1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. מדריך למתגרש בנושא משכנתא

מדריך למתגרש בנושא משכנתא

מתגרשים ולא יודעים מה לעשות עם המשכנתא ? במאמר זה תוכלו למצוא טיפים חשובים ובעלי ערך למתגרשים.

דירה היא בעצם ה"רכוש" הגדול ביותר שיש לבני זוג.


למרבה הפלא לא כולם מודעים לכך, אך לפעמים יכול אחד מבני הזוג לצאת ברווח נקי, דווקא אם יוותר לבן זוגו על הדירה. 


להלן מספר טיפים למתגרשים ממומחי בנק אדנים למשכנתאות:


·              כדאי לשים לב שבזיקה בין גירושין למשכנתא, כללי המשחק שונים והמושגים מקבלים משמעויות אחרות לגמרי. לצורך לקיחת משכנתא - מילת המפתח הינה HOMELESS .



·             מי שהייתה נשואה בעבר והתגרשה, כאשר לא הייתה בבעלותה ובבעלות בן זוגה דירה, זכאותה למשכנתא לא נפגעת והיא תמשיך להיחשב כחסרת דירה מובהקת, גם במידה ותינשא שנית לרווק או גרוש ללא דירה.


חלוקה שווה בשווה מקנה זכאות קטנה:


·              אם לפי הסכם הגירושין תמורת הדירה מתחלקת בצורה שווה בין בני הזוג , כל אחד מהם יוכל לקבל רק זכאות קטנה יחסית ולא אטרקטיבית במיוחד בסטטוס. בני הזוג ייחשבו לבעלי דירה חלקיים, ולא יהיו זכאים לסיוע בתשלום שכ"ד, אלא אם הגירושין נכנסו לתוקפם לפני 1.1.95, אז משרד השיכון יבדוק כל מקרה לגופו, ויחליט אם לאשר לכל אחד מבני הזוג סטטוס של חסרי דירה.


הרוב קובע ושולל זכאות:


·               בן הזוג המקבל ע"פ הסכם הגירושין את רוב "תמורת הדירה", לא יוכל לקבל יותר ולעולם זכאות של חסר-דירה ואף לא של בעלי דירה חלקיים, וכמובן גם לא זכאות לסיוע בתשלום שכ"ד.


להקפיד על רישום ותיעוד:


·              אם בני הזוג חתמו על חוזה מכר של דירתם לפני שחתמו על הסכם הגירושין, משרד השיכון לא יכיר בהסכם לפיו צד זה או אחר קיבל את מלוא התמורה, וכל חלוקה או וויתור צריכים להיות מתועדים בהסכם הגירושין שקיבל תוקף של פסק דין. כך גם לגבי ילדים הנשארים בחזקת הגרושה, מצב העשוי לאפשר לגרושה לקבל זכאות גדולה ונוחה של משפחה חד-הורית- הדבר חייב להיות מתועד וחד-משמעי בהסכם גירושין שקיבל תוקף של פסק-דין אין כאן שום דבר "מובן מאליו".


ויתור על דמי מזונות:


·              אם ע"פ הסכם הגירושין, האישה מוותרת על דמי מזונות, גם אם היא מקבלת את מלוא התמורה על הדירה, היא תיחשב כזכאית וכ"חסרת דירה", אם הגירושים קיבלו תוקף לפני היום הראשון של שנת 1995.


·              במקרים בהם מצוינת זכאות המתגרשים להשתתפות בתשלום עבור שכ"ד, אם האישה מקבלת מזונות מביטוח לאומי ולא ישירות מהבעל, היא עשויה לזכות בסיוע מוגדל לתשלום שכ"ד.


 


כל האמור ערוך ע"פ נהלי משרד השיכון, כפי שהם כיום והם כפופים לשינויים והנחיות חדשות. השינויים מגיעים מעת לעת ממשרד השיכון אל הבנקים למשכנתאות, בהם ניתן לקבל את כל האינפורמציה ולהגיש בקשות לתעודת זכאות עם או בלי וועדה.


 


*המידע בחסות בנק אדנים למשכנתאות


 

חזור מעלה