1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים שטיח

כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים שטיח

כיצד בוחרים שטיח? מה חשוב לדעת לפני הקנייה ומהן ההמלצות לניקוי? כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים שטיח חדש

       החורף כבר בפתח ואיתו מגיע הצורך לרכוש שטיח נעים וחמים שיכסה את המרצפות הקרות.


קניית שטיח :


קניית שטיח היא בדרך כלל עונתית - בחורף קונים פי 2 יותר שטיחים ארוגים מאשר בקיץ. שטיחים מקיר לקיר לעומת זאת קונים כל השנה. קניית שטיח מקיר לקיר היא חלק מבנית והחלפת  הדירה ולא קשור כלל לעונות השנה, לעומת זאת קניית שטיח ארוג היא קנייה חורפית ו/או עיצובית.


לדברי עופר איתני, מנכ"ל שטיחי כרמל, את קניית השטיח כמעט תמיד יוזמת האישה והיא גם זאת שבוחרת את הדגם והמועד. אבל, הקנייה בפועל הינה זוגית.


 


החלפת שטיחים :


שטיחים ארוגים מסוג טוב - עשויים צמר - מחליפים כל עשר שנים. שטיחים ארוגים מאיכות גבוהה הם פריט שאינו נזרק בגלל איכות, אלא, מוחלף מטעמי עיצוב כשהיתרון הגדול של שטיח  מסוג זה הוא שבמשך כל תקופת השימוש הוא נראה חדש לעומת סיבים סינתטים שאחרי  שימוש קצר יחסית הם נראים בלויים.


 


שטיח מקיר לקיר לעומת זאת מוחלף בישראל בערך כל חמש שנים, זאת בעיקר בשנים האחרונות שבהן תרבות השטיחים בעיקר בחדרי השינה וחדרי הילדים הפכה לחלק מהבית הישראלי המודרני במיוחד על רקע השיפור באיכות השטיחים עצמם.


 


1. הכי חשוב בקניית שטיח הוא לרכוש "שטיח עם אבא", איכות השטיח היא פונקציה של סוג החומר (צמר, ניילון וכו'), רמת הצפיפות, טיב האריגה ואיכות הצבע.


צמר הינו חומר הגלם הטוב ביותר והעמיד ביותר בשטיחים. הצמר המשובח ביותר הוא צמר ניו זילנדי, יש לבדוק האם מופיע סמל "תו הצמר הבינלאומי" על תווית השטיח (הסמל הוא כמו על סוודרים מצמר)  צפיפות החוטים - ככל ששטיח צפוף יותר ונמוך יותר, הוא עמיד בפני שחיקה ולכלוך ולכן חשוב מאוד לבדוק את צפיפות החוטים (אפשר על ידי מישוש ביד) או,בדיקה של גב השטיח - לראות את צפיפות הקשרים ובמגע יד להרגיש האם הקשרים חלקים וללא פגמים.


 


2. בגלל רמת המקצועיות הגבוהה הדרושה לקביעת איכות השטיח מומלץ לפנות לחנות רשת המתמחה בשטיחים ולדרוש תעודת אחריות מקורית שיש מאחוריה יצרן ידוע.


 


3. בשטיחים מקיר לקיר, שטיחי לולאות עמידים יותר בשחיקה וקלים יותר לניקוי ולכן עדיפים לחדרים בהם השחיקה גדולה. לעומתם, שטיחים שעירים עמידים פחות אבל יפים יותר מומלצים יותר לחדרי שינה.


 


4. חשוב לבדוק בקנייה שהשטיח יהיה גמיש ולא קשה מדי. את זה אפשר לבדוק ע"י קיפול השטיח - אם הוא "נשבר" לא כדאי לקנות אותו.


 


5. גם לשטחים יש "נשירה" - בתקופה הראשונה של השימוש בשטיח, קיימת תופעה של נשירת פלומה - נשירת הפלומה תיעלם עם הזמן (פונקציה של דריכה על גבי השטיח).


 


6. ניקוי שטיח בשלב הראשון רצוי להבריש את השטיח מדי פעם במברשת יד או מטאטא קש ורק לאחר זמן מה לעבור לניקוי בשואב אבק חשמלי - בשטיח מקיר לקיר אפשר לשאוב מיום ההתקנה. בשטיחי אריגה מומלץ להפוך את השטיח ליומיים שלושה ולדרוך עליו על מנת שהחול שהצטבר ייפלט. מדי מספר חודשים, חובה לשנות את כיוון השטיח כדי למנוע בלאי במקומות קבועים על פני השטיח. לאחר שטיפת הרצפה כדאי להמתין 3-4 שעות בטרם תניח את השטיח שנית.


 


אסור:



1. להשתמש בחובט שטיחים ואין לנער את השטיח.


2. אין לקפל את השטיח כדי לא ליצור סימני קיפול, לאחסון יש לגלגל אותו בלבד.


3. לא לחשוף את השטיח לקרני השמש.


 


הטיפים באדיבות "שטיחי כרמל"


 

חזור מעלה