1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. ה"בא-גואה"

ה"בא-גואה"

ה"בא-גואה" היא הכלי הבסיסי בתורת הפנג שואי שבאמצעותו ניתן לנתח את הסביבה ועל ידי כך לרפא ולמצוא פתרונות לבעיות הקיימות בה. המאמר מציג את משמעותה, את שמונת כיווניה ואת דרכי השימוש בה לפי השיטה האינטואיטיבית ולפי שיטת הכיוונים הגיאוגרפיים.

 








הצורה הנוצרת משילוב של שמונה הטריגרמות של האי-צ'ינג (על שמונה הטריגרמות ראה מאמר בנושא), נקראת בא-גואה: בא=שמונה, גואה=טריגרמה/קווים, כלומר השלמות ההרמונית הקיימת בין כל האלמנטים המרכיבים את היקום.


 

הבא-גואה היא הכלי הבסיסי שבאמצעותו ניתן לנתח את הסביבה ועל ידי כך לרפא ולמצוא פתרונות נאותים לבעיות הקיימות בסביבה זו. לבא-גואה שני שימושים ראשוניים:

הראשון: היא משמשת כמעין ריבוע קסם שדרכו ניתן לגרש מזל רע ולמשוך אלינו הצלחה, והשני: היא משמשת כ"מצפן" המכוון את האדם לעבר דרכו הנכונה עבורו בחייו. לאורך השנים נוצרו סוגים שונים של בא-גואות בהתאם לנסיבות היסטוריות ופילוסופיות. הבא-גואה המסורתית בפנג שואי היא צורה קבועה, בעלת כיוונים ומשמעויות קבועים, צורה זו מוצבת על הבית או על הבניין או על כל מבנה אחר שאנו מעוניינים לרפא ומאפשרת לנו לראות את הבעיות, את חוסר האיזון או את החסרים הקיימים.

לבא-גואה מבנה של מתומן (מרובע בעל שמונה צלעות). לכל צלע ישנם האספקטים הבאים:

נושא, כיוון, טריגרמה, צבעים מיוחסים, אלמנט ביטוי, יסוד מבין חמשת היסודות, עונה, ספרה מייצגת מ- 1-9, איברי גוף ובן משפחה מייצג.


 



  

שמונת הכיוונים של הבא גואה

 

מספר - 1 צפון/מים/המסע-קריירה

                        








המים נמצאים בכניסה לבית או בכיוון צפון. הם מסמלים כמו הווייתם את

מסענו בחיים. האם אנו פוסעים בשלווה או האם אנו נסחפים או אולי שוחים כנגד הזרם ממש כמו דגי הסלמון...הרעיון העומד מאחורי המים הוא שחיינו יזרמו בקלות ובפשטות, ללכת עם הטאו. צבעם של המים משתנה בין אפור-שחור-ירוק כהה, כפי שהמים זורמים מן האדמה ויורדים מהשמיים חסרי-גוון כמעט. המים מיוצגים בנוזל, בצבעי-ציור, בבדים רכים ונופלים, בחלוקי נחל שחורים, בחפצים בעלי צורה בלתי-מוגדרת. תמונות וציורים המייצגים מים כמו נהרות, מפלים, ים או לסירוגין בריכת דגים, המסמלת את המים, את השפע ואת האש. הזכוכית מסמלת גם היא מים. קריסטלים, כדים או אגרטלים רצוי שיהיו מלאים במים טריים.



  

חוסר: כאשר אזור זה חסר בבית, בני הבית עלולים לסבול מבריאות לקויה ואיבוד-הדרך בחיים או מבעיות של חיוניות וירידה באנרגיות המיניות.

עודף: בני הבית ייהנו מתחושת ביטחון בדרכם ואף מעושר רוחני וכלכלי. עודף גדול מדי עלול ליצור תחושת בדידות, כמו בחורף.


 



מספר 2 - דרום-מערב/אדמה/מערכות-יחסים

 

ליבו של האזור הזה מיוצג באמצעות האדמה, היין הנקבי, המקבל והמעניק. מערכות יחסים יכולות להיות בקשרים זוגיים או בקשרי עבודה ומשפחה כמו גם קשר האדם עם סביבתו ועם היקום. יסוד האדמה בא לידי ביטוי בכל החפצים המקבלים החל מכיסא, נעליים, ספות ישיבה וכריות ריבועיות בגווני אדמה. עציצים ובהם אדמה, כדים, תמונה של מרחבים, ציור של זוג אוהבים או אפילו זוג פמוטים. כל מה שהוא זוג יכול להוות פתרון טוב לייצוג האדמה כמו גם מה שהנו אדמה, הן במהות והן בגוונים. הצבעים השולטים הם: חום-אדום-חמרה, צהוב-חיוור, גוני חול, צבעי מדבר, לבני טרה-קוטה, כלי-חרס וקרמיקה. גם גוני האש-אדמה יכולים בהחלט לסמל את הקשר האהבה, והתשוקה שבמערכות-יחסים: ורוד, אדום-ארגמן ובורדו. במערכות יחסים עלינו ללמוד לקבל את הזולת כמות שהוא, ושלא על-מנת לשנותו, להעניק אהבה ללא-תנאי משמע להיות בדרגה גבוהה ובהתמזגות עם היקום, ממש כפי שאנו יכולים לנשום ולהריח פרח יפה בלא כל תמורה.

חוסר: כאשר אזור זה חסר בבית, בני הבית עלולים לסבול מחוסר-יציבות בקשרים, בין אם הם קשרי עבודה או קשרי זוג, מחוסר-ביטחון ומתחושה של העדר עוגן יציב בחיים. נשים עלולות להישאר רווקות ולהתקשות במציאת קשר הולם והקמת זוגיות, מכיוון שזהו האזור הנקבי הטהור, נשים תסבולנה יותר מחוסר באזור זה.

עודף: בני הבית ייהנו מתחושת ביטחון והרמוניה, יצליחו בקשרים ויתמידו במעשיהם. נשים תרגשנה נפלא בבית כזה. אם העודף יהיה רב, הנשים תהיינה דומיננטיות בבית וגברים עלולים לחוש בבית כזה כמעט מיותרים או מאוימים.

  

 

 


מספר 3 - מזרח-/עץ/בריאות-משפחה/רעם או אבות











משמעות הרעם היא הרעש שלפני האור, הברק, כך ראו הסינים את אבותיהם ואת המשפחה, כחלק בלתי נפרד מהחיים בהווה. לעץ אין משמעות אם אין לו שורשים והשורשים נעוצים בעברנו ובאבות אבותינו. אזור זה קרוי גם אבות. זוהי בדיוק הפינה המומלצת בבית לתלות את תמונות סבא וסבתא מתחילת המאה או כל פורטרט משפחתי אחר. הצלחתנו בחיים קשורה להכרה שלנו במבוגרים, בכבוד שאנו רוכשים למסורת ואף לוותיקים מאיתנו במקום העבודה. כל החפצים הקשורים למשפחה, לאבות, לקולות ולצלילים, מקומם באזור זה של הבית. דרבוקה, תמונה מחתונת בן-הדוד, חליל-גשם אינדיאני, אלומת ענפים מקש, פסנתר שקיבלנו בירושה מסבתנו וכד'. גם את מערכת המוסיקה הביתית ניתן להציב באזור זה וכן אלבומי תמונות מטיולים שערכנו.




בנוסף כל מה שמייצג את יסוד העץ, הצמיחה כלפי מעלה, ציור של יער עם עצים, עציץ בעל ענפים הצומחים כלפי מעלה, סלסילות קש או מחצלת. שולחן עץ בפינת האוכל או אפילו מראה גדולה ממוסגרת בעץ על-מנת להעצים אזור זה. הצבעים המסמלים עץ הם כל גוני העץ המתאימים לכם: ירוק חי, חום-ירוק, אדמדם-ירוק וכו'.

חוסר: כאשר אזור זה חסר בבית, בני הבית עלולים לסבול מבריאות לקויה, מחוסר חיוניות, מריבים משפחתיים מהעדר צמיחה רוחנית וגשמית. בעיקר עלול הדבר לפגוע בבן המשפחה הבכור/ה, בהצלחתם בדרכם בחיים ובחוסר-יכולת לפעול. עודף: הצלחה ושגשוג חברתי צפויים לבני הבית. פריצות דרך בקריירה חדשה ובנייה נכונה של עסקים וקשרים. עודף גדול מדי עשוי לגרום למהירות, רעיונות לא-מציאותיים ותחושת פספוס וכישלון.


 



מספר 4 - דרום-מזרח/רוח/ברכות מזל

 

הרוח וברכות המזל הוא האזור בבית הקשור לפרנסה, כספים ומזל חובק-כל. אזור זה נמצא בבא-גואה מול אזור מס' 6 המייצג שמיים וחברים עוזרים. ככל שנעזור יותר לזולת בצדקה ובפילנטרופיה, באהבה ללא-תמורה, באזור מס' 6, כך נזכה ליותר מזל ולהתמלאות רוחנית וגשמית. האם אנו חשים מבורכים בחיינו או מתוסכלים וממורמרים? כל הסמלים הקשורים ברוח וביסוד העץ יכולים לבוא לידי ביטוי באזור זה: וילונות בד תכולים דרכם חודרת הרוח, כיסוי מיטה בגוני כחול-ירוק, ענפי במבוק בסלסילת עץ, ספרים רוחניים, פעמוני רוח מעץ, עץ דקל הניבט מהחלון או המוצב בפינת הסלון, כלי נשיפה כגון: חליל וכד'. הצבעים הקשורים עם רוח הם גוני הירוק-כהה, כחול לגווניו, כחול-ירקרק,כחול-סגול, גוני עץ כהים.

חוסר: כאשר אזור זה חסר בבית, יורגש חסרונו של המזל הטוב והברכה. בני הבית עלולים לסבול מחוסרים, כישלונות, אובדן, וקשיים כלכליים.

עודף: אם אזור זה מובלט בבית, ייהנו יושביו משגשוג כלכלי ורוחני, ממזל וברכה בעסקיהם ומעזרה חברתית. לרוב עודף גדול מדי ייתכן שיגרום לפעילות נמרצת מדי של בני הבית ואף לפגוע בעסקיהם (כמו בכל דבר אי-אפשר להגזים).

 

מספר 5 - מרכז/אדמה/טאי-צ'י-אחדות

המרכז הוא הטאי-צ'י, האדמה. במרכז נמצא הכל אך גם לא-כלום. המרכז מכיל את כל החלקים, אך סך הכול עולה על החלקים. באופן כללי, האנרגיה של המרכז קשורה ביסוד האדמה. הבסיס לכל יציאה הוא המרכז החזק והיציב.

אזור זה מסמל את היחסים המתהווים בין שאר אזורי הבית. אם ישנה הרמוניה בבית, אזור זה יבטא רוגע נעים ובריאות ליושבי הבית. בבתים רבים בתרבויות שונות ניתן למצוא פטיו או גינה במרכז הבית. סגנון זה מבורך בתנאי שהפטיו נשמר מטופח, רענן ומלא-חיים.

בבתים בסגנון שונה, אם אין חצר פנימית, רצוי להשאיר את האזור ריק מחפצים ונקי ככל האפשר.

מותר כמובן להניח מרבד עדין, עציץ מלבלב או קריסטל, כל זאת בתנאי שההרמוניה נשמרת עדינה ושקטה. רצוי לא ליצור סביבה גדושה מדי ודומיננטית.

הגוונים המייצגים את הטאי-צ'י הם גוני האדמה: צהבהב, חום-בהיר,כתום-סיינה וכד'. חפצים מייצגים יכולים להיות חפצים שבעיני בני הבית מסמלים אחדות: פינת אוכל משפחתית, תמונה משפחתית, שטיח הרמוני, מכתש ועלי מקרמיקה, המסמלים יין ויאנג או עץ פאפאיה נקבי וזכרי במרכז הפאטיו/גן.

על פי רוב לא ייתכנו כמעט מקרים שבהם אזור המרכז יחסר בבית או שיהיה בעודף, אולי רק במקרים שבהם המבנה עגול ובעל מגרעת באמצעיתו, דוגמת המגדל העגול ב"עזריאלי". במקרים כאלה יש לנסות ולחזק את ההרמוניה וההשלמה בין כל חלקי הבא-גואה ואזורי המבנה האחרים, בצורה מיטבית, על-מנת שהמרכז יתחזק.

 

 מספר 6 - צפון-מערב/שמיים/חברים עוזרים-צדקה

 








הלוואי ובני-האדם היו מנצלים את מלוא יכולתם לעזרה הדדית. לא בכדי

אומרים "צדקה תציל ממוות" והצדקה קשורה לשמיים. לשם. צדקה לשם

שמיים, כלומר היכולת לתת ללא כל התערבות, בצורה נקייה וטהורה.

כשאנו חשים בני-מזל, אנו אומרים, "זה בא לי משמיים" או "כוח

עליון". האדם כחלק מהיקום והבריאה מחקה את מעשה הבריאה בעצם היותו תורם ומעניק ללא תמורה.



 

צדקה ועזרה אינם נמדדים רק בכסף אלא גם בזמן. לעיתים להקשיב לחבר או למכר אקראי בשעה שיש לו מה ל"פרוק" ולהוציא, זהו החסד האמיתי. הסינים ראו במתן צדקה בסתר, ממש כפי שאנו נוהגים עד היום, ערך עליון לשם קיום חברתי נאות. בתורה מצווים בני-האדם לתת מעשר מהכנסותיהם ומתבואתם לעני, ליתום, לגר ולאלמנה. שמיים מיוצגים בחפצים רבי-עוצמה בכל גוני הרקיע, טורקיז, לבן-אפור, שקוף, מעונן וכד'. על החפצים בשמיים לסמל עושר רוחני או גשמי כגון: אבני-חן, ספרי-קודש, קריסטלים שקופים-תכלכלים, ציור של רקיע, תכשיטים, קוורצים וכד'.

השמיים, בניגוד לאדמה, הם האלמנט הזכרי-יאנגי ביותר. הם משפיעים ומורידים את הגשם ללא התניות, בעוצמה ובכוח הפועל כלפי מטה. האדמה מקבלת.

חוסר: כאשר אזור זה חסר בבית, הקשרים עם חברים יתרופפו, אנשים יחוו בדידות וחוסר-עזרה או פרגון. בנוסף, לבני הבית יהיה קשה להתגייס על-מנת לעזור לזולת. אב המשפחה עלול לחוש חסר-חיוניות ומרץ.

עודף: אם אזור זה מובלט בבית, ייהנו יושביו מקשרים מצוינים עם חברים קיימים ואף ירכשו חברים חדשים. הם יעסקו בפילנטרופיה, יארחו, ייעזרו בחברים לביצוע פרויקטים ויעסקו בפעילות רוחנית.

עודף מוגזם יכול לגרום לאב משפחה דומיננטי מדי ולהחלשה של הנשים בבית.

 

מספר 7 - מערב/אגם/יצירתיות-ילדים










"אגם רדום

צפרדע קופצת פנימה

פלופ-פלופ"

(קואן של באשו)




 

  

ממש כמו בשיר ההייקו הקצר שלעיל, האגם משנה צורתו, מאגם רדום, שקט ופסיבי הוא הופך למשהו עליז ומשמיע קולות של "פלופ" משנכנסת לתוכו הצפרדע. כך היצירתיות והילדים הנוצרים-מפגש הזרע עם הביצית מלווה בסערה התחלתית שלאחריה היריון "שקט". התינוק המגיח לאוויר העולם, משמיע את קולו. עתה יש לו הזדמנות ליצור בעצמו: קולות, מילים משלו וכד'. משמעות האגם: האזור היצירתי בבית. רצוי כמובן שחדרי הילדים יהיו באזור זה וכך גם חדר עבודתו של סופר או כל בעל-מקצוע יצירתי. אזור האגם מייצג בפנג שואי את כל הקשור בעינינו ליצירתיות: ספרים, מוסיקה, ציורים, מאכלים ועוד. מטבח באגם הוא דבר מומלץ, מכיוון שהיצירתיות שלכם בהכנת התבשילים עשויה לגדול פלאים, עובדה שתחזק כמובן גם את אזור 6, חברים עוזרים שיבואו לטעום מהמאכלים שבישלתם...

 

גם לגינה פורחת או פינת צמחייה מטופחת יש מקום באזור זה. ראוי לדעת כי יש לשמור את האזור צעיר ודינמי, לכן לא רצוי ששם ימוקם המחסן או פינת אשפה כי אז תיווכחו לדעת שאולי אתם לא ממש יצירתיים לאחרונה. חפצים המסמלים אגם יכולים להיות כל חפצי היצירה והאמנות, צעצועי ילדים, תמונות של ילדים או דמויות מספרי ילדים: "פו-הדב", "הנסיך הקטן" וכד'. גוונים של מים שקטים , לבנים, תכלכלים או מעט שקופים קשורים לאזור זה. בדי משי היוצרים גלים כשל אגם, חפצי נוי ממתכת, כדורי מתכת, קישוטי זהב, ציורי מלאכים/ילדים ועוד.

חוסר: כאשר אזור זה חסר בבית, יתקשו בני הבית ליצור, בין היתר גם קשרים, רווקות עשויות לחוות בדידות ואף קשיים בהבאת ילדים לעולם. יהיה קשה לחסוך כסף ולשמר את האנרגיה שלו, הפכפכנות וחוסר יציבות יאפיינו חוסר זה.

עודף: אם אזור זה מובלט בבית, הבריאות והשפע היצירתי ישרו בית זה. חברים וילדים יתרוצצו בבית ובישולים טעימים יקדמו את פני האורחים. רעיונות חדשים וכספים יגיעו בקלות. עודף יתר עלול לגרום למשובת-יתר ילדותית, לחוסר-אחריות ולחוסר מחויבות.


 


מספר 8 - צפון-מזרח/הר/הגות











"כאשר הנך שרוי בהזיות, מלא ספקות על העולם, אלף ספרי קודש לא יניחו את דעתך. משהגעת להבנה, מילה אחת תהא יותר מדי"

(פן-יאנג, חכם סיני)





 

אזור ההר בביתנו מייצג את אזור ההפנמה לתוכנו ולא בכדי. חסרונו של אזור זה עלול לגרום לבעיות פוריות וכניסה להריון-הפנמה של זוגיות...

ההר הוא הגותנו, השקט, ההתכנסות של עונת הסתיו, ממש לפני החורף, ביתיות, רוחניות של ספרי פילוסופיה ודת, חכמת החיים הפשוטה. החכמים הסיניים הגדולים היו אנשים פשוטים אשר התבוננו בטבע לעומקו, ממש כפי שאבותינו הרוחניים היו רועי צאן ובעלי פונדק-דרכים כאברהם אבינו...החוכמה האמיתית היא חכמת הטבע הפשוט והפנימי, כמו ההר המתנשא בדממה, היודע שהוא נבנה מהאדמה, מהמים ומהרוח. כך עלינו להיות. אזור זה אידיאלי למדיטציה, התבודדות, חדר קריאה, ואפילו למזווה-מכיוון שקופסאות ומכלים מייצגים אותו נאמנה. הצבעים האופייניים להר משתנים, הר מושלג לבן, הר פורח בירוק או הרים חומים-שחורים. זהו האזור הקשור בבית לפעולה ולמוטיבציה-הנעה. הצ'י של אזור זה חשוב שיזרום בחופשיות וביציבות שכן האנרגיה הקשורה אליו היא אנרגיית האדמה. כלי חרס לבנים ובתוכם צמחים מעוגלים, נרות לבנים, קופסאות-נוי או כוננית ספרים בגוונים בהירים יכולים בהחלט ליצור תחושה של "הר" והגות. פינת ישיבה מרופדת בגוני לבן-ירוק או משבצות (אדמה), מזרנים מגולגלים או "מרבץ" עם כריות מרובעות, פינת כתיבה, ארון ספרים גם הם יתאימו.

חוסר: כאשר אזור זה חסר בבית, נשים וזוגות עלולים להיתקל בבעיות פוריות. חוסר-שקט, אדישות וחוסר-מוטיבציה גם הם יכולים להיגרם כאשר קיים חוסר-איזון במקום זה.

עודף: אם אזור זה נמצא בעודף, בני הבית יחוו תחושה ברורה של ייעוד בחייהם, מוטיבציה וכיוון נכון. אולם באזור זה כל חוסר-איזון קל יהיה לרועץ- בני הבית עלולים לריב, להיות מתוחים מעודף מוטיבציה, להתחרות זה בזה ואף להגיע לשתלטנות ולאגואיזם.

 

 

מספר 9 - דרום/אש/תהילה-מוניטין

 








כיוון הדרום מתקשר לאש, השמש עולה מהמזרח ובשיאה נמצאת בדרום, במלוא אורה והדרה. בעיר האסורה (Forbidden city ) אשר בסין, תוכננו כל הפתחים לפי חכמת הפאנג-שואי, כך שהקיסר ייצא לכיוון דרום ויתייצב מול העם, בשעה שהשמש זורחת ודמותו תהא מוקפת בהילה ובאורה של השמש, להעצמת כוחו ודמותו. האש היא הפרסום, תעודות הוקרה, פרסים, גביעי ספורט וכד'. גם אם לא זכיתם בדבר ואין ברשותכם תעודות גמר לתלות על הקירות, אתם מוזמנים לעצב אזור זה בבית בגוני האש- אדום-ארגמן, כתום-צהוב. רוב הבתים כיום סובלים מחוסר ביסוד האש באופן טבעי.



 

הצבעים אשר רובנו בוחרים, נייטרליים: קירות לבנים ורהיטי עור כהים. רצוי אם כן, לעצב את האזור הזה בגוונים חמים ומזמינים. אזור זה מתאים לפינה בסלון או לחדר עבודה של אישיות יצירתית. בדי קטיפה עשירים בגוני ארגמן, נרות סגולים וכתומים, קמין או פינת טלוויזיה. כל מכשירי החשמל מייצגים את אנרגיית האש וכמובן כל סוגי התאורה. רצוי להשתמש בתאורה טבעית ורכה ולא באורות ניאון בוהקים. אש מסמלת גם את ההארה=לי. ההארה שאנו מגיעים אליה לאחר שחווינו את ההגות ולאחר שנשענו על חכמתם של אבותינו ברעם. ההארה קשורה לתפיסה הפנימית והאמיתית של ייעודנו. האש באה מבפנים. אש אמיתית יכולה לסחוף אחריה מאמינים ואנשים. בעירה נכונה היא בעירה מאוזנת עם העץ. על העץ להיות כמובן איכותי, צעיר ואנרגטי. בקבלה, הפחד מאור הוא הפחד מידע ולא בכדי קוראים לספר המייצג ידע זה "ספר הזוהר".

חוסר: כאשר אזור זה חסר בבית, אנו עלולים להרגיש מרוקנים, חסרי-ביטחון עצמי וחסרי אור וזוהר. לא נקבל קרדיט והערכה על מעשינו ונרגיש שאנו "תקועים".

עודף: אם אזור זה בולט, תהיה בבית אנרגיה חזקה, פרסום ותהילה ירדפו את בני הבית, מבקרים רבים יגיעו ובני הבית יוכלו להשפיע עליהם מאורם. בליטה עודפת עשויה לגרום לפרסום-יתר, רכילות ורדיפה אחר תהילה.

 

השיטה האינטואיטיבית

לפי שיטה זו, יש למצוא את דלת הכניסה הראשית של הבית. אם יש יותר מדלת אחת, יש להסתכל איזו מהדלתות היא אכן הדלת אשר ממנה נכנסים בני הבית או לקוחות המשרד לתוך המקום. המשמעות של הדלת היא שהיא המקום שממנו "נכנס" הצ'י לתוך הבית (לדוגמה בפנג שואי של גוף האדם, בפנים, הפה נחשב ל"דלת" שלנו כי דרכו אנו מכניסים את האנרגיה לגופנו, הן מזון והן אוויר).

 

אם צורת הבית סימטרית, קל יותר להניח את הבא-גואה, אולם אם לבית צורה א-סימטרית או מגרעות שונות, רצוי במקרה זה לשרטט את הצורה הפשוטה של הבית כמות-שהיא ואז להניח את הבא-גואה. את השטחים ה"חסרים" או ה"עודפים" מחוץ לבא-גואה, יש לסמן ואז לבדוק היכן נמצאים האזורים הנ"ל. השפעה זו של חוסרים או עודפים וכיצד לאזנה, נסביר בהמשך.

  

 

הנחת הבא-גואה על מבנים סימטריים


 



בתים או מבנים שלהם צורה סימטרית בבסיסם, כלומר אין להם בליטות או מגרעות, ניתן להניח את הבא-גואה עליהם באופן שדלת הכניסה תהיה הקרובה ביותר אלינו, כלפי מטה, בשרטוט. אפשר למתוח את הבא-גואה בהתאם לצורת המבנה: מלבני, ריבועי, מעוגל וכו', כך שתתאים לכל פינות המבנה ומכאן לנתח את מיקום האזורים השונים בבית ובדיקתם בהתאם למה שהם מייצגים בבא-גואה.

 

הנחת הבא-גואה על מבנים א-סימטריים (לא-סימטריים)

 

 


אם המבנה שאנו בודקים אינו סימטרי, ויש לו פינות עגולות, אלכסוניות או חסרות, יש לנסות ולהניח את הבא-גואה על החלקים המתאימים למבנה, ואילו את החלקים החסרים או העודפים לסמן בצורה הנוחה לנו: בקווים צבעוניים וכד'. חלקים חסרים או בולטים אלו יכולים לרמוז לנו על מהות קשיינו, או על הבעיות שאנו חווים.



בית שבו אזור מס' 2, מערכות יחסים, נמצא בגינה אך חסר בתוך הבית, יכול להצביע על קשיים במציאת בני-זוג או חוויות קשות בקשר הקיים. על-מנת להעצים את האנרגיה החסרה נוכל: להציב מראה על אחד הקירות החיצוניים הגובלים בגינה, לתלות קריסטל על משקוף היציאה לגינה, לתלות וילון בגוני אדמה או צהוב-בהיר על-מנת לשמר את האנרגיה הזוגית ולדאוג כמובן שהגינה תהיה מטופחת בצמחים בגוני ורוד-צהוב וכד'. צבעים המסמלים זוגיות ואהבה.

אם לבית יותר מקומה אחת, לכל קומה יש בא-גואה ייחודית ואין להחיל את בגואת הקומה הראשונה על קומות אחרות. הבא-גואה עבור הקומה הבאה מתחילה במפגש שבין המדרגה העליונה לרצפה של הקומה.

 

מציאת עודפים וחוסרים במבנה


 


 



שיטת הכיוונים הגיאוגרפיים

אסכולה זו משתמשת באותה בא-גואה אולם מציבה אותה בהתאמה לכיוונים הגיאוגרפיים של המבנה שאנו בודקים. כלומר, ההתייחסות במקרה זה אינה לפתח הכניסה הראשי אלא לכיוונים הגיאוגרפים שהנם דבר אבסולוטי. ניתן להיעזר לשם כך במצפן פשוט, לקביעת הכיוונים ולציינם על-גבי השרטוט. שיטה זו מקובלת בקרב האסכולות היותר שמרניות של הפנג שואי המסורתי.

 

בכל התלבטות בין שתי הגישות כדאי להתייעץ עם יועץ פנג שואי או אולי פשוט להסתמך על האינטואיציה הפנימית העמוקה שלנו.

יש לזכור: כל דלת מהווה בא-גואה חדשה וכל שכן כל כניסה לכל מקום (כמו כיסא הכתיבה המשרדי שלנו המשמש "כניסה" למתחם שולחן העבודה), גם אם אינה תחומה בדלת ממשית. ניתן להתייחס לכל החדרים במשרד או בבית כאל יחידה אחת, ולהניח עליהם את הבא-גואה כשלב התחלתי, אולם, כהמשך, לבחון את מנח הבא-גואה ולהחילו גם על כל חדר בנפרד, לשם ריפוי טוב יותר של נקודות התורפה במקום.

 

למציאת מרכז של צורות מבנים א-סימטריים, ניתן לשרטט את המבנה/קומה/חדר, למתוח קווים אלכסוניים מקצה אחד לקצה שני. מקום נקודת המפגש של הקווים יהיה נקודת המרכז. משמצאנו את המרכז, ניתן להניח לפיו את תרשים הבא-גואה וכך למצוא את החסרים או הבליטות שבמבנה.

 
חזור מעלה