1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. תריסים חשמליים – תחזוקה נכונה לאורך זמן

תריסים חשמליים – תחזוקה נכונה לאורך זמן

בבתים רבים הותקנו תריסים חשמליים לנוחות בני הבית. התריסים החדשניים שפותחו בשנים האחרונות מבוססים על טכנולוגיות מתקדמות, אך גם בהם יש תקלות מעת לעת.

אם אי אפשר לכוון את התריסים מעלה או מטה וקרני השמש חודרות פנימה ומסנוורות את בני הבית, או אי אפשר לסגור את התריסים כדי לשמור על פרטיות, או כשיורד גשם, מומלץ לקרוא לטכנאי היודע לבצע תיקון תריסים חשמליים.

תקלות עיקריות בתריסים חשמליים

מכיוון שמדובר במכשור עדין, רק בעלי מקצוע בעלי הכשרה, ידע וניסיון יודעים לטפל בתקלות הללו באחריות רבה.

נקודות התורפה של התריסים החשמליים הם:

  • לעיתים חל שיבוש בפעולה של התריס והוא אינו יורד עד המסילה וזאת עקב פריט המונח עליה ומונע מהתריס לרדת עד למטה . חשוב לשים לב שהילדים לא הניחו חפצים שמשבשים את הפעולה הסדירה של התריס החשמלי.

  • מנוע שעובד לאורך תקופה ארוכה עלול להשמיע את הטרטור האופייני לו אך בפועל הוא אינו מסוגל לפעול ואינו מבצע את הפעולות האלמנטריות של סגירה ופתיחה של התריסים. טכנאי מיומן יבדוק את מצבו של המנוע ויקבל החלטה אם אפשר לשפץ אותו או שעקב הבלאי והשחיקה יש צורך לרכוש מנוע חדש ולהתקין אותו במקום המנוע הישן.

  • אם התריס אינו מבצע את ההוראות של השלט, קיימת סבירות שיש תקלה במנוע . אפשר לבצע אתחול של כיוון התריס. אם התריס חוזר לפעול כפי שהיה בעבר, התקלה נפתרה. אך אם הבעיה עדיין קיימת, יש לקרוא לטכנאי המומחה בתיקון תריסים חשמליים כדי שיאתר את התקלה הספציפית ואם אין ברירה הוא יתקין מנוע חדש.

  • חבל ההורדה וההעלאה שנקרע מצריך הגעה של טכנאי. הוא יפרק את התריס ויחבר חבל חדש לנוחות המשתמשים בו.

  • לחצן שאינו עובד, מצריך הגעת טכנאי שבודק אותו. ברוב המקרים מדובר בשחיקה ולכן הטכנאי המבצע תיקון תריסים חשמליים, מוציא את הלחצן המקולקל ומתקין במקומו לחצן חדש, שיבצע כיאות את פעולת הזזת התריסים על פי צורך.

  • בתריסים חשמליים המשמשים גם כדלת יציאה לחצר, קורות תקלות במנעול עקב השימוש המסיבי. טכנאי לתיקון תיקון תריסים חשמליים ימליץ ברוב המקרים לנטרל את המנעול הישן ולהתקין במקומו מנעול חדש המתאים לתריסים חשמליים.

  • לעיתים עקב מזג האוויר או מסיבות אחרות נוצר מצב שחלק משלבי התריס יוצאים ממקומם. עובדה זו יוצרת אפקט לוואי שגורמת לתריסים נוספים להתעקם עקב העומס החריג המוטל עליהם. טכנאי המגיע לבצע תיקון תריסים חשמליים, שולף את כל השלבים הבעייתיים ומתקין במקומם שלבים חדשים.

  • תקלה חשמלית כמו קצר בשקע, מובילה להפסקת פעולתם של התריסים . במקרה כזה חשמלאי מיומן יחליף את התקע ולאחר מכן המערכת תפעל שוב כסדרה.


תיקון תריסים חשמליים

בתריסים שמיוצרים בטיב מעולה ומחומרי גלם איכותיים, התקלות הן מינוריות וקורות לעתים רחוקות. ברוב המקרים אפשר לבצע תיקון תריסים חשמליים ואין צורך לרכוש תריסים חדשים למעט במקרים חריגים.

חשוב להקפיד ולהפעיל את התריסים על פי ההנחיות של היצרן, כדי שיהיו מינימום תקלות.
חזור מעלה