1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. אופני פתיחה של חלונות בלגיים ואפשרויות האבזור

אופני פתיחה של חלונות בלגיים ואפשרויות האבזור

פרופיל בלגי והתאמתו לפתיחה בהזזה, פתיחת ציר, ואביזרי הפרזול של החלון הבלגי: מקבעים וידיות וצירים מברזל.

  

רוב החלונות והדלתות נפתחים פתיחת ציר צד, כלומר פתיחה פנימה או החוצה (על-ידי ציר צד מימין או משמאל, או על-ידי קיפ עליון או תחתון, מלמטה או מלמעלה). תריסים, סורגים או רשתות נגד חרקים מונעים את פתיחת החלון החוצה, ולכן רצוי להרכיב חלון שלו פתיחה פנימית, אלא שאז יקשה להרכיב עליו וילונות. הפתרון הוא לתלות את הווילון על וו המרותך לפרופיל, ואז ייפתח החלון עם הווילון. פתרון זה מגביל את גודל הווילון לגודלו של החלון הנפתח, גם אם לעתים הוא אינו אלא חלק קטן מן המסגרת כולה. נוסף על כך, כנפי החלון הנפתחות אל פנים הבית תופסות שטח של קירות פנימיים.

פרופילי ברזל דקים אינם מיועדים לחלונות ודלתות הזזה (הנעים במסילות). שימוש שכזה יש בו בעצם משום אילוץ של החלון לבצע פעולה שלא יועד לה מלכתחילה, ולפיכך הוא לא מומלץ. אם בכל זאת מתעקשים, אפשר ליצור חלון או דלת הזזה מפרופיל ברזל, אם מערכת הכנפיים לפתיחה מחוברת למסילה עליונה תלויה המאפשרת את הסעת האגפים. רמת הייצור והביצוע של מוצר מסוג זה חייבת להיות גבוהה מאוד כדי להשיג איטום מרבי וכדי להתגבר על תקלות תפעוליות שהן תוצר אפשרי של חלון, שאולץ לבצע פעולה, השונה מזו שיועד לה.

 

אבזור מחו"ל ומתוצרת הארץ

אחד הדברים המייחדים את חלונות הברזל הם אביזרי הפרזול שהם חלק בלתי נפרד מהחלון. האביזרים, כגון מקבעים (מגביל פתיחה), ידיות וצירים מברזל, משתלבים בחלון ומעשירים את מראהו. מבחר האביזרים בארץ גדול. רוב האביזרים מיובאים, ורק מיעוטם מיוצרים בארץ. בארץ מייצרים אביזרים מחומרים כמו פליז ועץ שהם חומרים טבעיים, המשתלבים מצוין עם הברזל.איכות ועמידות הפרזול לאורך זמן הם קריטריונים חשובים מאוד בבחירת פתחים. לעיתים אנו משקיעים כסף רב בפתחים בבית, אך לא בודקים את איכות הפרזול שמגיע עם הפתחים, וחבל. פרזול איכותי יחזיק מעמד זמן רב. צירי פתיחה והזזה איכותיים, למשל, לא יתחילו אחרי כמה חודשים לחרוק או לאסוף קורוזיה. יש להתייעץ עם מסגר מקצועי לגבי סוג הפרזול וגם להתרשם לבד מיכולת התזוזה או העמידות של פרט זה או אחר וכן מאיכות הצביעה והגימור.

הפרופיל הבלגי על יופיו ועדינותו כבש גם את לבם של מעצבים מתחום הריהוט וכיום אפשר לראותו משולב בשולחנות, שידות, ארונות מסוגים שונים ובמוצרי ריהוט מעוצבים אחרים.
חזור מעלה