1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. תפקיד הגינה וחשיבותה

תפקיד הגינה וחשיבותה

על פיתוח החוץ, על הגינון ועל תרומתם לאיכות חיינו.

  








הגינה הפרטית היא ניסיון של האדם לצמצם לשטח

קטן ערכים ואיכויות, שמקורם בטבע ובנוף הפתוח.

השטח הפתוח מספק צרכים תפקודיים, נפשיים

ואסתטיים, הקשורים בעצם הקיום האנושי.

האפשרות לשהייה בחוץ באוויר הפתוח, בצל העצים,

האפשרות למגע עם חומרים טבעיים כמו צמחייה

ומים, לפעילות פיזית דינמית ולחוויות נוספות, שהן

הכרחיות בחיינו, כל אלה יכולים להתקיים רק בשטחהפתוח.

במרבית פרויקטי הבנייה המוכרים לנו: בניית בית, שיפוץ בית או רכישת דירה, מצטייר הרושם כי הגינון ופיתוח הגן (במקרה של גינה או דירת גג) הם האחרונים בסדר העדיפויות של הבונה, כמעט במקביל לרכישת הריהוט לבית, אך לא זוהי הדרך ומייד נסביר מדוע. כשם שבדימיונכם קיימת התמונה של מטבח גדול ומרווח או פינת קריאה אינטימית בחדר המגורים סביר להניח כי אתם גם מנסים לדמיין את הנוף שתראו מבעד לחלונות הבית. חלק מנוף זה אינו ניתן לשינוי, אולם הנוף בטווח הקרוב לא רק שניתן לשינוי

אלא גם ניתן לנצלו באופן הטוב ביותר וזאת כאשר הוא מתוכנן ביחד עם תכנון הבית הכולל. תכנון מוקדם של הגינה, תוך התחשבות בצרכים המיוחדים של הקליינט, במאפיינים הפיזיים של המקום, ותוך בדיקת מספר אלטרנטיבות אפשריות - הוא המפתח להפקת

מלוא ההנאה מפוטנציאל הגן הביתי.

את פיתוח החוץ שמשמעו מיקום השבילים והאיזוריםהפתוחים מחוץ לבית ואת עיצוב ותכנון הגינה וכל הנמצא בה (כולל צמחייה, פרגולות, ריהוט גן ועוד) מבצע אדריכל הנוף.

לאדריכל הנוף יש את ההכשרה המתאימה ואת היכולת לבחון את הבעיה על כל צדדיה ומרכיביה, תוך התחשבות בכל המגבלות והצרכים - וליצור גן שהוא גם עבודת אומנות ייחודית.



                                       

חשיבות הגינה

בהיותה מקצוע החותר לאיזון בין פיתוח הסביבה הבנויה לבין שימור ערכי הטבע, הנוף ואיכות הסביבה, מייחסת אדריכלות הנוף חשיבות רבה לגינה הפרטית כמשפיעה על איכות הסביבה ועל איכות חיינו. איכויות אלו נתפסות על ידי העובר ברחוב ועל ידי דיירי הבית הפרטי.

הגינה מהווה, במקרים רבים, אחד מהשיקולים העיקריים בבחירת מקום המגורים החדש.

הגינה מפארת את המבנה הארכיטקטוני, מבליטה אותו ומייחדת אותו מיתר המבנים ברחוב. בבואנו מהרחוב, הגינה היא המפגש הראשון עם הבית, ובה ניתן מקום להתבטאות אישית וליצירה. על כן יש לייחס חשיבות עליונה לתכנון הגינה, כך שתענה בצורה הטובה ביותר על הצרכים האינדיבידואליים של דיירי הבית, ותאפשר הפקת מלוא התועלת וההנאה שבפוטנציאל הגן הביתי.

מתוך ההכרה בחשיבותה הגינה, יש לקחת בחשבון מראש את עלות תכנונה וביצועה, ולא לדחות את עבודות הפיתוח והגינון לשלב מאוחר יותר או לבצעם בשאריות התקציב.

יש להקציב לפחות כ- 10,000 $ מתקציב הבנייה לנושא של פיתוח חוץ (יישור שטח, גדרות, חומות, שבילים, גינון) כדי לא להגיע למצב של בית חדש ויפה שמסביבו רק אדמה לא מעובדת, כאשר לא רק חשבון הבנק לא מתיר אופציה אחרת אלא גם הנתונים בשטח כבר לא ניתנים לשינוי.

 
חזור מעלה