1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. ב. יישום הבידוד התרמי לגגות שטוחים

ב. יישום הבידוד התרמי לגגות שטוחים

תיאור השלב השני בתהליך איטום גגות: פירוט השיטות המומלצות לבידוד (של גגות שטוחים), יצירת שיפועים, שכבת מדה, שימוש ב: בטון קל (בטקל), פלאטון, בטולייט ולוחות קלקר.

 

בידוד תרמי לגגות שטוחים

יש לציין כי הבידוד התרמי משמש בחלק מהשיטות כחלק מתהליך יצירת השיפועים בגג (ראה הכנת הגג לאיטום) או שכבת השיפועים עצמה.

 

השיטות המומלצות לבידוד גגות:

 

1. הנחת לוחות פוליאסטירן מוקצף (קל-קר) בעובי של 2-4 ס"מ על גג הבטון (לאחר עבודות הכנת הגג לאיטום), ומעליהם יש לצקת שכבת שיפועים מבטון רזה מזוין מדה. שיטה זו מאפשרת שילוב של בידוד תרמי משופר וניקוז המים באמצעות השיפועים לאורך הגג. מעל שכבת המדה מיישמים את שכבת הבטון.


 


2. יצירת שיפועים ובידוד הגג באמצעות בטון קל בטקל, המשמש בפעולה אחת גם לבידוד הגג וגם ליצירת שיפועים. את הבטקל יש להזמין מקבלן מומחה לעבודות בטקל המגיע עם צוותו ועם החומר לאתר ומיישמו לפי שיפועים שקבע מראש. יש לשים לב כי הבטקל הוא חומר רך ובמקרים מסוימים דריכה על הגג לאחר יישומו תשאיר טביעות של כף הרגל בשכבת השיפועים. לכן במקרה זה יש לחזק את פני השכבה העליונה במדה העשויה מטיט צמנטי פולימרי )3:1 צמנט, חול + 10% דבק פולימרי ממשקל הצמנט). מעל לשכבת המדה מיישמים את שכבת האיטום.



3. יצירת שיפועים ובידוד הגג באמצעות פלאטון או בטולייט: חומרים אלו דומים בצורת יישומם לבטקל. הבטולייט זהו סוג של בטון קל מתקדם בצפיפות של 600-1800 ק"ג/מ"ר. הפלאטון הוא בטון בתוספת אגרגט וולקני מסוג פרלייט שניחן בתכונות בידוד תרמי. חומר זה חזק והומוגני ומגיע לחוזק של ב-400 ואין צורך לחזק את פניו בשכבת מדה נוספת. יישום שכבת האיטום ייעשה מעל שכבת השיפועים.

 

  

חזור מעלה