1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. כיצד תבטיחו גינה פורחת לאחר החורף?

כיצד תבטיחו גינה פורחת לאחר החורף?

תכנון נכון של גינה בחורף, יאפשר לכם ליהנות מאביב פורח במיוחד. למדו על סוגי הצמחים הרלוונטיים והבטיחו לעצמכם גינה פורחת באביב!

החורף כבר בפתח, אולם מי שרוצה לחשוב קדימה וליהנות מאביב פורח צריך לחשוב ולתכנן זאת כבר כעת!


 


החודשים אוקטובר ונובמבר אלו המועדים הטובים ביותר לזריעת פרחי ארץ ישראל על מנת ליהנות מפריחה אביבית מרהיבת עין, בעזרת תכנון נכון של סוגי הצמחים  ניתן להגיע לשלושה חודשי פריחה רצופים במחצית השניה של החורף אל תוך האביב. בדרך זו, דווקא בתקופת החורף, שבה הגינון אינו נראה במיטבו, אפשר להפתיע עם גינה יפה בעלת אופי טבעי שתעורר ללא ספק את קנאת השכנים והחברים. לאחר סיום הפריחה נכנסים הצמחים לתקופה של תרדמה ויחזרו לפרוח בשנה הבאה.


 


הפרחים מתאימים למגרשים ריקים, חלקים לא מטופלים בגינות, לצידי דרכים, איי תנועה, ערוגות עצים וכל שטח פנוי אחר בישוב או בגינה הביתית. בזריעה במדרון מסייעים פרחי הבר בתמיכה בקרקע ומניעת סחף. ובמניעת הצצה של עשבי בר.


 


פרחי ארץ ישראל הם חלק בלתי נפרד מנוף הילדות של רובנו. הותיקים בינינו זוכרים כיצד בימי ילדותם המורה או הגננת נהגה להוציא בימי החורף את  הילדים לסביבת הגן או ביה"ס ולטייל בין פרחי הבר. בשנים האחרונות יש נטייה לבקר בשטחים פורחים אך כיום שטחים אלו נמצאים הרחק מן הבית וכדי להגיע אליהם צריך לנסוע עם הרכב מרחקים גדולים בסופי שבוע.


 


לפרחי הבר יש טווח רחב של צבעים, החל מהאדום של הפרג דרך צהוב של החרצית ועד לכחול של התורמוס. זריעת פרחי הבר קלה ביותר ויכולה להיעשות על ידי כל אדם, גם אם אינו בעל רקע מקצועי בגינון. בעונה שבה הגשמים מתקיימים כסדרם, הצמחים יכולים להיות ניזונים ממי הגשמים ואינם נזקקים להשקיית עזר.


 


במשתלות גבעת ברנר ממליצים על הצמחים הדומיננטיים בין פרחי הבר: הפרג – בפריחה אדומה, החרצית – בפריחה צהובה, התורמוס- בפריחה כחולה והצפרנית – בפריחה ורודה.


ניתן ליצור כתמי צבע אחידים או לשלב צבעים שונים באותו מרבד.


 


עלות כיסוי שטח של 5 מ"ר בצמחי ארץ ישראל היא 25 שקל, מה שהופך את פרחי ארץ ישראל לפתרון הזול ביותר לכיסוי שטחים בצמחיה.


 


הטיפים באדיבות "משתלות גבעת ברנר"

חזור מעלה