1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. זיגוג ואיטום החלון הבלגי

זיגוג ואיטום החלון הבלגי

אפשרויות הזיגוג של חלון העשוי מפרופיל בלגי (חלון בלגי) והדרכים לאטום היטב חלון מסוג זה.

  

זיגוג לפתחים מפרופיל בלגי

חלוקה של אגף (כנף) החלון היא מחויבת המציאות שכן היא מגנה על הזכוכית מפני שבירה ושקיעה בייחוד כשמדובר במידות גדולות. זיגוג המחולק ליחידות שונות הוא בעל ערך אסתטי רב, והאפשרויות הן רבות, למשל שילוב של זכוכית אטומה ושקופה, שילוב של ויטרזים או של זכוכית חלבית שעברה עיבוד אומנותי כמו צביעה .

 

בזכות השילובים הללו, המושגים בגלל אופיו המיוחד של הפרופיל, מתאפשר יחס מעניין ויפה בין הפנים לחוץ ומתאפשרים משחקי אור וצל, במיוחד באזורנו, המשופע באור חזק.

עובדה חשובה שבונים ומשפצים אינם מודעים לה היא כי ניתן לשלב גם זכוכית בידודית במסגרות בלגיות על ידי שימוש בפרופילים נוספים.

 

ניתן לתכנן פתח שיהיה אלמנט דקורטיבי בבית מבחינת הצורות הגיאומטריות, הצבעים, האופי העיצובי ומשחקי האור וצל שהזיגוג יוצר על הרצפה, הקירות והתקרה. כדאי להתייעץ עם מעצב הפנים או האדריכל ולתכנן חזית של חלון כזה מבעוד מועד ולבדוק עלויות, שכן עבודת זיגוג מיוחדת או זכוכית בידודית יכולים לייקר את עלות הפתח ב-30% וגם יותר.

 

 








איטום החלון הבלגי

הקפדה על מספר דברים

תאפשר רמת איטום

גבוהה של החלון

הבלגי, שהיא אחת

מנקודות התורפה

הרציניות שלו:

1. חפיפה מדויקת בין

אגף החלון הנפתח ובין

מסגרת הברזל הקבועה

(המשקוף) שהוא נסגר

עליה. חפיפה שכזו

אפשרית רק באמצעות

תכנון וייצור מדויקים.

 

2. השחלת גומי או

הדבקת ספוג EPDM

העמידים בפני נזקי

השמש וזאת על ידי שימוש בפרופילים מיוחדים אשר בהם ניתן להשחיל אטמים אלו.



  

3. התקנת החלון בקו אחד עם הקיר הפנימי של הבית. כלומר, יש להשאיר רווח (קנט) שעוביו 20 סנטימטרים לפחות (עובי בלוק רגיל או יותר, אם משתמשים בבלוק לבן), בין החלון ובין הקיר החיצוני, כדי שהגשם לא יוכל להכות ישירות על החלון.

 

4. פתיחת כנף החלון החוצה במקום פנימה. פתרון זה יכול להיות בעייתי במקרה שהחלון רחב מדי שכן אז סגירתו תהיה קשה יותר, כך שיש כאן התלבטות בין נוחות שימוש ובין איטום איכותי.

 
חזור מעלה