1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. ארונות ואבזור לחדר אמבטיה

ארונות ואבזור לחדר אמבטיה

ריהוט לחדר אמבטיה, פתרונות לחדרי אמבטיה קטנים, כיצד להימנע מבעיות רטיבות בארון, דרכי קישוט, תכנון תאורה, ניקוי הארון ועוד..


  

חדר האמבטיה אמור להיות החדר הכי אינטימי ומרגיע בבית, אך הוא גם מקומם של הכביסה המלוכלכת, המגבות, מסירי האיפור וכלי הגילוח ולרוב גם של חומרי ואביזרי הניקיון.

מכאן, שלארונות שבחדר זה תפקיד כפול: עליהם להיות נוחים ופונקציונליים, ובו בזמן להיראות מסודרים, מאורגנים ואף אסטתיים.

 

בחדרי אמבטיה קטנים, בהם אין מקום לשלב ארונות או שידות, רצוי לבחור ביחידה הכוללת ארון, כיור ומראה. יחידה כזאת מנצלת בצורה טובה את השטח ה"מת" שמתחת לכיור, וכוללת מדפים עליונים לאחסון האביזרים השונים של חדר האמבטיה. בכל החברות המתמחות בריהוט לחדרי האמבטיה ניתן למצוא מבחר גדול של יחידות מסוג זה.

 

למתלבטים בין ארון תחתון לעליון (עקב חוסר מקום), מומלץ לבחור בתחתון. הנימוק: השטח שמתחת לכיור הוא שטח "מת" בכל מקרה, ולכן אם אפשר להשתמש בו - מה טוב. במקרה של חדר אמבטיה ממש קטן, מומלץ להשתמש במדפים גבוהים לאחסון מגבות או אלמנטים שלא חייבים לשלוף בתדירות יומיומית, וכן להשאיר את המשטח שמסביב לכיור ריק ככל האפשר, ולמקם את התכשירים היומיומיים בתוך הארון או תלויים על הקיר. התייחסות שכזו לשטח, מעניקה מראה נקי ורחב יותר לחדר האמבטיה. בנוסף, יש פתרונות אחסון המיועדים במיוחד לחדרים קטנים ומורכבים מרגליים וממדפים דקורטיביים.

 

בחדרי אמבטיה גדולים ניתן לשלב כל סוג ארון או שידה לאחסון, על פי הטעם האישי. רצוי לבחור ברהיט בעל רגליים אשר אינו בא במגע ישיר עם הרצפה. כמו כן, ניתן ליצור פינת מנוחה והתרגעות על ידי הוספת כיסא או כורסא נוחה לישיבה.

 

 




 

- חשוב להקצות מקום הכולל פתרון לכביסה מלוכלכת, אשר מטבע הדברים נערמת בחדר האמבטיה. כמו כן, רצוי ליצור לכביסה מקום דיסקרטי הממוקם בפנים הארון אם ניתן.

 

עמידות בפני לחות ורטיבות

כיוון שחדר האמבטיה הוא חדר רטוב ולח במיוחד, יש לבחור חומר שיחזיק מעמד לאורך זמן. אין זה אומר שלא ניתן למקם עץ ומוצריו באמבטיה, אך יש לטפל בהם כראוי לפני כן.

ארונות לאמבטיה כדוגמת "אמבין" עשויים מתערובת של חומרים פלסטיים וטיטאניום. החומר אינו מבריק, לא נשרט, הוא עמיד בפני לכלוך שומני, לחות ורטיבות ודטרגנטים לא נטמעים בו.

ארונות אמבטיה עשויים לרוב מסיבית, מסנדוויץ' או מ- MDF, או משילוב ביניהם.

הם מוגנים מהלחות והרטיבות שקיימת בחדר האמבטיה על ידי צבע או ציפוי עמיד.

לעיתים הצביעה היא מקור לבעיות רטיבות, וניתן לבדוק זאת: צריך למשש את הארון. אם החלק התחתון של המדף או הדלת מחוספס, ואילו הדלת עצמה חלקה ומבריקה, סימן שהאזור לא צבוע, כלומר - אינו מוגן. חשוב לבדוק גם, כי הציפוי מיושם היטב גם בפנים הארון.

 

בנוסף, יש לדאוג לכך שהפרזול יהיה מצופה בחומר עמיד בקורוזיה - ארון מעוצב עם ידיות מנוקדות בחלודה, אינו מראה יפה כלל וכלל...

 

אחת הדרכים לההתגוננות מפני רטיבות, היא רכישת ארונות מוגבהים שתלויים 20 ס"מ מעל לרצפה או שעומדים על רגליים. בנוסף, יש למקם יריעת פלסטיק מיוחדת, הממוקמת מתחת לכיור וסופגת כמה ליטרים של מים במקרה של הצפה.

 

לגבי הפחד מהשימוש במוצרי עץ: גם אנייה עושים מעץ. השאלה היא באיזה סוג משתמשים ואיך מצפים אותו. אם קונים סנדוויץ' או M.D.F נכון, ציפוי הפורמייקה בעובי מתאים וכל הפינות סגורות בקנטים, בחום ובגימור נכונים, אין בעיה של חדירת מים. בכל אופן, כדאי להרחיק את הארון כ-5 מ"מ מהקיר, כדי לאפשר את ייבושו במקרה שחדרו מים.






 

 

 

התקנת ארונות

לרוב ניתן להתקין לבד את הארון, אך עליכם לשקול מבעוד מועד להיעזר באיש שירות של החברה, בייחוד במקרים שבהם הארון מכיל אינסטלציות למיניהן, הדורשות קידוח וחיתוך בארון או אף העברת אינסטלציה קיימת. על אחת כמה וכמה יש להיעזר באיש מקצוע, כאשר יש צורך בנקודת חשמל לשקע או לגוף תאורה.

 

תאורה וחשמל

לעיתים כאשר הארונות מגיעים כיחידה כוללת (שבה כיור, משטח ומראה), יש בהם הכנה לגופי תאורה. קיימים אפילו אולמות תצוגה אשר מוכרים חדר אמבטיה שלם, שם תוכלו לרכוש גם את גופי התאורה עצמם.

כדאי לשקול למקם את השקעים כחלק אינטגרלי מהארון ואפילו בתוכו. בצורה זו נוח לאחסן במדף אחד את כל המוצרים החשמליים: מייבש שיער, מכונת גילוח וכו', בסמוך לשקע שלהם.

במקרה שהארון מכיל מראה ואין הכנה לגופי תאורה, יש לתכנן התקנה של גוף תאורה מאורך צידי וגוף תאורה עילי אחד ,אשר לא יפגעו במראה הארון, בייחוד אם הוא מחומר שלא ניתן לקדוח בו כדי להתקין.

 

 








אבזור ודקורציה

ניתן לייפות ולקשט את חדר האמבטיה בעזרת האביזרים שממילא

נמצאים שם - מגבות (צבעוניות או כולן לבנות) וסבונים במגוון

צורות וניחוחות, סבוניות, מדפים ואביזרי תלייה בעיצובים

שונים וידיות אחיזה לאמבטיה. כן, ניתן להוסיף פרחים מיובשים

לריח, צדפים וקונכיות, אבני חן וקריסטלים, נרות, סלסלה עם

מברשות ואביזרים לניקוי הגוף, ועוד.



 

 

 

 

 

 

ניקיון הארונות

כדי לשמור על ארונות האמבטיה שלכם, מומלץ לנקות אותם מדי פעם במטלית לחה. אין צורך בחומרי ניקוי ובכל מקרה יש להימנע מחומרים חזקים. בעיות רבות נגרמות בעקבות שימוש בצינור לניקוי הארון והקיר. המים מחלחלים, מרטיבים את גב המראה ואת חלקו האחורי של הארון. התוצאה היא חווייה שבהחלט מומלץ להימנע ממנה. את המראה יש לנקות בספריי

לניקוי משטחי זכוכית. לתוצאה מושלמת כדאי לנגב במגבת יבשה את כל האלמנטים העשויים מתכת, מפני שהאבן שבמים משאירה כתמים לבנים.


 


למידע, טיפים ורעיונות נוספים היכנסו לפורום חדר אמבטיה


 



חזור מעלה