מטרת מסמך זה היא לספק כלי עבודה נוח לאדריכל, יועץ הנדסי או עורך כתב כמויות להכנת המסמכים הדרושים להכנת מכרז או חוזה, במאמץ מזערי, ביעילות מרבית, עם דגש על מניעת סתירות בין החלקים השונים ועל כיסוי כל ההיבטים.
בגלל הנוהל הקיים של הטלת הכנת החומר על עורך כתב הכמויות, הנ"ל מסתפק בליקוט המסמכים המחוברים בנפרד על ידי האדריכל והיועצים השונים. כל אחד מבעלי המקצוע הללו חושב שעליו לכסות את כל הנושא (ואת עצמו), ולכן הוא מטפל בדברים שהם למעשה משותפים לכולם, בצורה הנראית לו: הוא מגדיר תנאי תשלום, מועדים, נוהלי אישור דגמים וחלקי
עבודה, תשלום עבור בדיקות מעבדה, תכולת מחירים וכו'. לכן לעיתים מופיעים נושאים אלה בחלק או בכל המפרטים של היועצים השונים, ללא התאמה ביניהם.
המסמך המוצע להלן עוסק בנושאים המשותפים לכל הנוגעים בדבר, ומשאיר לטיפולו של כל אחד מהם את הצד הטכני הטהור בלבד. הוא יפרט את כל המסמכים הדרושים להכנת מכרז/חוזה, וכן יכלול רשימת בקרה שתסייע להוציא מסמך מושלם.
במקרים שבהם המזמין מחליט לפצל את מסירת העבודה בין קבלני משנה שונים או קבוצות של קבלנים, יוכל עורך המכרז/החוזה להשתמש במסגרת המוצעת כאן, כאילו מדובר בעבודה שלמה.
- דוגמאות של טפסים הנמצאים בשימוש המפקח או הקבלן במהלך הביצוע
רשימת בקרה למסמכי חוזה