1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. כיצד לבחור גוון לצביעת הבית

כיצד לבחור גוון לצביעת הבית

תהליך בחירת הגוונים לצביעת חללי הבית השונים, הינו תהליך מורכב. המאמר מפרט על מגוון הצבעים הקיימים וכיצד כל גוון ישפיע על התחושה והאווירה בחלל.

גווני הטבע


 


בעצים ובאדמה, בסלעים ובשוקולד, בקפה ובחול הים, בכולם ניכרים לעין היטב גווני הטבע, גוונים שורשיים ואדמתיים, טבעיים וחמים, המכניסים למתחם המגורים הביתי אווירה מלטפת ועוטפת.


גווני הטבע המורכבים מגוונים חומים, שמנות, אוף-וויט, בזים וחאקי ולכן הינם הגוונים הדומיננטיים ביותר בטבע, והם שולטים במרחבים עצומים של נופים, צמחייה, עצים ובעלי חיים.


 


גם בסביבת מגורים עירונית ניתן ליצור אווירה המחוברת לטבע, באמצעות שימוש בגוונים הללו על-גבי הקירות ושילובם באלמנטים שונים כדוגמת: רהיטי עץ, קערות מאגוז קוקוס, מחצלות מעשב ים ועוד.


 


שילוב של גווניי הטבע תחזק ותתמוך בבית ויושביו, הקשר של הגוונים האלו לאמא אדמה עוזר לתחושה התומכת שהעולם הסובב אותנו יכול לספק לנו את האנרגיה והכוח להמשיך ולהתקדם.


 


צבעי הטבע לעולם יהיו הניטרליים, הטבעיים. ביכולתם לאפשר לכל צבע אחר לבלוט על הרקע שלהם, תמיד יהיו מתאימים ובעצם ניתן לראות אותם כמעט בכל מקום.


 


הכנסת גווני הטבע לכל בית כמוה כהכנסת כל אחד מהצבעים החמים תמיד יתרום למראה ולעיצוב החלל, ניתן לשלב חלל בצבעי רקע סולידיים כמו אוף-וייט עם תוספת גוון נועז וכהה יותר רק בקיר אחד באותו החדר, את הגוון הכהה יש לבחור בהתאם לקיים בחלל - גווני הריהוט והריפוד, שטיחים וכד'. חללים הצבועים בצבעים חמים יהיו לרוב מזמינים ויתנו תחושה של נוחות ורוגע.



 חורף סגול


 


בחילופי העונות משתנים חלק מההרגלים ומצבי הרוח שלנו, החורף שבו הימים קצרים והטמפרטורות נמוכות, מביא איתו אווירה קודרת, הסימפטומים מתבטאים בעייפות, שעות שינה רבות, לבוש מסורבל ועוד.


 


בכל הקשור לעיצוב הבית בחורף אנחנו רוצים להפיג את האווירה הקודרת ולהכניס אווירה חמימה, ביתית וקצת יותר שמחה. בנוסף לזה, אנו חיים כיום בחברה שאוהבת גיוון ושינויים, אנו מחפשים עיצוב מתוחכם ואינטליגנטי, בעל קווים נקיים ומינימליסטיים ולכן הבשורה לחורף הזה הוא הגוון הסגול.


 


חיוור כמו לילך מעודן, דרמטי כמו חציל ומתוק כמו שזיף, הסגול הוא גוון שבשימוש נכון בעיצוב הבית, יכניס לחלל אווירה ייחודית, בלתי צפויה, חמימה ומלאת נוכחות. סגול הוא גוון של ניקיון וטוהר הנפש, המשלב בתוכו תשוקות ויצירתיות, אינטואיציה והשראה. הסגול הוא גוון המתאים למחשבה יציבה, הוא יתאים מאוד בפינת המנוחה בבית או/ו במרפסת סגורה. לבנדר הוא סגול עדין, רך וחיובי מאוד, שבעוצמות שונות ובהירות מאוד, מתאים לקירות ורהיטים, ואף לאבזור נוסף כמו מצעים, מסגרות, פוסטרים או כדים. כדי ליצור אשליה של תקרה גבוהה יותר בחדר המגורים, מומלץ לצבוע עליה 3-4 פסים בגווני סגול-לילך, מה ש"ימתח" את המרחק בין הרצפה לתקרה, ויקנה לחלל מראה מתוחכם ומיוחד. מכיוון שהסגול מסמל רגישות, ונתפס כמעורר השראה ויצירתיות, כדאי להוסיף כמה תוספות סגולות לשולחן הכתיבה, לפינת העבודה או למשרד.


למרות זאת, צריך לזכור שהצבע יכול לעורר לעתים אי נוחות, או לשדר אווירה "רועשת" ומורכבת מדי בחלל ולכן חשוב לשלבו במידה.  הצבע המשלים את הסגול הוא הצהוב, שיחד יוצרים השלמה הרמונית. שילוב בין סגול וצהוב מתאים למראה קיצוני בעיצוב הבית, במיוחד כשרוצים חלל סוער.


 


לעידון מראה של מטבח רציני המעוצב באפור, לבן ושחור, מומלץ "לזרוק" בחלל כתמי סגול לילך שישדר ניקיון עם קריצה של רצינות מאופקת.


ליצירת מראה מושך ומפתה יותר בחדר השינה מומלץ לשלב פריטים סגלגלים יחד עם צהוב חיוור, כחול בהיר ונגיעות קלות של כתום.


מראה מושך וקלאסי ייווצר משילוב בין סגול שזיף לירוק זית, למשל בפינת האוכל, שם מסגרת הכיסא יכולה להיות ירוקה, והמושב המרופד סגול.


 


 


שלכת בגווני צהוב סתווי


 


בסתיו מזג האוויר משתנה והימים המתקצרים, צבעי השלכת והבדים הרכים, יעבירו לנו את תחושת הקרירות ולזה נשלב את הטרנד הצהוב של הסתיו על-מנת שנרגיש חמים ונעים בבית.


 


הגוון הצהוב מפתח אינטליגנציה, חריצות, תקשורתיות. זהו הגוון שמסמל אמונה וטוב לב. גוון זה שימש את הקיסרים בסין. בהיותו משויך לאלמנט האדמה, מייצג הצהוב את החיבור אל הקרקע, הפרקטיקה, החוכמה והסובלנות.


המעצבים משתמשים בצהוב ליצירת מראה שונה -אופנתי תוך שימוש בזהב צהוב, צהוב דבש, צהוב שמש.


 


הטרנד הסתווי בכל הקשור לצו האופנה גם הוא צהוב. הנעלים התיקים החגורות והאביזרים צהובים. הצהוב מרענן ופרשי בדיוק כמו הלימון, הוא עמוק כמו החמנייה ואקזוטי כמו האננס. ולכן גם לבית נכניס את הגוון הצהוב על כל קשת גווניו.


 


גווני הצהוב מתאימים מאוד לחדרי העבודה ומשרדים, שכן אלו גוונים המעודדים עבודה אינטלקטואלית וקבלת החלטות. בסתיו הקרוב מומלץ לשלב את גווני הצהוב בבית בשילוב עם הגוון המרכזי. ניתן ליצור קיר מרכזי בעל טקסטורה מעניינת בגוון צהוב או נגיעות צבעוניות באביזרים וכל מה שעולה בדמיון.         


 


המאמר בחסות חברת "נירלט".


 



 



קישור רלוונטי


פורם צביעת הבית


 

חזור מעלה