הבסיס לכל שילוב צבעים מוצלח הוא בחירה עקרונית של הצבע העיקרי השולט בקשת הצבעים שעליהם החלטנו. ניתן להשתמש בצבע זה כצבע המוביל קו אחיד בכל חדרי הבית ומופיע בכל אחד מהם במקום מסוים כקו מקשר. צבע זה יכו להופיע במקומות ובאלמנטים שונים, במנות גדולות או קטנות, כצבע משלים או מנוגד שמצהיר על השפה הצבעונית והמראה של הבית כולו.
לאחר שהחלטנו על הצבע העיקרי, יש לבדוק אילו מהצבעים אנו רוצים לשלב יחד עם צבע זה.
הצבעים יכולים להיות מוגדרים באופן עקרוני בכל חדר בנפרד, להשתנות מחלל לחלל, ולהוות בסיס לעיצוב החלל.
הצבע הבסיסי יכול להיות גם הצבע העיקרי שבו משתמשים לערבוב עם צבעים אחרים לצורך קבלת גוונים שונים. ערבוב של הצבע העיקרי עם צבעים שונים ייצור גוונים חמים או קרים (לפי החלטתנו) ויקבע, בסופו של דבר, את אופי החדר והאווירה השוררת בו. יש להביא בחשבון את סוג החדר והפעילויות הנעשות בו, כמו גם את הרהיטים והאביזרים הקיימים,
שנרצה לשלב בחלל. נוכל לבחור צבעים משלימים כדי ליצור אווירה רגועה והרמונית או צבעים מנוגדים, אם המטרה היא לשוות לחדר מראה דרמטי.
ישנם צבעים בוהקים או בולטים שכדאי לשלב במנות קטנות כגון בגופי תאורה, כריות או תמונות על הקיר, והם הצבעים הבולטים התורמים למראה הסופי של החדר. חשוב מאוד להשתמש בצבעים אלה במידות קטנות, ולא, האיזון שרצינו להשיג, יופר.
נקודה נוספת שחשוב לשים אליה לב כאשר מחליטים על צביעת כל הבית היא החיבורים בין חדרים: חשוב לבדוק זוויות ראייה שונות ולוודא ששני צבעים שנראים קרובים בפרספקטיבת ראייה מסוימת אינם צבעים מתנגשים ושיש ביניהם התאמה. אם מתקשים לראות את כל התמונה מראש ולוודא כי לא נוצרים מצבים כמו הנ"ל, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.
כאשר משתמשים ביותר משני צבעים חשוב מאוד להביא בחשבון את איזון הצבעים: באיזו כמות רצוי להשתמש מכל צבע ובאיזו צורה ישפיע הדבר על הצבעים האחרים שבהם מעוניינים להשתמש. כחוק יסוד, ככל שהצבע בוהק יותר כן נשתמש בכמות קטנה יותר ממנו, כיוון שלצבעים הבוהקים יש נטייה להאפיל על הגוונים האחרים ולגרום להם להיראות חיוורים ודהויים. לכן, הפרופורציות חשובות לא פחות ואולי אף יותר מהשילוב עצמו: הכמויות יכולות להשפיע בצורה קריטית על האפקט המתקבל מהשילוב. ניתן לראות שילובים מוצלחים ולא מוצלחים של אותם הצבעים בדיוק ביחסים שונים, ואז להבין את ההבדל ואת גודל ההשפעה של יחסי הכמויות על התוצאה הסופית.
גוני הלבן השונים יכולים להיות רקע לקירות ייחודיים הנצבעים בצבע נועז כמו כחול, ירוק, כתום וכו'. בתוך כך, לבן בוהק יהווה ניגוד נועז ולעיתים מפריע לעין. יש גוונים שונים של לבן הנראים צועקים ויש גוונים שנעים להיות לידם.
האפקט שנוצר על ידי ריבוי צבעים יתקבל בצורה הטובה ביותר אם יהיה תוצאה של תכנון נכון ומדוקדק. יש צורך להחליט מראש אילו צבעים אנו רוצים לשלב. ההחלטה לגבי בחירת הצבעים הספציפיים תלויה בהשראה של מקבל החלטה - זו יכולה להיות תוצאה של רצון לשלב צבעים מן הטבע, בחירת צבעים אהובים או חפצים קיימים בעלי צבע דומיננטי שאין רוצים להחליפם. לא חסרים מקורות השראה - הטבע, למשל, הוא מקור לא אכזב לשילובי צבעים, גוונים ייחודיים ואפקטים שונים ומגוונים - פרחים, צמחים, פרות וירקות, עצים שונים, ים, נחלים ונהרות, שבאים לידי ביטוי בגוונים משתנים לפי שעות היום ועונות השנה.
ישנם גם מקורות השראה מלאכותיים כמו ספרים וירחוני עיצוב, ריהוט, אופנה ואמנות.
ניתן למצוא השראה אצל אומנים שונים, ציירים קלאסיים ומודרניים, אמני מיצג, מעצבי אופנה, טקסטיל וכלי בית ומעצבי רהיטים ומוצרים עכשוויים.
קיימות משפחות של גוונים שייצרו אווירה חמה או קרה בחדר, לכן חשוב להביא בחשבון את האקלים, תפקוד החלל והאווירה שרוצים ליצור ולבחור גוונים בהתאם. כמו כן, חשוב לשים לב לאיזון שנוצר בין שילובי הגוונים החמים והקרים.
במדינות קרות נהוג להשתמש בהרבה גוונים של אדום, בורדו וצהוב בצביעת חללים. אלה מדינות שבהן קר כל השנה ובאופן טבעי משתמשים בהן בצבעים שייצרו תחושה של כובד וחמימות ויהוו איזון למזג האוויר הקר. בישראל ובכל אזור הים התיכון יש נטייה לצבוע בצבעי תכלת וצבעים פסטליים בהירים, קלילים ואווריריים יותר, בגלל האקלים החם. בכל מדינות האזור הצבע הלבן בשילוב עם כחול נפוץ מאוד - יוון ופרובנס למשל. גוני הכחול האופייניים הם כחול יווני וכחול מרוקאי.
במרוקו, למרות היותה מדינה חמה ומדברית, נהוג להשתמש בצבעים חמים, כהים וכבדים יותר כמו כחול, טרה קוטה ובורדו, מה שמלמד כי בחירת הצבע היא תוצר של גורמים רבים כגון טעם אישי, תרבות, חברה, אקלים ומנהגים.
מתלבטים איזה צבע לבחור? היכנסו לקטלוג צבע של החברות המובילות.