תהליך הכנת מכרז יכלול את המרכיבים הבאים:
- הכנת התיק.
- פנייה לקבלנים.
- קבלת ההצעות ופתיחתן, תוך עריכת פרוטוקול.
- בדיקת ההצעות. בדיקה זו כוללת את בדיקת הנקודות הבאות:
קיום חשבונית עבור דמי השתתפות במכרז.
קיום כל המסמכים שנדרשו בטופס ההזמנה המקורית, לרבות אישור לניהול ספרים ואישור שלקבלן סיווג מתאים אצל רשם הקבלנים.
קיום חתימת הקבלן על כל התכניות ובכל המקומות שבהם הוא נדרש לחתום.
- ניתוח הצעות הקבלנים, עריכת טבלת השוואה מפורטת בין הצעות הקבלנים ובינן לבין ההערכה התקציבית שהוכנה מראש על ידי המתכנן, תוך ציון סטיות מתנאי המכרז, אם היו.
- קבלת חוות דעת מקצועית על אפשרות מסירת העבודה לקבלנים השונים.
- מו"מ עם קבלן אחד או יותר לבירור בעיות שהתעוררו, אם התעוררו. עריכת הצד המינהלי-טכני של החוזה עם הקבלן בתיאום עם היועץ המשפטי של המזמין.
- בחירת המבצע.
- עדכון האומדן התקציבי בהתאם לתוצאות המכרז, טיפול בחתימה על החוזה עם הקבלן וקביעת מסגרת תקציבית בהתאם.