1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. תאורה למשרדים ומקומות עבודה

תאורה למשרדים ומקומות עבודה

המאמר עוסק בתכנון תאורה עבור מקומות עבודוה ומשרדים










 


 



רובנו מבלים פרקי זמן גדולים בחיינו במקומות העבודה, לעיתים סביב שולחן עבודה מול מחשב ולעיתים בפעילות ייצור זו או אחרת.

מחקרים רבים נערכו על הקשר בין רווחת העובד לתפוקתו, והם העלו שרווחת העובד תורמת לתפוקתו. כיום גם ברור מעל לכל ספק כי תאורה נכונה במקום העבודה יוצרת הרגשה כללית טובה ומכאן שהיא גם משפרת את התפוקה.



לפני כעשור האמינו כי תאורה חזקה של אור לבן קר (נורות פלורסנט) מעוררת את העובדים לתפוקה גבוהה במיוחד. אך עם הזמן התברר כי אור שכזה גורם הרגשה לא נעימה, בדומה להרגשה בעת שהייה בחדר חקירה, ועובדים רבים סבלו מכאבי ראש בשל חשיפה ממושכת לאור.

תאורה למשרדים





תכנון תאורה נכון במשרדים נשען על שילוב של שני סוגי תאורה:

(א) תאורה כללית ישירה, דהיינו תאורה עילית ברמה אחידה. רמה זו נעה בין 500 לוקוס למשרדים רגילים ל- 800-1000 לוקוס לחללים גדולים ופתוחים. לצורך כך משתמשים בנורות בעלות מסירת צבע של כ- k4000 , הנחשבות לנורות בעלות אור לבן או אור לבן קר (נורות פלורסנט).

(ב) תאורה אישית מקומית. כדאי שלכל עובד ובכל פינת עבודה, תהיה תאורה אישית שאותה העובד יוכל לכוון על פי ראות עיניו. בתאורה מקומית כדאי לשלב תאורה בעלת אור לבן חם היוצר אווירה של אור טבעי.

תאורה למשרד



 

שילוב של שני סוגי התאורה אמור לספק את תאורת העבודה המתאימה ולתת מענה לסביבת עבודה אופטימלית.

חשוב לשים לב לבוהק ולסנוור במשרד. הבוהק הוא בעצם כמות האור המוחזרת מהמשטחים השונים במשרד כגון קירות ורהיטים. חשוב שתהיה התאמה בין עיצוב הפנים לעיצוב התאורה ולא להגיע למצב שבו הקירות בולעים כמות אור גדולה או להפך, מחזירים כמות אור גדולה מדי

הגורמת לבוהק.

 

הסנוור גם הוא עניין בעייתי שכן תאורה בלתי מחופה או אור טבעי ישיר עלול לגרום לסנוור מטריד היוצר בעייה בעבודה, בעיקר בעבודה מול צג המחשב. לכן חשוב כל כך להתייעץ עם איש מקצוע מיומן שיכול למנוע את רוב הבעיות הללו בתכנון מוקדם של התאורה, כמובן בשיתוף עם האדריכל והלקוח.




לרשימת חנויות תאורה - לחץ כאן



למידע, טיפים, ורעיונות נוספים בכל הנוגע לתחום התאורה היכנסו לפורום תאורה וקבלו עיצות ממומחים בתחום


 


 


 
חזור מעלה