1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. הגדלת משכנתא לצורך הוצאות נלוות

הגדלת משכנתא לצורך הוצאות נלוות

מחלקת המחקר של בנק אדנים למשכנתאות, ערכה סקר בקרב למעלה מ – 350 רוכשי דירות יוקרה ובתים פרטיים, עמם נמנים בעלי משכנתאות השייכים לקבוצות יחידים ובודדים, אשר נטלו משכנתא לטובת מימון בנייה או רכישת בית פרטי. הסקר נערך במטרה לאפיין את צרכיו של ציבור זה הנוטל משכנתא למימון הבניה, רכישת בית פרטי, או דירת יוקרה.

מחלקת המחקר של בנק אדנים למשכנתאות, ערכה סקר בקרב למעלה מ – 350 רוכשי דירות יוקרה ובתים פרטיים, בניהם נמנים בעלי משכנתאות השייכים לקבוצות יחידים ובודדים, אשר נטלו משכנתא לטובת מימון בנייה או רכישת בית פרטי. הסקר נערך במטרה לאפיין את צרכיו של ציבור זה הנוטל משכנתא למימון הבניה, רכישת בית פרטי, או דירת יוקרה.


 



מהסקר עולה כי בנוסף לכל ההוצאות הרגילות של מחיר הנכס, שכ"ט עו"ד, מיסים ועוד, יזדקקו הרוכשים / הבונים לסעיף הוצאות נוסף: הוצאות איכלוס העומד על סכום של כ – 30% מגובה המשכנתא שנלקחה - מדובר לרוב בסכומים של בין 30,000$ לבין 90,000$.



 


הסכום אותו מוציאים רוכשי הבתים הפרטיים ודירות היוקרה הן בפרויקטים למגורים הנבנים באמצעות קבלנים, והן בפרויקטים של בנייה עצמית, גבוה יותר מרוכשי הדירות בבנייה הרוויה בגין ארבע סיבות עיקריות: 


1.  שטח הבית גדול יותר,  דבר המצריך הוצאות נלוות גדולות יותר, כגון: חדרי שירותים נוספים,


     אבזור חדרים רבים יותר, מיזוגם, הוצאות גינה, חימום וכדומה.


2.  ככל שהבית גדול יותר, כך נוהגים לאבזר אותו יותר ולהשקיע בעיצוב, כחלק ממיצובו של הבית כיוקרתי .


3.  מתווסף סעיף הוצאות השטח שמסביב לבית, שאינו קיים בבתים משותפים.


4.  האוכלוסייה הרוכשת בתים אלו, מתאפיינת בעושר פיננסי, עובדה המאפשרת לה להשקיע כספים


     רבים בעיצוב ובתכולת הבית ,בהתאם לטעם האישי או המלצת מעצב הפנים.


 


עוד עולה מתוצאות הסקר :


ý      על אבזור הבית נוהגים רוכשי הבתים הפרטיים ודירות היוקרה להוציא סכום של בין 10,000 $ - 30000 $ סעיף האבזור כולל: שדרוג בריצופים וכלים סניטרים ייחודיים וריהוט לכל חדרי הבית.


ý      הוצאות אבזור המטבח נעות בין 8,000 $ - 25,000$. האבזור כולל רכישה חדשה של כל מכשירי החשמל למטבח (מקרר, תנור, כיריים, מיקרו גל, קולט אדים, מדיח כלים, טוסטר אובן, מיקסרים למיניהם, מכונות קפה, וכל החידושים האפשריים במטבחים ...)


ý      10,000 $ נוהגים הרוכשים להוציא על מערכות מיזוג אוויר ל – 2 מפלסים (מיזוג מרכזי או 4 מפוצלים).


ý      5,000 $ - 7,000 $ - נוהגים הרוכשים להוציא על גינון השטחים הצמודים לבית, ובמקרים של השקעה בבריכות שחיה וכד' יגיעו הרוכשים גם להשקעה של כ – 30,000$.


 


ממצאי המחקר הצביעו כי מעבר למשכנתא הרגילה שלוקח הלווה למימון הוצאות בניית או קניית הבית, עומדת בפניו הוצאה כבדה נוספת של אכלוס הבית ומקורות מימון מוגבלים. לפיכך, החליטה הנהלת הבנק לצאת במסלול חדש של משכנתא, לפיו רשאי הלווה עפ"י שיקול דעתו המוחלט לקבוע האם הוא מעוניין במיצוי מסגרת האשראי לשני המסלולים (ביחד או לחוד) או אחד מהם בלבד, וכן לקבוע את עיתוי ניצול המסגרת ומימושה על ידו.


 


* המידע בחסות בנק אדנים למשכנתאות



חזור מעלה