1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. החלטה על מיקום הדירה

החלטה על מיקום הדירה

המאמר נותן טיפים באשר לקניית דירה או בית בדגש על מיקומם

  

השאלה הראשונה המתעוררת כשעומדים לרכוש דירה נוגעת לבחירת אופי היישוב המבוקש. כך למשל, מתעוררת השאלה האם לגור בעיר או מחוצה לה: האם לבחור בנוחות של העיר, המציעה מגוון רחב של שירותים במרחק קרוב או במקום כפרי שם יש שקט, ירק ואיכות חיים הנתפסת כעדיפה.

 

בהחלטה על אופי היישוב ועל מיקומו בארץ, חשוב לקחת בחשבון את שאלת הנגישות התחבורתית והמרחק ממקום העבודה. חשוב לבחון האם יש קשר נוח באוטובוס או רכבת, וכן אם הדבר דורש בילוי זמן רב בפקקי התנועה, חשוב שהרוכש יהיה מודע למשמעות אובדן הזמן היומיומי.

 

בחירת סוג היישוב שבו יגור רוכש הדירה קובעת במידה גדולה את סגנון ואיכות החיים שלו ושל משפחתו. על כן יש לקחת בחשבון גורמים חשובים רבים, בהתאם לסדר העדיפויות של כל רוכש:

 

-אפשרויות תעסוקה.

-מוסדות חינוך.

-גיל ומאפייני האוכלוסייה

-שירותי בריאות.

-שירותי רווחה.

-חיי תרבות, פנאי וחברה.

-מוסדות דת.

-זמני נסיעה וקיומה של תחבורה ציבורית יעילה.

-נוף וקרבה לטבע.

 

כדאי לבדוק בטרם החלטה על שכונת מגורים, מהי איכות שירותי העירייה באזור וכן אם ישנם גנים ציבוריים ומגרשי משחקים לילדים, אילו חנויות נמצאות באזור, מהם אמצעי התחבורה ומהי תדירות המעבר שלהם. באשר לילדים כדאי לבדוק אם ישנם בתי ספר וגנים באזור ומהי איכותם, וכן אם ישנם חוגים לילדים, מתנ"סים וכד. לסביבה משמעות רבה, והיא תשפיע על איכות החיים. לכן, גם אם הבית או הדירה הם בדיוק הדבר שחיפשתם, אולם הסביבה אינה מוצאת חן בעיניכם, כדאי לוותר ולהמשיך בחיפושים.

 

בנוסף כדאי לנסות ולבחור במקום מגורים שבו ניתן למצוא אוכלוסייה שדומה לכם במאפייניה:

מבחינת גיל, הכנסה, השכלה, מצב משפחתי, אמונה דתית וכד.

 

עוד חשוב לבדוק מהן תוכניות הפיתוח של האזור הן של הבתים הקרובים והן של סביבת המגורים כולה. ניתן ללכת לעירייה או לרשות המקומית ולבדוק מהי תוכנית המתאר ואם מתוכננים לקום בסביבה פרויקטים כאלה או אחרים, שישפרו את איכות החיים או ירעו אותה.

חזור מעלה