1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. עיצוב פנים - לבד או עם מעצב פנים?

עיצוב פנים - לבד או עם מעצב פנים?

עם השנים, המודעות לעיצוב הפנים של הבית הולכת וגדלה, בין אם מדובר על אנשים פרטיים שגרים בדירה או בוילה ובין אם מדובר על משקיעים בנדל'ן - כולם מבינים שעיצוב הבית חשוב. למרות העלייה החיובית הזו בישראל, רבים לא מבינים את חשיבות עיצוב הפנים והם במקרה הטוב מעצבים לבדם לפי ראות עיניהם ובמקרה הפחות טוב - חיים עם מה שיש. במאמר זה נסביר את חשיבות עיצוב הפנים לבית והאם כדאי לעצב את הבית לבד או עם מעצב פנים. (ספוילר: עם מעצב פנים אבל תמשיכו לקרוא)

עיצוב פנים- למה אני בכלל צריך את זה?


הטעות הנפוצה היא שעיצוב הבית זה להפוך את הבית לצבעוני יותר, לסדר אותו קצת ולהפוך אותו לאסתטי יותר- לגמרי לא נכון. עיצוב הבית עוסק בתכנון ובשינוי חללים פנימיים במבנים והוא חלק מתחום האדריכלות, אך בשונה מאדריכלות הוא אינו עוסק בתכנון מבנים שלמים. ניתן לומר שעיצוב הבית אינו נועד אך ורק לאסתטיות אלא גם להפיכת החיים שלנו לנוחים ופשוטים יותר בעזרת הפיכת הבית לפונקציונלי יותר.

לעצב לבד או עם מעצב פנים?


ההמלצה שלנו היא כמובן להיעזר במעצב פנים מומלץ, כזה שקיבלתם עליו המלצה חמה משכן, חבר או קרוב משפחה. המלצה זו לא באה כדי לתת כסף למעצבי הפנים אלא כדי לחסוך לכם. איך? מה שקורה כאשר מעצבים את הבית לבד הוא שהתכנון הוא לקוי (אם יש תכנון בכלל) ואז חורגים מהתקציבים ונכנסים לתהליך ארוך ומתיש שלעיתים מרגישים שהוא לא הולך להיגמר. מעצב פנים מקצועי ידע לעזור לכם לתכנן את התהליך של עיצוב הבית בצורה הנכונה ביותר, כולל תכנון תקציב בהתאם ליכולתכם וידאג שלא תחרגו מהם.

עיצוב פנים לבית

עיצוב פונקציונלי- מה זה אומר?


עיצוב פונקציונלי הוא הפיכת הבית והחללים בו לפונקציונליים יותר- כל חדר שנשהה בו יותאם לצרכים שלנו בו ויהיה נוח וכיף לשהות בו או לישון בו. הנה שתי דוגמאות להמחשה:

  1. עיצוב המטבח: במטבח אנחנו עושים מספר פעולות, לפעמים אפילו במקביל ולעיתים גם יותר מבן אדם אחד נמצא בו זמנית במטבח. אז מה ניתן לעשות? להגדיר אזורי חלוקה למטבח, מה אנחנו עושים ואיפה, כיצד נרצה למקם את המגירות והארונות והיכן נמקם את התאורה. כל פרט כזה הוא חשוב כדי שבמטבח יהיה נוח להסתובב, לבשל, לאפות, לאכול ואפילו לארח.


 

  1. עיצוב הסלון: יש שיאמרו שהסלון הוא החדר המרכזי והכי חשוב בבית. ככזה הוא צריך להיות נוח: נוח לשבת בו/לשכב בו, נוח לקרוא בו, נוח לצפות בו בטלוויזיה ונוח לארח בו. חשוב שהמעבר לסלון ובסלון יהיה נוח ושלא נצטרך להזיז רהיטים כדי להגיע לספה מסוימת או למרפסת בלי להיתקע בשום רהיט.


 

אז אם תכננתם לעצב את הבית מחדש לבד או לא חשבתם בכלל לעצב את הבית, מקווים שהצלחנו לשנות את דעתכם.
חזור מעלה