1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. תופעת הלווה הנודד במיחזורי משכנתא

תופעת הלווה הנודד במיחזורי משכנתא

בנק אדנים למשכנתאות בדק ומצא, כי 30% מהלווים המבצעים מיחזור משכנתא, מחליפים את הבנק בו לקחו את המשכנתא לראשונה. השיקול המרכזי בבחירת הבנק שבו יתבצע המיחזור, הוא תנאי ההלוואה במשכנתא החדשה.

מבדיקה שערך בנק אדנים בקרב כ- 1,000 משפחות אשר מיחזרו את המשכנתא הישנה שלהן, עולה כי רק 65% מהלווים ביצעו את ההלוואה החדשה, אשר מיחזרה את ההלוואה המקורית, באותו הבנק בו לקחו את ההלוואה לראשונה.


פעולת המיחזור, כמוה כלקיחת הלוואה חדשה לכל דבר. ההבדל העיקרי הוא במטרת ההלוואה:


בעוד שההלוואה המקורית נלקחת במרבית המקרים לרכישת דירה או בנייה, ההלוואה הממוחזרת נועדה בעצם לסילוק של הלוואה וותיקה שנלקחה למטרת דיור, והתייחסות הבנקים אליה מבחינת האשראי דומה מאוד. הריביות להלוואת המיחזור הינן בעלי שיעור נמוך יחסית, בדומה לרוב ההלוואות לדיור.


כשם שבעת רכישת הנכס, עורכים הלווים סקר שוק מקיף לפני בחירת בנק המשכנתאות בו ייטלו את ההלוואה, כך גם בפעולת המיחזור, יותר ויותר לקוחות מבקשים לבדוק ולהשוות את הצעות הבנקים השונים בטרם ימחזרו הלוואתם.


השיקול המרכזי בבחירת הבנק החדש הינו שיעור הריבית ותנאי ההלוואה. אופי הלוואת המשכנתא כמוצר לטווח ארוך שאינו דורש מגע רצוף עם הבנק, מותיר את מרכיב השירות והמקצועיות, על אף חשיבותם, כגורמים משניים. ביטול חסמים שונים במעבר בין בנקים ובמרכזם ביטול מס הבולים להלוואות המשכנתא, הקל עוד יותר על נדידת הלקוחות.


הבנקים למשכנתאות אשר זיהו את המגמה, פונים בקמפיינים פרסומיים שונים ללקוחות המיחזור ונערכו לקליטתם.


העלייה בכמות פניות הלקוחות למיחזור משכנתא, הצריכה מהבנק להיערך ולשם כך הוקמה יחידת מיחזורי משכנתאות, שבודקת את כדאיות המיחזור ומספקת הצעות ריבית ותנאים לכל פונה.


חלון ההזדמנויות שנפתח עבור לקוחות המשכנתא עלול להיסגר, באם תעלה הריבית שוב. לפיכך, למהירות הביצוע ערך מכריע.


 


 המידע בחסות בנק אדנים למשכנתאות *

חזור מעלה