1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. היכן ניתן למצוא דירה או בית?

היכן ניתן למצוא דירה או בית?

המאמר סוקר את הדרכים לחיפוש דירה: ירידי דירות, פנייה למתווךמשרד תיווך כולל דגשים לבחירתו ולעבודה עמו ועוד.

  

חיפוש דירה יכול להתבצע בכמה דרכים. אחד הכלים המוכרים ביותר הוא כנראה החיפוש בעיתונים: חיפוש בלוחות הדירות או איתור פרסומות של פרויקטים חדשים, שבין השאר מפורסמים בעמודי הפרסומת של לוחות הדירות. כיוון שמרבית הפרסומות מתנקזות לעיתוני סוף השבוע, מומלץ לרכוש את כל עיתוני סוף השבוע. אם מדובר באזור מבוקש ספציפי, כדאי גם לרכוש את מקומוני אותו אזור.

 

בעת קריאת מודעות הפרסומת כדאי להפריד בין עובדות לסיסמאות. ניתן להכין רשימה קטנה, ולרשום בה מספר פרויקטים שראיתם בפרסומות השונות ואשר ברצונכם לבדוק באופן מעמיק יותר. כדאי לרשום ברשימה זו, את הנתונים החשובים ביותר מבחינתכם.

 

בנוסף ללוחות הדירות בעיתונים קיימים לוחות ברשת האינטרנט. כיום ניתן למצוא באינטרנט לוחות רבים, חלקם בעלי רייטינג גבוה וחלקם לא. בגלל חדשנותו של אפיק זה, ובגלל מספר הלוחות הרב, קשה לעתים לדעת באיזה לוח לבחור. אין עדיין לוח או שניים מובילים, שמרבית המידע נמצא בהם.

 

אפשר גם לגשת לאתרי חברות הבנייה השונות, בהן ניתן למצוא מידע רב על פרויקטים בבנייה ולהכיר היכרות ראשונית עם פרויקטים רבים ומגוונים בלא להשקיע מאמץ רב.

 

אפשרויות נוספות הן פנייה למשרד תיווך, פנייה למשרדי המכירות של חברות בנייה וביקור בירידי דירות :

 

פנייה למשרד תיווך:

פנייה למשרד תיווך טומנת בחובה יתרונות רבים. חסרונה העיקרי הוא בעלותה הגדולה יחסית.

גובה עמלת התיווך נע בין אחוז לשני אחוזים מהמחיר שבו תימכר הדירה, והדבר נתון למיקוח.

עם זאת, קיימים בימים אלה משרדי תיווך שלוקחים עמלה מהמוכר בלבד. כך ברשת סנצורי 21, וכך במשרדים נוספים.

 

המתווך יהיה בדרך כלל אדם שיכיר את הסביבה בצורה מיטבית, יידע להכיר ביתרונות הדירה המוצעת ביחס לביקושים ואף יידע לנהל את המו"מ על מחיר הדירה בצורה טובה. יתרונו הגדול של המתווך הוא כמות המידע העומדת לרשותו, אשר יכולה לסייע לאתר דירות במהירות רבה יותר ובקלות רבה יותר.

 

בעבודה עם מתווך -

-כדאי לפנות למתווך בעל ניסיון ויכולת מוכחת. תחום הנדל"ן הוא תחום גדול ומקיף. חשוב לבדוק שהמתווך שאליו פונים, הוא בעל ניסיון באזור המבוקש, בדירות דומות לדירה הנדרשת ובאותו תחום מחירים. הניסיון באזור הדירה הוא חשוב ביותר. פנייה למתווך מוכר, שעיקר עבודתו נעשית בעיר או בשכונה אחרת, לא תניב בדרך כלל את התוצאות המקוות. עיקר יתרונו של המתווך הוא בהיכרותו עם האזור, עם הביקוש ועם המחירים הנהוגים. מתווך שהיכרותו עם כל אלה קטנה, יאבד יתרון חשוב זה.

- חשוב שיהיה אמון בין הרוכש למתווך. אם הרוכש אינו מרגיש נוח בעבודה עם המתווך, או אינו מרגיש כי הוא מאמין בו, כדאי לפנות למתווך אחר.

-חשוב לזכור, כי מטרתו של המתווך היא לסגור עסקה. אין הוא מייצג צד זה או אחר, אלא את העסקה עצמה. לכן, חשוב למצוא מתווך אמין, מקצועי והגון, מתווך בעל רישיון לתיווך במקרקעין ובעל מוניטין.

 

ירידי דירות:

מפעם לפעם מתקיימים ירידי דירות שונים, באזורים מסוימים בארץ. בירידים אלו מוצגות דירות חדשות של מספר חברות בנייה הבונות באותו אזור. בדרך כלל מתקיימים ירידים אלה בחגים השונים או בסופי שבוע.

 

לאחרונה הוקם יריד דירות ארצי וקבוע במרכז הבנייה הישראלי בגעש. ביריד זה ניתן למצוא בכל ימות השנה, עשרות פרויקטים שונים, בהם דירות ובתים מכל הסוגים, הממוקמים בכל רחבי הארץ.

 

יתרונם העיקרי של ירידי הדירות הוא באפשרות לבחון במרוכז מספר רב של דירות שונות

המוצעות למכירה, ולעתים אף ליהנות מהנחות וממבצעי מכירות. ביקור ביריד דירות יכול לעזור ולמקד את הרוכשים באשר לרצונם.

 

משרדי מכירות:

חברות בנייה גדולות מחזיקות משרדי מכירות באתרי הבנייה השונים ובערים. במשרדי המכירות ניתן לקבל את מירב הנתונים אודות הדירות, ולהתרשם באופן עצמאי מהפרויקט, מאיכות הבנייה, מחברת הבנייה. בפרויקטים הנמצאים בשלב מתקדם, ניתן לבקר בדירה לדוגמה, ולקבל מושג ממשי על האפשרויות הקיימות.

חזור מעלה