1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. אריחים דקורטיביים

אריחים דקורטיביים

אפשרויות הדקורציה (קישוט) המוצעות על ידי השימוש באריחים הן מגוונות. מאמר זה סוקר את הסוגים השונים של אריחים המשמשים לדקורציה (אריחי מתכת, אבן, קרמיקה, טראצו, זכוכית ופסיפס).

                                                

בזכות המגוון העצום של האריחים הדקורטיביים הקיימים כיום ניתן להעניק מראה מיוחד לקירות האמבטיה, לחדרי השירותים, למטבח, לפריטי ריהוט כמו שולחנות, שידות, כונניות, ארונות, דלתות, לקירות הכניסה לבית, לקירות המרפסת ולכל מקום אחר בבית.

 

סוגי האריחים:

אריחי מתכת - אריחים אלו עשויים מיציקות מתכת, פליז או אלומיניום, בגוני כסף וזהב עתיק.

הם מופיעים בגדלים שונים ומשתלבים בפרטי ריהוט, דלתות, וחיפוי קירות. על ידי שילוב כמה אריחים כאלו ניתן ליצור מראה מהודר וייחודי של דלת הכניסה. במקום לרכוש דלת כניסה באלפי שקלים ניתן לתכנן ביחד עם האדריכל והנגר, דלת או רהיטים שבהם משולבים אריחים אלו.

                                   


                                               

אריחי אבן - כחלק ממגמת "החזרה אל הטבע" נעשה שימוש נרחב באבנים טבעיות. אריחי האבן משמשים לחיפוי קירות ולריצוף. קיימים אריחי אבן דקורטיביים. ניתן לקבל את אריחי האבן בגימור מבריק או מט, מוחלקים, במראה סומסום, "מכובסים", בסגנון עתיק, עם התזת חול, עם עיטורים או בלי, ועוד. ניתן לחפות חלקים מהקירות בבית באבן טבעית או לשלב את האבנים באלמנטים שונים כגון קירות, מחיצות גבס ובספסלים או רהיטים בנויים מגבס.


 









אריחי קרמיקה - אריחי הקרמיקה המעוטרים

מתאימים בעיקר לחיפוי קירות ולא לריצוף, אך

קיימים אריחי ריצוף קרמיקה מעוטרים העמידים בפני

שחיקה. ישנם כאלה המצוירים ביד, הנעשים לפי

הזמנה, וישנם כאלה המודפסים (המיוצרים במפעל).

האריחים מגיעים במידות שונות, ומופיעים כפסים

דקורטיביים או כאלמנטים קטנים תלת ממדיים

הבולטים מהקיר. הם מגיעים בהדפסות שונות (דמוי

אבן, פרקט, שיש, וכו) או עם עיטורים. המבחר הוא

עצום ומתחדש כל הזמן.




 


אריחי טראצו מצוירים - אריחים בסגנון תל אביב הקטנה. אריחי הטראצו מגיעים בגדלים שונים ובגוונים שונים. הריצוף בהם מאפשר ליצור דוגמאות מרהיבות בשלל צבעים.










אריחי זכוכית - אריחי זכוכית משולבים גם הם בחיפוי קירות חדר האמבטיה, קירות דקורטיביים וקירות המטבח. הם מופיעים בשלל צבעים, במרקם חלק או עם טקסטורה. קיימים גם אריחי זכוכית בהתזת חול במראה העתיק, עם ציורי מוטיבים עתיקים.





פסיפס - ישנן חברות המייצרות אבנים קטנות לפסיפס, המשולב בחומרים כמו זכוכית, ברזל, עץ ואבן. ניתן ליצור שטיחי פסיפס לריצוף, חיפוי ועיטור ריהוט ואביזרים בבית (מגשים, עציצים ועוד..) בשיטת "עשה זאת בעצמך".



את חלקי הפסיפס ניתן לרכוש בחנויות המתמחות בציוד ליצירה עצמית, וניתן גם ליצור פסיפס (באופן עצמאי) משברי זכוכית או כדי חרס ומכל חומר העולה על דעתכם. נוח לשלב את הפסיפס בחומרים כמו יציקות גבס או חימר, או על כל משטח אחר בשימוש בדבק המתאים.

 
חזור מעלה