד. מזגנים מרכזיים בעלי הספק גדול לחדר המגורים ומזגנים מיני מרכזיים, עיליים או רצפתיים לחדרים השונים.

מהן הדרישות הספציפיות של לקוחות?


מערכת מיזוג שקטה


השירות הקשוב של מתקין המזגנים לצרכי הלקוח, הוא זה שמוביל לפתרונות מושלמים לפחות בהיבט המקצועי. אם הלקוחות מבקשים מזגן שקט כיוון שאינם מעוניינים לשמוע באופן קבוע את טרטור המנוע של המזגן או את זרימת האוויר, יועצי המיזוג שלנו ימליצו על הדגם המתאים ביותר שעובד בשקט ויוצר שלווה בבית. המיקום של יחידת המיזוג החיצוני הינה גורם מכריע לתפקוד שקט של מערכות מיזוג, מתקין מזגנים מקצועי יעדיף תמיד למקם את היחידות על גג המבנה או בפינה המרוחקת ביותר אליה תהיה גישה סבירה להתקנה.

תאורה חלשה


ללקוחות המבקשים תאורה חלשה בכל האזור הסובב את המזגן, אנו מדגימים את עוצמת האור של כמה גופי תאורה ועם הלקוח בוחרים בדגם המעוצב המתאים לו ביותר מבחינת עוצמת האור.

ניצול מקסימלי של השטח על ידי מיקום מזגן עילי


כדי שהמזגן לא יתפוס מקום או נפח בחלל חדר כמו בחדר ילדים או בחדר שינה, מומלץ להתקין מזגן עילי כמו לדוגמה של מיצובישי או אלקטרה,תדיראן,טורנדו, מעל דלת הכניסה. בבחירת אופציה זו נשארים כל קירות החדר חשופים למיקום פריטים אחרים כמו מראה, תמונות והצבת מסך טלוויזיה במיקום שייבחר. הזכרנו כבר את טכנולוגיית המולטי אינוורטר , נוסיף על כך מערכת מיזוג מיני מרכזית אשר תחסוך את שטח גוף המזגן בחדרים הפנימיים.
עוצמת המיזוג תהיה ניתנת לשליטה מהמערכת המרכזית באמצעות שלט או אפליקציה.

נישות גבס, עיצוב דקורטיבי המעניק חיפוי


שיטה חדשנית היא בניית נישות גבס המסתירות את המזגן של תדיראן או טורנדו שממוקם בתוכן. יועץ המיזוג של אולימפוס מיזוג אויר ממליץ על המקום האופטימלי למיקום המזגן כך שיפעל באפקטיביות בונים נישה מגבס המאפשרת פעולה תקינה של המזגן למרות הסתרתו, מוסיפים אקססוריז כמו גופי תאורה מעוצבים, תריסי פעמון, דקורים, סלוטים ואופציות נוספות המוסיפות חן רב לבית.

משלבים ארון או שידה הנמצאים בחלק הקדמי של הנישה ועוזרים בהעלמת המזגן והשרשורים שלו התוצאה היא אסתטית ומאד נעימה לעין. המזגן שפעם היה מכשיר חשמלי בולט לעין מתמזג עם הקיר ונראה כמו תמונה איכותית או תכשיט יפהפה .

 

 

 

ברוב המקרים מסתירים בדרך זו מזגן מיני מרכזי בפרוזדור כדי שתעלות המיזוג יוכלו לפזר אוויר מתוך כמות מקסימלית של שש נקודות הממוקמות לאורכו משני צדיו. פתחי יציאות האוויר מהווים חלק מהעיצוב של הבית כיוון שאפשר להזמין אותם במגוון של צורות מעוגלות, מרובעות, או בעלות תריסים מעוצבים ובספקטרום נרחב של צבעים. כך המזגן יוצר אווירה מיוחדת וגם ממזג את האוויר ומקרר את החדרים הנמצאים בסמוך אליו באופן מבוקר ועל פי הצורך בכל חדר ובכל נקודת זמן.

מערכת אינוורטר


שיטת האינוורטר פותחה בעשור האחרון ופועלת במזגנים רבים המותקנים על ידי הצוות המקצועי של אולימפוס מיזוג אויר . דרך הפעולה מבוססת על שילוב של כמה יחידות קירור פנימיות שכל אחת מהן מקבלת הנחיה לגבי רמת הטמפרטורה הרצויה שלה. כאשר כל אחת מהיחידות הללו מגיעה לטמפרטורה הנדרשת היא ממשיכה לפעול בתפוקה מינורית, תוך שמירה על דרישת הטמפרטורה שנקבעה מראש, תוך ביצוע חיסכון אנרגטי.

מערכת VRF


ככל שהבית גדול יותר, כך קיים צורך בהתקנת כמות גדולה יותר של מזגנים. זו הסיבה שבבתים רבים יועצי המיזוג של אולימפוס מיזוג אויר ממליצים לרכז במיקומים חיצוניים את ההתקנה של מערכת VRF  רב מאייד, המקושרת לכל המזגנים הללו .

כדי לא לפגוע ביופיו של הבית, ממקמים מערכת זו בחלק חיצוני כמו במרפסת או בשטח מעבר ונהנים ממערכת מיזוג מושלמת התואמת את צרכי הבית .

לסיכום,
שילוב של יועץ מיזוג מקצועי האחראי לבסוף על רכישה והתקנת המזגנים יחסוך לכם כסף,זמן ובעיקר הרבה שקט נפשי ושיפור איכות חיים.
העבודה בצמוד לאדריכל / מעצב פנים תעניק רמת גימור גבוהה לחלל המעוצב.
למידע נוסף בנושא ניתן לפנות לאתר אולימפוס – מומחים בהתקנת מזגנים כדי להתרשם מפרוייקטים וקבלת רעיונות עיצוב נוספים
חזור מעלה