1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. כיצד לחסוך במים ?

כיצד לחסוך במים ?

טיפים ועצות לחסכון במים בצריכה הביתית.

בימים אלו, בהם מצב הכנרת מעולם לא נראה מדאיג כל כך, המילה רחצה זוגית מקבלת משמעות חדשה ופחות רומנטית.


המומחים של "תשלובת אלוני" מספרים על כל הדרכים הפשוטות והיומיומיות לחסוך במים ולהפחית את הצריכה של המים:


"הצריכה הביתית משתנה מאדם לאדם ונעה בין 100 ל- 230 ליטר לנפש ליום, ובממוצע כ- 165 ליטר, כאשר הצריכה העיקרית מסך הצריכה הכוללת עומדת על כ-35% והיא הצריכה של הדחת אסלות. מסיבה זו, חשוב להתקין בכל שירותים בבית מיכל הדחה כפול אשר מאפשר להדיח חצי כמות במקום להשתמש בכל המיכל שלא לצורך. כמו כן, מומלץ להתקין מיכל הדחה של 6 ליטר (במקום 9 ליטר) עם מיכל כפול (3 ליטר), ואז ניתן יהיה לראות חסכון ניכר בצריכת המים תוך מספר ימים. החיסכון משמעותי כל כך, שתקן הבנייה החדש מחייב להתקין בכל שירותים חדשים מיכל הדחה כפול.


בשוק ישנם מספר ווסתים אשר נועדו לחסוך במים על ידי שליטה בזרם המים. וסת ספיקה הוא ווסת ביתי, אשר מורכב בברזים השונים בבית ומקטין את כמות המים אשר זורמים מהברז וזאת מבלי לפגוע בזרם המים, כך שלמעשה החיסכון לא מורגש.


דרך נוספת לחסכון במים בעיקר במקומות ציבוריים, היא התקנה של ברז עם חיישן אשר פותח את זרם המים רק כאשר מונח חפץ לפניו וכך חוסכים את המים שמתבזבזים בין לבין.


דבר נוסף שמומלץ מאוד וגם חשוב לתחזוקה תקינה של הבית הוא בדיקה של נזילות ודליפות. ישנם מקומות בהם אנו רואים שיש סבירות גבוהה יותר לדליפות, והם בדרך כלל מברזים ישנים אותם יש להחליף בחדשים, או ממיכלי הדחה ישנים שבמקרה של דליפה צריך להחליף את האטם בתחתית מיכל ההדחה.


לגבי נזילות, הדרך הכי טובה לבדוק נזילות היא לסגור את כל הברזים ולבדוק אם יש תנועה במד המים, אם כל הברזים סגורים לא צריכה להיות תנועה, במידה ויש, צריך לקרוא לבעל מקצוע ולאתר את מקור הנזילה."


חזור מעלה