1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. תאורה לתמונות

תאורה לתמונות

איזו תאורה תחמיא ביותר לתמונות שלכם?

 

תאורה נכונה יכולה לתרום רבות לתצוגת האמנות בביתכם. כשאתם מתכננים את ביתכם, כדאי לתת את הדעת למיקום התמונות. אחת הבעיות הנפוצות ביותר היא מנורות הקיר. בבתים רבים מותקנות מנורות קיר מעל הספה, מקום שמתאים כמעט תמיד לתליית תמונה. תמונה התלויה בין שתי מנורות קיר נשארת תמיד חשוכה, לכן כדאי לבדוק מראש אם מיקומה של המנורה לא יפריע לכם לתלות תמונה (כנ"ל לגבי מתגים להדלקת אורות, מזגנים, מערכות אזעקה ושקעים למיניהם).

 

התאורה המחמיאה ביותר לתמונות היא תאורה ממוקדת שמאירה את התמונה. אפשר לתכנן "ספוט" בודד, או פס צבירה ועליו מספר "ספוטים" שניתן לשנות את מיקומם בהתאם לתמונות. פס כזה צריך להיות ממוקם כ-50 ס"מ מהקיר, כדי לא לסנוור את היושבים מתחתיו. שיטה נוספת לתאורה ממוקדת הם גופי תאורה מיוחדים ש"מתלבשים" על גב התמונה ותלויים מעליה. כאן יש לשים לב לממדיה (כשמדובר בתמונה גדולה, יש להניח שיהיה צורך ביותר ממקור אור אחד). שיטה זו מתאימה יותר לפינות אינטימיות ולתמונות קטנות, והיא אינה אידיאלית מכיוון שגוף התאורה, הנמצא קרוב יחסית לתמונה, מתחמם ועלול לגרום לה נזק (אין בעיה כזו כאשר התמונה מוגנת על-ידי זכוכית).

 

אם כבר קיימות בביתכם נורות קיר, אפשר לנצל את החיבורים ולרכוש "ספוטים" בעלי זרוע עם מפרק, שיוצאים מהקיר ומתקפלים, כך שאפשר להאיר באמצעותם את התמונה. הדרך הנכונה להאיר תמונה גדולה היא משני הצדדים, וכך גם אם ה"ספוטים" נמצאים על התקרה (יש לחשב שני "ספוטים" לתמונה גדולה).



לקטלוג התאורה המלא


חזור מעלה