1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. הכן ביתך לחורף

הכן ביתך לחורף

כיצד לטפל בקירות עם חורים וסדקים חיצוניים? איך נחדש את ציפויי החוץ? כיצד נאטום את גג הבית? איך נשפץ קירות שנרטבו ובעלי כתמי עובש? טיפים חשובים להכנת הבית לחורף ולהתמודדות עם כל נזקי הגשמים

 


עונת הקיץ כמעט מאחורינו ועומס החום ירד . אם אתם רוצים להיות בטוחים שיעבור עליכם חורף חם ויבש, כדאי לבדוק, רגע לפני המבול וכניסת החורף, האם הבית מוכן לגשמים ולרוחות, האם הגוונים והטקסטורות משדרים חמימות ויכולים לעזור לנו להתחמם. פעולות פשוטות יכולות לעשות את כל ההבדל ולחמם אותנו בימי החורף הקרים. עלינו לבדוק את ביתנו על מנת שלא נקלע לאחר הגשמים הראשונים לבעיות של חדירת מים דרך גג המבנה, קירות, חלונות, סדקים,דרך מרפסות לא מקורות, תופעות של עובש ועיבוי בדירות המגורים ועוד.




הכנת הבית לחורף צריכה להתחיל כבר בחודשים ספטמבר- אוקטובר. חלק מחומרי האיטום ועבודות ההכנה עדיף שייעשו מוקדם ככל האפשר כדי שייספגו בקירות הבית. אין צורך תמיד להיעזר בבעלי מקצוע, מספר פעולות פשוטות יכולות לעשות את העבודה.


 


 


ל"נירלט", סדרת מוצרים איכותיים לאיטום הקירות והגגות, שיעזרו לכם  לעבור את החורף בשלום ומס' טיפים שמומלץ לעשות בהם שימוש:


 


ציפויי חוץ


ציפויי חוץ מגוונים יכולים להעניק מראה מרגש ומפתיע והגנה מושלמת לבית שלך. המבחר הגדול של נירלט בתחום ציפויי החוץ מאפשר השגת מרקמים, איכויות לצד פתרונות עיצובים. ציפוי החוץ מגנים על קירות הבית מפגיעות, פגעי מזג האוויר, מונעים היווצרות סדקים וחדירת מים ולחות, ונותנים פתרון מושלם לעבור את החורף בשלום. הטקסטורות והגוונים הרבים מאפשרים משחק בין צבעים למרקמים - לקבלת תוצאות מרהיבות.


לוטוס הינו שליכט אקרילי גמיש, המתאים לציפוי דקורטיבי של קירות חיצוניים. הטקסטורה שלו מאוד מיוחדת ומקנה לבית מראה טבעי, עדין ומשופשף. הלוטוס מתאים לציפויי בתים פרטיים, בניני מגורים ומבנים ציבוריים. הלוטוס ניתן לגיוון בכ– 1,500 גווני מניפת נירלט. בנוסף לכך, ללוטוס יכולת חדשנית ומדהימה באטימת המבנה בפני חדירת מים מצד אחד אך עדיין מצליח לשומר על יכולת "הנשימה" ובכך מעביר אדי מים החוצה. המוצר בדומה לפרח הלוטוס (משם שמו), גורם לטיפות המים להתכדר, להתגלגל ולאסוף את האבק מעל פני הציפוי, לקבלת קיר יבש ונקי לאורך זמן.


 


טיפ מנירלט - איך נטפל בקירות עם חורים וסדקים חיצוניים?



  1. חורים גדולים (מעל גודל אצבע) יש למלא במלט (מלט טיט ודבק) ולאחר מכן טיח או עם טיח פולימרי 731 טיח מוכן.

  2. חורים קטנים יותר יש לתקן עם מרק קיר קשיח בעזרת שפכטל ולהחליק עם ספוג רטוב, הייבוש אורך כיממה.

  3. את כל התיקונים יש להחליק עם אלטק חוץ , ולהמתין כיום ליבוש.

  4. לאחר תיקון החורים יש לצבוע בשכבת יסוד מקשר לצבעוני על כל שטחי הקירות.

  5. לאחר שצבענו בצבע מקשר נצבע את הקירות בשתי שכבות סופר גמיש חלק או נירוקריל סופר או טיח צבעוני - שליכט אקרילי גמיש שייתן מראה חדיש ומיוחד לקירות.


 


טיפ מנירלט - איך נחדש את ציפויי החוץ?



  1. יש לשטוף את הקירות במים, ניתן עם מכונת לחץ מים גבוה או עם מטאטא כביש, על-מנת להסיר את האבק, הפיח והלכלוך.

  2. לאחר יבוש מלא של הקיר יש לצבוע שתי שכבות בצבע אקרילי AC100  או נירוקריל סופר עד כיסוי מלא ניתן להשתמש ברולר או בהתזה, הצבעים ניתנים לגיוון ב-1,500 גווני מניפת נירלט.



תיקוני סדקים


אחת הבעיות העיקריות בחורף הינה הצינה החודרת דרך הקירות. ראשית, מומלץ שלא למקם את המיטות בחדרי השינה ליד קירות חיצוניים. לעתים, הקור הרב ביותר הינו בקירות הפונים לכיוון צפון. סדקים בקירות יכולים לגרום לירידת הטמפרטורה בבית והם ניתנים לתיקון. במסגרת ההכנות, חשוב לבצע תיקונים של סדקים המופיעים בקירות החיצוניים של המבנה. חדירת מים דרך סדקים אלה, עלולה לגרום להופעת כתמי רטיבות בתוך הבית.



טיפ מנירלט - איך נתקן סדקים שהופיעו בקירות פנים



  1. יש לפתוח את הסדק עם מברג ולנקות את האבק שהצטבר עם מברשת קשה

  2. יש לצבוע בתוך הסדק עם יסוד פריימר S שקוף בעזרת מברשת. הייבוש אורך כ-2-3 שעות

  3. יש למלא את הסדק עם מסטיק גמיש נירוסיל סופר או נירוטקס עד מישור הקיר, יש להמתין לייבוש מלא כ-24 שעות.

  4. לאחר מכן יש להחליק את הקיר באזור הסדק עם גולדבונד מרק אמריקאי ולאחר יבוש החומר להחליק שוב עד ליישור מלא ואחיד של הקיר

  5. יש לנקות היטב את הקיר.

  6. עכשיו נעבור לצבע – נצבע בשתי שכבות, בצבע אקרילי - נירוקריל 2000 לקבלת מראה מט או נירוקריל גמיש לקבלת מראה חצי מבריק בכל גוון שתבחרו ממניפת 1500 גווני נירלט. 


הכנת גג הבית


חשוב במיוחד לפני עונת הגשמים לבדוק את תקינותם של מרזבי הניקוז על ידי הזרמת מים באמצעות צינור, ניקיון עלים ולכלוך שהצטבר בעונת הקיץ. במידה וקיימת עלווה של עצים בקירוב לגג המבנה מומלץ לבצע גיזום והכנסת רשתות מיגון למרזבי הניקוז למניעת סתימה בעונת החורף. בנוסף יש לדאוג לאטימת הגג, במיוחד לזה פיתחה נירלט את הטופ גג - ציפוי  אקרילי גמיש, משוריין בסיבים לאיטום גגות. מיועד לציפוי גגות בהם קיים שיפוע לניקוז. לטופ גג עמידות מעולה בכל תנאי מזג אויר, מונע חדירת מים לגג ומאחר והינו גמיש מונע הופעת סדקים נימיים במשטח הגג. טופ גג יוצר על הגג שכבה אקרילית עבה ולבנה החוסכת את הצורך להלבין את הגג ומונעת את התחממות המבנה.


 


טיפ מנירלט – איך נאטום גג הבית?



  1. יש לנקות היטב את הגג מכל חול, אבק ושאריות סיד מתפוררות. יש לטאטא ולאסוף את הלכלוך ולאחר מכן לשטוף את הגג תוך כדי שפשוף עם מטאטא כביש חזק.

  2. יש לגרד בשפכטל מקומות נפוחים רופפים וכד' ולוודא שלאחר השטיפה כל המים זורמים לניקוז ולא נשארים שטחים מצופים במים.

  3. במידה ויש סדקים במשטח יש למלא אותם לאחר הייבוש במסטיק אקרילי נירוסיל סופר ולהמתין 24 שעות לייבוש.

  4. יש למרוח את הגג בשתי שכבות של טופ גג. את חיבורי המשטח ודפנות הגג יש למרוח את הגג בעזרת רולר או מברשת סיד גדולה. 


כתמי עובש ורטיבות


בעיה נוספת הנפוצה בבתים היא תופעה של כתמי רטיבות ועובש על תקרת ובקירות. סביר שהתופעה נובעת מבעיה במערכת האיטום. התיקון יכול להתבצע או על-ידי איש מקצוע או על-ידי אדם לא מקצועי במקרה של תיקון מקומי.


 



טיפ מנירלט - איך נשפץ קירות שנרטבו ובעלי כתמי עובש



  1. יש למצוא את מקור הרטיבות ולטפל בו, לאחר פתירון מלא של בעיית הנזילה  יש להמתין עד שהקיר יבש.

  2. יש לנקות את כתם העובש בעזרת מטלית עם אקונומיקה, ולאחר מכן לנקות את הקיר במים נקיים ולהמתין עד לייבוש מלא של הקיר.

  3. לאחר יבוש מלא של הקיר נצבע את הקיר בשתי שכבות של נירוקריל 2000 למראה מט או נירוקריל גמיש למראה חצי מבריק בכל גוון שנבחר.



תיקון סדקים ואיטום חלונות


סדקים בקירות הם מקור לחדירת מים וקור לבית. לנירלט חומר מיוחד לתיקון ואטימת סדקים ומצוין גם לאיטום חלונות - MS Polimer – מסטיק לאיטום סדקים רב רכיבי, בעל חוזק מכני גבוה, כושר הדבקה מעולה ואינו מפתח בועות.


 


חדירת מים דרך חלונות וארגזי תריסים מהווה את אחת התופעות השכיחות בעונת החורף, כתוצאה מהתייבשות חומרי האיטום הסיליקוניים מסביב לפרופילים של החלונות ו/או חדירת מים דרך ארגזי תריסים לא אטומים.

את איטום החלונות והסדקים ניתן לבצע באופן עצמאי ללא תלות בקבלני ביצוע בתחום עפ"י ההוראות של גבי אריזות מוצר. 

           


חימום הבית בעזרת גווני צבע


הקור, הגשם והאפרוריות בחוץ גורמים לנו לרצות להיכנס לפוך עם כוס שוקו חם ולא לעמוד על סולם עם רולר וצבע, ולכן בתקופה זו של השנה אנו נוטים פחות לצבוע. אבל למרות הקור, כדאי מאוד לעשות מאמץ קטן כי החלפת גוון יכולה לתת לבית את תחושת החמימות הנדרשת על-מנת לעבור את חורף בנעימות.


 


שילוב של צבעי הקפה על כל סוגיו או במילים אחרות גווני חום יוסיפו הרבה חמימות לבית. צבעי הקפה לעולם יהיו הניטרליים, הטבעיים. יש להם יכולת מצוינת לאפשר לכל צבע אחר לבלוט על-גביהם. הם תמיד מתאימים וזו הסיבה שניתן לראות אותם כמעט בכל מקום: טקסטיל, תמונות, אביזרים, רהיטים וכד'.


 


בז' לאטה הוא צבע שתמיד מוצא את מקומו, תחשבו עליו כשמיכת הגנה חמימה, הוא סולידי ומשתלב בקלות עם כל הגוונים והסגנונות השונים.


 


במידה ואנחנו לא מעוניינים לצבוע  את כל חלל הבית ניתן לצבוע רק חלק קטן: נישות, קיר קטן בפינת האוכל או בסלון, גם החלפה כזו תיתן תחושה חמימה ונעימה בבית.


 


הכנסת גווני הקפה לכל חלל הבית שוות ערך להכנסת כל אחד מהצבעים החמים ותמיד תתרום למראה ולעיצוב החלל. בחלל הצבוע ברקעים סולידיים כמו אוף-וייט ניתן להוסיף גוון נועז וכהה יותר רק בקיר אחד באותו החדר, אך חשוב להתאים את הגוון הכהה לריהוט הקיים בחלל: צבע הריהוט והריפוד, שטיחים וכד'..


 


חללים הצבועים בצבעים חמים יהיו לרוב מזמינים ויתנו תחושה של נוחות ורוגע – בדיוק מה שצריך כדי ליהנות מכוס שוקו חם.....


 

חזור מעלה