1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. האם לקנות דירה חדשה?

האם לקנות דירה חדשה?

על היתרונות שברכישת דירה חדשה לעומת היתרונות שברכישת דירה יד שנייה, ועל ההבדל בין רכישת דירה חדשה מוכנה לרכישת דירה חדשה בשלבים מוקדמים.

  

הבחירה בין דירה חדשה לבין דירת יד שנייה היא חשובה. לשתי האפשרויות יתרונות וחסרונות, וההחלטה תלויה גם ביכולת הכספית ובהגדרת התקציב, וכן במיקום הדירות.

 

יתרונותיה של דירה חדשה:

היתרון המשמעותי ביותר הוא כמובן עובדת היות הדירה חדשה. הרוכש הוא הראשון להשתמש בדירה, וההפתעות צריכות להיות מעטות. בנוסף, דירות חדשות כוללות בדרך כלל את החידושים האחרונים בתחום העיצוב, איכות בנייה חדשנית וגבוהה וחומרים טובים. המטבח, הריצוף, המיזוג והברזים, יהיו מחומרים חדשים ואיכותיים יותר מאלה שהיו מצויים לפני 20 או 30 שנה.

 

כשקונים דירה חדשה בדרך כלל גם לא צפויות בעיות אחזקה, הנובעות מהתיישנות הדירה על מערכותיה. לעומת זאת, לאחר קניית דירת יד שנייה, מגלים לעתים שמערכות מסוימות אינן פועלות היטב, והתיקונים הנדרשים הם במקרים רבים תכופים יותר. בנוסף לפי חוק המכר, נדרשים הקבלנים להעניק אחריות מקיפה למשך מספר שנים, בהתאם לחלקי הבית.

 

יתרון חשוב נוסף בקניית דירה חדשה הוא הגמישות המתאפשרת בתכנון הדירה. אם מדובר בדירה שטרם הושלמה בנייתה, ניתן לתכנן את חלוקתה הפנימית, ואף לבחור מטבח, אמבטיה או ריצוף.

ניתן אף לתכנן את מספר החדרים וגודלם לפי הדרוש.

 

לעיתים יש יתרון גם מבחינה סביבתית. במקרים רבים, ייבנו בניינים חדשים, כחלק משכונות חדשות, המושכות אוכלוסייה צעירה. במקרים אלה, יהיה בדרך כלל פיתוח סביבתי נרחב, ובמקום יהיו מגוון השירותים הנדרשים ובכלל זה מוסדות קהילתיים כאלה ואחרים, שטח ירוק וכד.

 

יתרונותיה של דירת יד שנייה

מיידיות - כאשר רוכשים דירת יד שנייה, ניתן לעבור אליה תוך פרק זמן קצר, בהתאם לסיכום עם מוכר הדירה. הדבר שונה מהנהוג בדירות חדשות שבמקרים רבים בנייתן רק החלה.

 

מוחשיות - אחד מחסרונותיה הגדולים של הדירה החדשה הוא העובדה שבמקרים רבים מתבצעת הקנייה בטרם נבנתה הדירה, כך שהרוכש אינו רואה בפועל מה יקבל. הדבר פוגע במיוחד במי שאיננו בקי בקריאתן ובהבנתן של תוכניות הנדסיות. בדירת יד שנייה, רואה הרוכש בדיוק מה הוא קונה, הקנייה היא מוחשית, והרוכש רואה את הדירה על מגרעותיה ועל יתרונותיה.

 

מגוון אפשרויות מיקום מחפשי דירת יד שנייה, נהנים ממגוון רחב יותר של אפשרויות מיקום.

באזורים רבים קשה למצוא בנייה חדשה, ואילו דירות ישנות, ניתן למצוא כמעט בכל מקום.

 

גודל החדרים במקרים רבים, החדרים בדירות יד שנייה גדולים יותר והדירה מרווחת יותר. בדרך כלל, ככל שהדירה ישנה יותר, כך יהיו החדרים בה גדולים יותר.

 

השכנים בדירה חדשה, יהיו אלה בגדר נעלם. כאשר קונים דירת יד שנייה, ניתן לברר ולבדוק מהי זהותם של השכנים.

 

תאריך הכניסה - בדירה יד שנייה (או בדירה חדשה שבנייתה הושלמה), יהיה בדרך כלל תאריך כניסה מדויק. זאת לעומת קניית דירה חדשה שלעתים קרובות תאריך קבלתה אינו ודאי, וסיום הבנייה עלול להתעכב מסיבות כאלה או אחרות.

 

עוד נקודה הראויה לציון היא העובדה שעסקת הקנייה של דירה חדשה, תיעשה מול מוכר שהוא איש מקצוע, המנוסה יותר מהרוכש, ועל כן הרוכש יעמוד בעמדת נחיתות מסוימת. לעומת זאת, עסקת קניית דירת יד שנייה תיעשה מול בעל הנכס, שבדרך כלל יהיה בעל הבנה זהה בתחום הנדל"ן ובאופן ביצוע עסקאות אלו.

 

שתי נקודות נוספות לסיום:

- יש לזכור שבדרך כלל קנייתה של דירה חדשה כרוכה בהוצאה נוספת של כ- 15 אלף דולר עבור תוספות שונות, כגון מערכת מיזוג, מערכת אזעקה, תאורה (עניין יקר ביותר שיש לקחתו בחשבון), התקנת אביזרים סניטריים, גינון וכד.

 

- יש הבדל בין דירה חדשה שבנייתה טרם הסתיימה לבין דירה חדשה המוכנה לאכלוס. דירה שבנייתה טרם הסתיימה, תאפשר בדרך כלל גמישות רבה יותר ואפשרות לשינויים, פריסת התשלומים לאורך תקופת הבנייה וזמן ארוך להשגת מימון, אם על ידי מכירת דירה ישנה ואם בדרך אחרת. עם זאת, ברכישת דירה חדשה שבנייתה טרם הסתיימה עלולה מסירת הדירה להתעכב, לא ברור כיצד תיראה הדירה בסופו של יום, וכמובן, יש להמתין זמן רב עד לקבלת הדירה.

 

עם זאת גם לקניית דירה חדשה מוכנה חסרונות משלה: יש לגייס במהירות את הכסף הדרוש וקשה להכניס שינויים בתכנון ובעיצוב. כדאי גם לזכור כי בדרך כלל עולים מחירי הדירות בד בבד עם התקדמות הפרויקט, וזהו שיקול נוסף המצדד בקנייה מוקדמת.

 
חזור מעלה