1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. אסלה ובידה

אסלה ובידה

המאמר מציג סוגים של אסלות: אסלה רגילה, מונובלוק, אסלה תלויה הכוללת מיכל הדחה סמוי, את הבידה ואת המשתנה.

האסלה מורכבת ממיכל הדחה וממושב בית השימוש. המושב עצמו כמעט זהה אצל כל היצרנים, וההבדל העיקרי הוא בצבע. לעומת זאת המרכיב המשתנה באסלה הוא מיכל ההדחה. בשוק קיימים שלושה סוגים של מיכלי הדחה,עליכם לדעת שלמרבה הפלא, על סוג מיכל ההדחה יש להחליט עוד בתחילת השלד, מכיוון שהכנות האינסטלציה לכל אחד מהן הן שונות, במיוחד בבחירה במיכל הדחה סמוי.

 













 
סוגי אסלות ומיכלי הדחה

1. אסלה עם מיכל ההדחה תלוי עשוי פלסטיק תלוי על הקיר גבוה או נמוך.


2. מונובלוק - אסלה אשר מיכל ההדחה שלה עשוי חרס וממוקם עליה. רוב המונובלוקים בנויים משתי יחידות מחוברות (האסלה והמיכל), אך ישנן גם יחידות אשר נקראות ONE PIECE שהאסלה והניאגרה                   המרכיבות אותן יצוקות כיחידה אחת.



 

3. אסלה תלויה - אסלה תלויה היא אסלה שאינה ממוקמת על הרצפה  אלא מעליה. מיכל ההדחה שלה סמוי. הוא מותקן מאחורי קיר דקורטיבי מוסתר שנבנה לצורך כך. לאסלות אלו יתרון גדול מבחינת הניקיון שכן קל לנקות מתחתיהן. כושר הנשיאה של אסלות אלה: עד 400 ק"ג.




- ישנם מיכלי הדחה סמויים המותאמים לכל קיר, כולל לקיר גבס (על קירגבס ניתן לתלות אסלות). כיום יש מיכלי הדחה דו כמותיים העומדים בדרישת מכון התקנים.





 

טווח המחירים: מ-260 ש"ח עד 8,000 ש"ח. יש תוצרת הארץ ויש יבוא. חשוב להתקין בכל מיכלי ההדחה לחצן דו כמותי לחיסכון במים.

 

 

בידה

הבידה הוא מתקן לשטיפת האזורים האינטימיים בגוף. הוא נראה כמו אסלה וכולל זרם מים המשמש לשטיפה. המודעות לגביו בארץ אינה גבוהה ולא תמיד יש מקום עבורו בחדר האמבטיה.

את הבידה ממקמים בסמוך לאסלה.

 

בחדרי אמבטיה ושירותים שחסר בהם מקום להתקנת בידה, ניתן, בהכנה מראש, להתקין מערכת שטיפה ליד האסלה. רצוי להכין פתחים לכניסת מים חמים וקרים.


כיום גם ניתן לרכוש מערכות בידה המותקנות על גבי אסלה רגילה.


משתנות


בבתים שבהם רוב בני הבית נמנים עם המין החזק מומלץ להתקין משתנה בנוסף לאסלה הרגילה. ישנן משתנות בגדלים שונים, יש הכוללות מכסה ויש ללא מכסה, יש בעלות מנגנון הפעלה אלקטרוני של הורדת המים ויש המופעלות ידנית.

המשתנות עשויות חרס ופשוטות להתקנה על גבי הקיר.

 

חזור מעלה