1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. תאורה לקניונים ולחנויות

תאורה לקניונים ולחנויות

המאמר מסביר כיצד יש לתכנן תאורה עבור חללים שונים בתחום המסחר, הקניונים והחנויות

                                                                      

תרבות הצריכה התפתחה מאוד בשנים האחרונות. גם עיצוב הקניונים והחנויות התפתח וכיום מוצע לצרכנים מגוון רחב של מוצרים, גדול מבעבר.

כאשר אנו מתהלכים בין חלונות הראווה של החנויות השונות עינינו נמשכות כבמטה קסם אל התצוגות המרהיבות, הצבעים והמוצרים. לתאורה חלק גדול ביצירת הקסם הזה. מלבד עיצוב המוצר יש חשיבות לעיצוב נכון של החלל, כך שיתאים למוצר.

 

עיצוב חלל החנות צריך לגרום לכך שהוא יזמין את הקונה להיכנס ולרכוש את המוצרים השונים. לעיצוב התאורה תפקיד מרכזי בהצגה זו.

           








פיתוי הלקוח מתחיל למעשה בחלון הראווה שהוא המזמין הראשוני -

כרטיס הביקור של החנות. חלון ראווה טוב הוא שילוב של תצוגה מעניינת

ותאורה נכונה. רמת תאורה נמוכה מדי אינה יוצרת אצל הלקוח רצון

להיכנס או להתבונן במוצרים ואילו רמת תאורה גבוהה מדי גורמת

תחושת ריחוק וקרירות. חשוב ליצור תאורה מזמינה, שהיא שילוב

נכון בין תאורה כללית ובין תאורת המוצר עצמו או תאורה נקודתית.


   
 

תאורה כללית נכונה שנקראת גם תאורת ראייה אמורה לאפשר למבקר לראות את החלל בצורה ברורה ולהתמצא בשטח החנות. ליצירת תאורת ראייה נכונה כדאי להשתמש בנורות מסוג פלורסנט. השימוש בסוג נורות זה מונע חימום יתר של החלל (בניגוד לשימוש בנורות ליבון או הלוגן) שגורר אחריו הגברת פעולת המיזוג של החלל.

 

תאורה נקודתית מתחלקת לשתיים: תאורת אזורים שונים בחלל החנות כגון אזור הקופה, אזור התצוגה וכדומה, ותאורה דקורטיבית המתמקדת בהצגת המוצר או ביצירת אפקטים עיצוביים מיוחדים המקנים לחנות את אופייה ואת האווירה הרצויה. בתאורה נקודתית רצוי להשתמש בגופי תאורה מסוג ספוטים המכוונים לאזור שאותו מתכוונים להאיר.

                        








בתאורת חנויות נכונה חשוב לברר מהו המוצר שרוצים למכור מתוך הנחה

שלמוצרים שונים ישנם סוגי תאורה המתאימים להם ספציפית. לדוגמה

בחנויות בגדים נושא הצבע חשוב מאוד. לעתים לאחר רכישת בגד מסוים

בחנות אנו מגלים מאוחר יותר כי הגוון נראה שונה בבית. תופעה זו

נגרמת כאשר תאורת החנות אינה מקבילה למסירת הצבע של האור

הטבעי. כדי למנוע את עיוות הצבע של המוצר רצוי להשתמש בגופי

תאורה עם צבע אור לבן חם בסביבות ה- k3000 . תאורה זו נחשבת

אופטימלית לחנויות בגדים.



 

לעומת זאת בבתי מרקחת ובסופרמרקטים, משתמשים בגופי תאורה המספקים תאורה בעלת צבע אור לבן "אור יום" המספקת את איכות האור המתאימה יותר למוצרי מאכל או תרופות.

 

ישנם מקרים שבהם נעשה שימוש מכוון בצבע אור כדי להשפיע על מראה המוצר. לדוגמה, במקומות שבהם מוכרים בשר טרי משתמשים בתאורה פלורסנטית עילית וישירה על הבשר הגורמת לבשר להיראות אדום וטרי יותר. עוד דוגמה טובה לכך היא חנויות פרחים. במקרים רבים משתמשים בהן בפלורסנט סגול שמלבד תפקידו לספק אור הנחוץ לגדילת הפרחים הוא גם מדגיש מאוד את צבעוניותם.

בתכנון תאורה נכון בחנויות חשוב לשים לב לשינויים ברמת האור בין היום ללילה: אם החנות או חלון הראווה נחשפים לאור טבעי יש לתכנן את התאורה עם אופציה לשינוי כדי שהיא תתאים לרמות האור השונות.


 


לרשימת חנויות תאורה - לחץ כאן



למידע, טיפים, ורעיונות נוספים בכל הנוגע לתחום התאורה היכנסו לפורום תאורה וקבלו עיצות ממומחים בתחום


 


חזור מעלה