1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. החלטה על רכישת דירה

החלטה על רכישת דירה

הדרך הטובה להקטנת סיכונים ברכישת דירה / בית.

  

רכישת דירה בישראל, כמו גם במקומות אחרים בעולם, היא רכישה "כבדה". דירה היא הנכס היקר ביותר שאדם רוכש בימי חייו.

לפיכך, אנו במרכז הבנייה חושבים, שחשוב שהיא תיעשה בתבונה ובשיקול דעת מרביים – להגדלת הסיכויים לרכישה מוצלחת ככל שניתן ולהקטנת הסיכונים.

בשל כובד האחריות וההתלבטויות הרבות שנלוות להחלטות בעניין זה, מומלץ להשקיע את מרב המאמצים ללימוד הנושא בצורה שיטתית ויסודית, ולהיעזר במומחים עתירי ניסיון ומקצוענים בתחום. ככל שההחלטה תתבסס על מידע רב יותר, בדיקה והבנת התהליך, תגדל ההסתברות לבצע עסקת רכישה מוצלחת ולהפיק את התועלת המרבית מכל שקל שיושקע בה.

 

חשוב לבחון את שני המסלולים האפשריים לרכישת דירה: דירה חדשה או "יד שנייה", ולהיות מודעים להבדלים ביניהם. יש להבין את הבעייתיות והסיכונים הגלומים בכל סוג של עסקה.

לנוכח הערך הגבוה של הרכישה, ההשקעה בלימוד ובהבנת התהליך היא השקעה משתלמת (וזניחה).

השקעה זו עשויה למנוע קשיים, נזקים כספיים ואחרים, נדודי שינה ואכזבות. כל אלה עלולים להיות מנת חלקם של הנכנסים לתהליך שכזה בדרך הקלה - ללא מאמץ וללא בדיקה.

 

מערכת החוקים העוסקים במקרקעין מורכבת למדי, ולעיתים הפרוצדורה הכרוכה בכך, מורכבת אף יותר. הידע של מרבית הציבור בתחום הוא די מצומצם, שטחי ולעיתים מבוסס על "מיתוסים" יותר מאשר על עובדות. הדרך הטובה לצעוד ב"מבוך" הזה בצעד בטוח, היא ללמוד, לבדוק ולהבין.

את הכנת חוזה הרכישה יש להפקיד בידי עורך דין מומחה בנדל"ן, וזאת על מנת שחוזה הרכישה ינוסח בצורה מקצועית ונבונה, שתביא לידי ביטוי את האינטרסים של הרוכש, כך שזכויותיו תהיינה מוגנות ומובטחות בכל מקרה



 

           
חזור מעלה