1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. עיצוב חדר שינה, חדר ילדים וחדר עבודה לפי הפאנג שוואי

עיצוב חדר שינה, חדר ילדים וחדר עבודה לפי הפאנג שוואי

המאמר עוסק באופן הצבת המיטה, המראות ומקומות האחסון לפי תורת הפאנג שוואי. כמו כן, מפרט המאמר על תכנון חדרי ילדים וחדר העבודה לפי תורה זו.

  

אנו מבלים שליש מחיינו בשינה, השינה מרעננת את הגוף והנפש ומוסיפה חיוניות לכל פעילותינו לאחר-מכן. רצוי אם-כן שחדר-השינה יכיל בתוכו את כל הדברים הנחוצים לנו כדי שנוכל להתרגע ולנוח. באופן כללי וכוללני, על חדר השינה להיות פשוט, נקי ומאוורר, עדיף ללא מכשירי חשמל וטלוויזיות מול המיטה, שאולי מסייעות לנו לנמנם מולן אך יוצרות קרינה וצ'י מהיר, שעלול לפגוע בשנתנו ובבריאותנו.

בהתאם לאזור שבו נמצא חדר-השינה בביתנו, נוכל לארגנו על פי הצבעים והאנרגיות של אותו אזור בבא-גואה.

 

לדוגמה: חדר שינה הנמצא באזור 4, ברכות-מזל ושפע, אזור זה מאופיין באנרגיית יסוד העץ. נוכל לצבוע את קירות החדר, בגוונים המסמלים עץ, כגון: כחול-ירוק, טורקיז, כחול-חום וכו' או בצבעים המשלימים, ליצירת הרמוניה. מיטת עץ פשוטה, ואולי שטיח בגוון כחול, יוכלו להשלים את הקומפוזיציה. זוג כריות אדומות יעניקו לחדר את הפן הזוגי. וילונות בגוון צהוב חיוור כמשלים לכחול, או וילונות תכולים וקירות צהבהבים יכולים להוות ניגוד והשלמה. ציור של זוג המטייל בטבע או של עצים יכול להעצים את תחושת ה"עץ" והרעננות שבחדר כזה.

 

ברישומים הבאים נדגים את חשיבות הצבת המיטה בחדר השינה לפי שיטת הצורה. בבואנו לעצב חדר שינה, ראשית עלינו לקבוע את מיקום המיטה, שהיא הדבר הכי חשוב בחדר ורק לאחר מכן את מיקומם של שאר החפצים ופרטי הריהוט בחדר.

רצוי להציב את המיטה, אם ניתן, באופן הבא:

 

 



  • הנמצאים במיטה יהיו עם הפנים לכיוון הכניסה לחדר, כך יוכלו לראות מי נכנס ולא יחוו תחושת חוסר-בטחון.



  • רצוי שראשם של הישנים לא יהיה מתחת לחלון.



  • לישון עם הרגליים לכיוון הקיר ולא לכיוון דלת הכניסה או השירותים, כי אז האנרגיה "בורחת" החוצה ונוצרת התרוקנות מאנרגיה במהלך השינה.



ככלל, מראה בחדר השינה אינה מומלצת: משום כוחה להכפיל ולהעצים את הדמויות בחדר, היא עלולה לגרום לישנים חוסר מנוחה. אם בכל זאת הצבתם מראה, דאגו שהישנים לא יראו את עצמם נשקפים בה או לחלופין, ניתן למצוא מראות אמנותיות בצורת ארון- כך שאפשר לסגור אותן בלכתכם לישון.

 

 

רצוי שארונות האחסון, ארונות בגדים וחפצים לא יחסמו את אזור המיטה ויגרמו לתחושת צפיפות. אם החדר צפוף, ניתן אולי להציב שידה נמוכה מעץ, בעלת מגירות, כפתרון אחסון נוח שאינו מתנשא לגובה. שטיחים מומלצים, הם גורמים להאטת הצ'י ולהרגעה של צ'י מהיר. לא מומלץ להציב צמחים. על התאורה להיות חמימה ורכה. כדאי להשתמש באהילים קטנים, כמנורות קריאה. מומלץ לישון כשארונות הבגדים סגורים ולאוורר את החדר בשעות היום או בבוקר. חדר שינה צריך להיות בעל אלמנטים שירגיעו אתכם ולא יגרמו לסערת רגשות. לדוגמה: העדיפו ציור של שקיעה רומנטית בים על-פני ציור של מלחמת שוורים המשדר דם וסער.

 

מיטות

כדאי לישון על מיטה מחומרים טבעיים, כגון עץ על סוגיו ולא על מיטות מתכת או מחומרים סינתטיים, הגורמים לכליאת צ'י ולתחושות קור.

מיטות מים אינן מומלצות בשל חוסר היציבות שהן משרות. רצוי שהמיטה תהיה מוגבהת מהרצפה, כדי לאפשר לצ'י לזרום בחופשיות וכן, לא קרובה מדי לתקרה, כמו בלופטים או גלריות, כי אז תיווצר תחושה של צפיפות וחוסר-יציבות או "קרקע" לישנים. מיטה בעלת קצוות מחודדים או ראש מחודד, עלולה לחתוך צ'י ולפגוע לאורך זמן בבריאותם של הישנים בה. אם הנכם ישנים על הרצפה, דאגו ליצור בידוד או מעין "במה" מוגבהת למזרון. כדאי ורצוי שלמיטתכם יהיה מעין "ראש", כך תיווצר תחושה של ביטחון ויציבות למראשותיכם, ולא תחוו את הקרבה המיידית לקיר, שכנגדו מוצבת המיטה.


 


לפי אסכולת המצפן ישנו פרמטר נוסף, החשוב לא פחות לקביעת כיוון השינה המומלץ לאדם. כיוון זה נקבע לפי תאריך לידתו של האדם ולכן רצוי להתייעץ עם מומחה בתחום לפני שמבצעים שינויים במיקום המיטה בחדרי השינה.




חדרי ילדים

בעיצוב חדרי ילדים יש לנקוט אותם כללים שהוצעו לעיל אך מומלץ להתחשב באופיו הייחודי של כל ילד ובכיוונים של חדר הילדים ע"פ רשת הכיוונים והבא-גואה.

הילדים מסמלים את אלמנט העץ, הם צעירים, וצומחים כלפי מעלה, לכן כדאי להשתמש בכל קשת גוני העץ הצעיר והרענן. בנוסף, רצוי שחדר הילדים יהיה צבעוני יכיל פינות רבות למשחקים. גם אם החלל העומד לרשותכם קטן יחסית, רצוי להשקיע בתכנון נכון כדי להפיק את המירב.

 

את המיטות יש להציב באופן דומה ולהקפיד על-כך כדי שהילד יחוש מוגן ובטוח. חדר הילדים הוא הממלכה של הילדים, לכן ניתן לשתף את הילדים בשלבי היצירה של החדר החדש.

                       

שטיחים צבעוניים, רהיטים בעלי ידיות מיוחדות ומצוירות וציורים של דמויות אהובות מספרים או מסרטים, רצויים בהחלט. תאורה רכה ותומכת בצורת אהילים צבעוניים, דמויי כוכב או לב, יחזקו את אנרגיית האש של התאורה. ילדים רבים מפחדים לישון בחושך. ניתן להציב מנורת לילה קטנה במרחק מהמיטה, בדוגמה דקורטיבית או בצבע מרגיע, כסגול או כחול. מוביילים הם הספירלות של חדרי הילדים, תנועתם מרגיעה והם גורמים להזזת האוויר ולסירקולציה נעימה. חשוב להעניק לכל ילד את הפינה הבלעדית שלו, ליצירת מרחב הרמוני בעבורו, גם אם מרחב זה קטן.



 


חדר-עבודה




 


אם יש בביתנו חדר עבודה, ראוי להקדיש לו תשומת לב בבחירת הריהוט והצבעים, בעיקר אם חדר זה משמש אותנו גם כמשרד ביתי.



חדר עבודה מיטבי יהיה כזה אשר יאפשר לנו לעבוד ברוגע אך במקסימום תועלת. רצוי שיהיה בו הרבה אור, או לחלופין תאורה נוחה.


שולחן העבודה יכול להיות בצבעים וצורות שונות. לדוגמה: טיפוס יצירתי יעדיף לצייר או לכתוב על שולחן עץ בהיר בעל פינות מעוגלות וצורה לא-מוגדרת, המסמלים מים ויצירתיות. לעומת זאת רואה-חשבון  יעדיף כנראה, שולחן עץ כהה, כבד למראה ובעל פינות חדות, המסמל את המתכת והשיפוטיות.



 





מקומות האחסון צריכים להיות נגישים ומסודרים. כדאי לבחור כיסא ישיבה נוח ובעל צבעים מעודדים, בהתאם לפעילות שאנו מבצעים בחדר זה: סגול-אדום, לתגבור הכרה ומוניטין, אפור להרגעת צ'י מהמערב, ירוק, לשגשוג וצמיחה.

אם נמצאים בחדר זה מכשירים חשמליים כגון: פקס, מחשב וכו', נוכל לאזן את הקרינה הנפלטת ממכשירים אלו, באמצעות הצבת עציצים וצמחים, וגם בהם ניתן ל"שחק" בצבעים משלימים, מגבירים או מרגיעים.


 


רצוי להציב את שולחן העבודה כך שנוכל לשבת עם הפנים לדלת הכניסה אך לא בקו ישיר מול הדלת. כדאי שחלונות יהיו לצדנו ולא מאחורינו כך שלא נחוש חסרי-ביטחון ומרגוע.




לצפייה בתמונות של עיצוב חדר עבודה בבית


 למידע, טיפים ורעיונות נוספים על עיצוב לפי תורת הפאנג שוואי היכנסו אל פורום פנג שואי וקבלו עיצות ממומחים בתחום



 


חזור מעלה