1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. מעלון מטפס מדרגות

מעלון מטפס מדרגות

אחת הבעיות הקשות עבור נכים וחולים היא הניידות במקומות שבהם קיימות רק מדרגות ואין מעלית פעילה.

הקושי בהובלת נכים דרך חדרי מדרגות

מעת לעת נכים צריכים לרדת מביתם, בעיקר לבדיקות רפואיות וטיפולים בבתי חולים. אם הם גרים במבנים על קומות וצוות רפואי אמור להוריד אותם למטה או להעלות אותם למעלה במעלה המדרגות הם מתקשים מאד לבצע פעולה זו. עליהם לשאת על אלונקה את הנכה ששוקל כמה עשרות קילוגרמים, בנוסף לכך את משקל האלונקה והקושי הגדול הוא לרדת או לעלות לאט לאט, להסתובב בעדינות בכל תחילתו או סיומו של גרם מדרגות, זו עבודה קשה, אחראית  ומתישה מאד.

מקרים כאלה קורים גם כשיש צורך בפינוי רפואי וקיימת בבניין רק מעלית אחת והיא אינה פעילה מסיבות טכניות זמניות. או לחילופין  אם קיימת תקלה במרכז הרפואי המצריכה ניידות דרך חדר המדרגות.

פתרון חדשני על ידי זחליל מדרגות

מחלקת המחקר והפיתוח של החברה האמריקאיתFRENO  הבינה את גודל הבעיה והחליטה להרים את הכפפה ולפתח כלי עזר למקרים הספציפיים הללו.

מחלקת המחקר והפיתוח שלהם, פיתחה ותכננה דגם המבוסס על טכנולוגיות חדשניות המותאם לצרכיהם של הנכים ושל כוחות ההצלה. במהלך השנים האחרונות בוצעו ניסויים בסוגים שונים של כיסאות שפותחו על ידם עד שהגיעו לדגם המוצלח ביותר של מעלון לנכים  שישרת נאמנה את החולים והנכים במקרה צורך.

העיקרון הוא שהכיסא המיוחד והיציב הוא מעלון מטפס מדרגות המסוגל לטפס מעלה במעלה המדרגות ללא צורך בנשיאה ומסוגל גם לרדת לאט לאט במורד המדרגות ללא חשש שהכיסא והיושב בו יפלו או יידרדרו כלפי מטה.

המטופל נקשר לכיסא זחליל מדרגות כשהוא נשען על גב הכיסא וכך יורד שלב אחר שלב עד ההגעה בבטחה לקומת הכניסה. כשיש צורך לעלות למעלה, הוא נקשר שוב עם חגורת הבטיחות והמעלון מטפס מדרגות עולה למעלה עד ההגעה לקומה הרצויה ,תוך ליווי צמוד של הצוות הרפואי על כל מדרגה ומדרגה.

דגם ייחודי של כיסא גלגלים

צוותי ההצלה השונים כמו מגן דוד אדום, איחוד הצלה, צה"ל, השב"כ, בתי אבות, לקוחות פרטיים וגורמים רפואיים נוספים תהו על קנקנו של המוצר הייחודי והבינו עד כמה הוא נחוץ להם כיוון שהוא יפתור עבורם בדרך קלה את בעיית הניידות החמורה.

בעזרת זחליל מדרגות הפינוי מתבצע במהירות, בקלות וללא צורך במאמץ גופני של הצוותים. בזכות כיסא זה אפשר מעתה ואילך  לצמצם את כמות כוח האדם הנמצאים בצוות המגיע לפינוי נכים הזקוקים להולכה במדרגות ,לאור העובדה שאין צורך לשאת את הנכה באופן פיזי.

דגם ייחודי של מעלון לנכים

שמו של הדגם הוא דינמיק אייר – FERNO  PowerTraxx EZ , המיוצר בארה"ב מחומרי גלם מעולים, תוך הקפדה על טיב המוצר וביצוע בקרת איכות הן במהלך פס הייצור והן בתום הכנתו של כל כיסא.

למידע נוסף כנסו לאתר של חברת  S מדיק  -  יבואנית כסא גלגלים מטפס מדרגות היא היבואנית הבלעדית של מוצר זה לישראל .
חזור מעלה