1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. בחירת אסטרטגיית הבנייה

בחירת אסטרטגיית הבנייה

השוואה בין בניית בית פרטי בשיטת בנה ביתך לבין רכישת בית או דירה מוכנים (מבחינת מחיר ועוד), ועל ההחלטה בנוגע להעסקת קבלן מפתח.

ההחלטה על בניית בית פרטי באופן עצמאי או רכישת בית או דירה מוכנים מקבלן היא החלטה משמעותית מאוד לגביכם.

ההבדלים המהותיים בין בנייה עצמאית לבין רכישה של בית מוכן הם:

 

- ברכישת בית יכולתכם להשפיע על צורת המגרש, על תכנון הבית ועל המפרט הטכני מזערית ביותר לעומת זו שברכישת מגרש ובנייה עצמית שבה אתם מתכננים את הבית עם אדריכל ומעצב פנים, ומכתיבים לקבלן את המפרט הטכני.

 

- מניתוחים וממחקרים כלכליים של מומחים בענף הנדל"ן מסתבר, כי הפער האמיתי בין רכישת בית צמוד קרקע מוכן מקבלן לבין בנייה עצמית עומד על 240,000 עד 500,000 ש"ח לבית. כלומר, בחישוב כולל, בבנייה עצמית אנו חוסכים את רווחיו הצפויים של הקבלן וכן עלויות נוספות, המסתכמות ב- 50,000$ לפחות. ההשוואה כוללת מס רכישה, תכנון, פיתוח, עלות בנייה כוללת ואבזור הבית.

 

- נהוג לומר כי לרכוש בית גמור מקבלן הוא תהליך קל וקצר, אך עליכם לזכור כי בית מוכן מקבלן אינו תמיד "תפור" למידות ולצרכים שלכם ובמרבית המקרים אינו כולל את האיבזור הרצוי, כגון מטבח ואביזריו, מערכות מיזוג וחימום, אזעקות ומיגון, אביזרים לחדרי שירותים ואמבטיה, גינון ופיתוח ועוד ועוד הוצאות שמסתכמות בכ 15,000 $ לפחות.

 

- בנוסף לחיסכון בעלויות, הבנייה בשיטת "בנה ביתך", מאפשרת לצרכן לפקח על הבנייה ועל איכות הבית במידה הרבה יותר גדולה מזו שמתאפשרת ברכישת בית מוכן מקבלן.

 

 

- ההחלטה כיצד לנהל את פרויקט הבנייה, כלומר בחירת אסטרטגיית הבנייה, גם היא חשובה מאוד. השאלה העיקרית היא אם לנהל לבד את פרויקט הבנייה או לקחת קבלן מפתח. ההבדל בין שתי השיטות הוא משמעותי מאוד, הן מבחינת הזמן שתצטרכו להשקיע בניהול הפרויקט, והן מבחינת ההוצאה הכספית. במרכז הבנייה תוכלו ללמוד כיצד לנהל את הבנייה בעצמכם על מנת לחסוך כסף רב ולעיתים גם עגמת נפש.

 - למעוניינים במידע נוסף הנכם מוזמנים לשמוע את הרצאת המבוא של קורס "בנה ביתך בתבונה" של מרכז הבנייה הישראלי (בתשלום).


 

חזור מעלה