1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. תליית וילונות

תליית וילונות

הווילון כפריט עיצובי: אפשרויות העיצוב, סוגי תלייה וטיפים לווילונות בשיטת ''עשה זאת בעצמך''.

  

* כיום גובר השימוש בוילונות, ופריט עיצובי זה חוזר לתפוס מקום חשוב בעיצוב הבית. וילון לא נועד רק להסתיר את האור אלא גם ליצור אווירה וסגנון לבית. מעבר ליצירת אווירה חמה בבית, וילון מרכך את האקוסטיקה בבית ועוזר למנוע הדהוד בחללים גדולים.

 

* מעצבי הטקסטיל, היבואנים ומרכזי העיצוב השונים מציעים שפע של בדים מרהיבים המגיעים ממיטב היצרנים והמפעלים בעולם, שפע קרניזים וגדילים. החנויות מציפות אותנו בשלל בדים - בדוגמאות של פסים, נקודות, פרחים, הדפסים גיאומטריים או מוטיבים אתניים ופולקלוריסטים אופנתיים, בטקסטורות שונות, בבדי משי, פשתן, כותנה, טפטה, אריגים בעבודת יד, בדי וואל שקופים ודקיקים, בדי אורגנזה, ועוד.

 

* סגנון הוילון נגזר מסוג הבד, הקרניז וצורת התלייה. הקרניז הנסתר מאלומיניום פינה את מקומו למגוון רחב של קרניזי מתכת ועץ, שניתן לקנות מוכנים או להזמין באופן מיוחד. שיטות התלייה מגוונות ביותר: עם לולאות בד, קשירות בד, טבעות מתכת עץ או בד, עם הרבה בד ליצירת נפח או עם מעט בד להקטנת נפח והקניית מראה קליל, וניתן גם לתלות וילון רק משני קצותיו ללא כל נפח בבד. ניתן גם לשחק עם שיטות כיווצים שונות בבד, להתקין וילון רומי שמגלגלים כלפי מעלה, ועוד ועוד.

 

* טיפים לוילונות "עשה זאת בעצמך":

- ניתן להזמין וילונות בחנויות המתמחות בכך או להכין וילונות בשיטת "עשה זאת בעצמך". בחנויות לווילונות וברשתות עשה במו ידיך אפשר להשיג כיום מגוון טבעות שמחובר אליהן קליפס. הבד הרצוי נתפס בקליפס, משחילים את הטבעות התופסות את הבד על מוט לווילון, והוילון מוכן.

- אפשרות נוספת היא קניית חתיכה ארוכה של בד אוורירי ורך שיש לו נפילה יפה. את הבד מלפפים על מוט לוילון, ובעזרת הידיים פותחים את הליפופים ויוצרים גלים של בד.

- אפשר גם לקנות כמה חתיכות בד ומהן להרכיב את הוילון. אפשר להרכיב וילון משתי חתיכות, אך גם מארבעה חלקים או יותר (ואז אפשרויות העיצוב רבות יותר). קושרים כל חלק לחוד בעזרת גדילים או סרטים ואז נוצר וילון שכולו עשוי פסים. אפשר לשלב צבעים וטקסטורות שונות, ועוד.

 

* הוילונות האופנתיים בבית הישראלי הם וילונות הפשתן וה"אוף-וייט", וכן הוילונות העשויים מבדים קלילים שקופים וצבעוניים המרככים את האור וגם אינם מסתירים חלון מעוצב. ניתן לתלות אותם מעל בד אטום (להסתרת אור) או לבד, בשכבה אחת או במספר שכבות, בגוון אחד או בשילוב של גוונים, בשילוב של אלמנטים בולטים על הבד, או בלעדיהם.

 
חזור מעלה