1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. פתרונות הצללה למשרד

פתרונות הצללה למשרד

המאמר מציג סוגים של וילונות ותריסים למשרד: וילון גלילה, תריס ונציאני ומוצרי הצללה מבד או מפי.וי.סי קשיח: וילון רומאי, וילון ורטיקלי, מסך סילואט.

 









 
עד לפני מספר שנים שימשו התריסים הוונציאניים כמוצר ההצללה העיקרי במשרדים. המגוון אמנם כלל צבעים ודוגמאות שונים, אך התריס הוונציאני נתפס בעיקר כמוצר פונקציונלי שמטרתו- הצללת המשרד.

במקרים רבים אנשים ויתרו לחלוטין על וילונות משיקולי תקציב (הוא פשוט נגמר להם לפני שהגיעו לשלב "הלבשת" החלונות..) ובמקרים אחרים הם הותקנו כדי לתת מענה פונקציונלי לבעיות כמו: חדירה ישירה של קרני שמש וחום, יכולת "הצצה" פנימה וכו'.



 

בשנים האחרונות מסתמנת מגמה מאוד ברורה הרואה במערכות ההצללה המעוצבות חלק בלתי נפרד ממערך התכנון הכולל של סביבת העבודה במשרד. מתייחסים אליהן בכבוד הראוי, כבר בשלבים הראשונים של הפרויקט. ואכן, התריס הונציאני מהווה כיום רק מוצר אחד מתוך שורה ארוכה של מוצרים מעוצבים המיועדים למשרדים, לפינות המתנה ולחדרי ישיבות: וילונות גלילה (מבדים, רשתות וחומרים טבעיים כמו מיקדו ונצרים), וילונות רומאיים, וילונות ורטיקליים, וילונות בד בסגנונות שונים ועוד.

 

כיום נעשה יותר ויותר שימוש במערכות הצללה/האפלה עם הפעלות חשמליות, המאפשרות לפתוח, לסגור ולשנות זוויות פתיחה באמצעות שלט רחוק. מנגנונים אלה ניתנים לשילוב במערכות בקרה "חכמות" כך שכל הווילונות ירדו באופן אוטומטי כאשר מפעילים את המקרן בחדר הישיבות, כאשר נועלים את המשרד וכד'. כמו כן הם משמשים עובדים אשר בחדריהם מותקנים חלונות פנימיים אל יתר חללי המשרד- כך שהם יכולים, ממקום מושבם, לראות ולהיראות כשהם חפצים בכך או להצניע וליצור פרטיות- הכל בלחיצת כפתור.

 

לדברי פיני אוסט, מנכ"ל חברת אורגון: "הפיתוח של מערכות ההצללה עם ההפעלה החשמלית, הפך את פתרונות ההצללה המעוצבים למוצר מבוקש במשרדים מודרניים, המעוניינים לשלב עיצוב פנים עדכני עם פיתוחים טכנולוגיים המהווים את המילה האחרונה בשוק". סוג המוצר הנבחר הוא חלק מהתדמית שמעוניינים לשדר וגם תוצאה מאילוצים כגון מבנה וגודל החלונות ומידת ההצללה/האפלה הרצויה בחדרים השונים.

 

             








 


 



וילונות גלילה

אלה הם, למעשה, מסכי הצללה הכוללים מנגנון המאפשר את אסיפתם כלפי מעלה ומיקומם בגבהים שונים של החלון, בהתאם למידת ההצללה המבוקשת. וילונות הגלילה מתאימים גם לחלונות קטנים וגם לחלונות מסך גדולים.

קיים שפע של בדים שקופים למחצה ואטומים.

 

 

מאוד אופנתי היום השימוש בווילונות גלילה מחומרים טבעיים העשויים קש ורפיה. הם מגיעים בגוונים טבעיים, צבעוניים וב- WASH. וגולת הכותרת והטרנד האחרון הם וילונות מרשת צרפתית. וילונות אלה מאפשרים צפייה בנוף גם כשהווילון סגור, אך עם זאת, אינם מאפשרים צפייה מבחוץ פנימה. לדברי דוד רק מחברת רקוטקס: " הצורך לנטרל את השמש החזקה בארץ, ומאידך- לשמור על חלל פתוח ומואר וכן על הנוף הנשקף ממגדלי המשרדים, הביאו לפיתוח וילון הרשת". אגב, באריג הרשת ניתן לעשות שימוש גם כווילון ורטיקלי וגם כווילון רומאי, על פי טעמו של הלקוח.



 

מוצרי הצללה מבד

שימוש במערכות הצללה מבד מוסיף למשרדים נופך ביתי, רך וחמים בצד התחכום והפונקציונליות הנחוצים. עיקר השימוש במוצרים עשויים בד במשרדים נעשה בווילונות רומאים, בוילונות ורטיקליים ובמסכי סילואט:

 

             











 
הווילון הרומאי נתפר מבדים שונים הנאספים כלפי מעלה בקפלים. הם מאפשרים חשיפה שונה של הנוף הנשקף מהחלון על ידי הצבתם בגבהים שונים. סוג הבד הנבחר קובע את אופי הווילון- בדים רכים ושקופים מעניקים מראה רך ואילו בדים עבים יוצרים קוים ישרים ונקיים. ניתן לשלב בהם בדים להאפלה מלאה. וילונות אלה משרים אווירת יוקרה ואצילות.

 
הווילונות הורטיקליים עשויים משלבי בד או P.V.C קשיח. הם נפרשים לאורך החלון (בניגוד לתריסים הוונציאניים הכוללים שלבים רוחביים). הם מתאימים בעיקר לחלונות מסך ולחלונות בעלי צורות ייחודיות כמו קשתות.



    

מסכי הסילואט הם תריסי בד המותאמים בעיקר לחלונות גדולים. הם עשויים מפסי בד צבעוניים המשולבים בשכבות של בד שקוף במבנה המזכיר את התריס הוונציאני. כאשר התריס סגור, נוצר מסך בד בצבע אחיד וכשהוא פתוח, האור עובר דרך פסי הבד השקופים ומציף את החדר באור רך ונעים. גם בסוג זה יש מבחר של בדים אטומים או שקופים המאפשרים צפייה בנוף גם כשהווילון מוסט.

 

התריס הוונציאני מגיע היום בקולקציה רחבה של פסי עץ בצבעים שונים- והם משתלבים בעיקר במשרדים בעלי מראה קלאסי, הכוללים ריהוט מעץ מלא, ריהוט עור וכד'. כמו כן ישנם שלבים מתכתיים, בגוונים של אלומיניום, המשדרים מראה היי-טק לחפצים בכך. גם בסוג זה של וילון, קיימים שלבים מתכתיים מחוררים. יש להם אפקט יפה של רשת- ניתן לצפות בנוף מבלי יכולת צפייה מבחוץ פנימה.

 

מעבר לצד העיצובי, חשוב לתת את הדעת על מטרתו הפונקציונלית של הווילון. במקומות שבהם מוצבים מסכי מחשב מול חלונות גדולים, חשוב וחיוני למנוע השתקפויות של הנוף על גבי המסכים. זה מעייף מאוד את העין ובהכרח משפיע על התפוקה.

 

במקרים רבים נוטים היום לשלב שני סוגי וילונות: רכים יותר ושקופים יחד עם אטומים המאפשרים "משחק" בשעות השונות של היום ועל פי צרכיו המשתנים של המשרד.

  
חזור מעלה