1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. עשרה טיפים לעיצוב חדר שינה

עשרה טיפים לעיצוב חדר שינה

טיפים לעיצוב חדר השינה

לפני שניגשים לתכנן ולעצב את חדר השינה של החלומות, מומלץ לברר עם עצמנו, מה בדיוק אנו עושים שם חוץ מלישון (קריאה, כתיבה, צפייה בטלוויזיה, האזנה למוסיקה, גיהוץ...), וכן לרשום במדויק באילו רהיטים וחפצים אנחנו רוצים לאכלס אותו. רק אח"כ לגשת לבחירה של סוג המיטה וצבע המצעים.


להלן עשרה טיפים שיעזרו לכם בתכנון:



1. נתחיל לתכנן את החדר קודם כל מבחינה פונקציונאלית-פרקטית : עושיםהעמדה נכונה וחכמה של פרטי הריהוט בהתאם לצרכים- ורק אחר כך מתפנים לצד האסתטי.

 

2. מיקום המיטה בחדר- גודל המיטה חשוב כי מיטה גדולה מדי יכולה "לסתום" את החדר כולו. אין להציב את המיטה מול דלת הכניסה, מיקום כזה גורם להרגשת חשיפה ואי נוחות. מיקום המיטה צריך לגרום להרגשת ביטחון ולכן לא לתכנן דלתות מאחורי המיטה אלא במקום שדרכו אפשר לצפות על מי שבא ולהיות בשליטה מוחלטת.

 

3. חלון או לא? - מומלץ לתכנן את החלונות משני צדי המיטה, על ידי כך מתאפשרת תחלופת אוויר טובה ותחושת הפרטיות נשמרת.

אין לתכנן חלון מעל ראש המיטה כי הוא מהדהד בשעת רוח והאוויר הקר החודר דרכו גורם לבעיות. בנוסף, כדי לפתוח את החלון מעל המיטה או לנקות אותו, יש צורך לטפס על המיטה וזה לא נוח וגם מסוכן.

וחוץ מזה- אם יש חלון ואי אפשר לראות דרכו שום דבר כששוכבים במיטה, אז בשביל מה עשינו אותו?

 

4. אם אתם נמנים על אלו שקוראים במיטה, מומלץ לתכנן ארונית ארוכה לידה, שתכיל את כל חומר הקריאה + סל לעיתונים או מגירת ענק נשלפת שמרוקנים אותה פעם בכמה ימים, ולא- העיתונים יציפו את ביתכם. רצוי לתכנן תאורת קריאה נוחה ונעימה שלא תפריע לבן הזוג לישון, מומלצת מנורה עם זרוע ארוכה.

 

5.ארון בגדים - מטבעו הוא אלמנט מגושם ויש לקבוע אותו בקירות הניצבים לדלת, מימין או משמאל - כדי ליצור בחדר הרגשה של גודל. אם ממקמים את הארון מול הדלת נוצרת הרגשה מיידית של מחנק וסתימת החלל. אל תשכחו לשלב תאורה בארון הבגדים!

 

6. ארון מאוורר! את הבגדים שלבשנו במשך היום אנו זורקים על הכורסא לאוורור, בטרם ייכנסו שוב לארון. ואז הכורסא היפה שלנו מתמלאת בבגדים. הפתרון פשוט: אפשר להקצות בארון הקיר (בדיוק במקום שאליו הכנף נטרקת) אגף מיוחד- דלת מחוררת שמאחוריה אפשר לתלות בניחותא את הבגדים לאוורור.

 

7. את הטלוויזיה אפשר למקם על שידת מגירות מול המיטה, על מתקן נשלף ומסתובב או לבנות לה נישה מיוחדת ולהשקיעה בתוך גומחה.

 

8. תאורה נכונה מסייעת לרגיעה ולהרגשה טובה. כדאי לבחור בתאורה מרכזית מרגיעה שאפשר להפעילה על ידי עמעם וכן לדאוג שבצדי המיטה יהיו כל נקודות החשמל: שקעים, מפסקים, טלפונים- שיעשו את החיים לנוחים וקלים.

 

9. צבע- רצוי לבחור צבעים בהירים ומרגיעים. שילובים פסטליים שישרו הרגשת נועם, שלווה וביטחון. מומלץ לא להרבות בצבע אדום שמעלה את לחץ הדם ויכול לגרום לעצבנות ולמתח. צבעים אחרים שאינם מומלצים הם שחורים ואפורים, שמעצימים את הדיכאון, העייפות ומדכדכים את הנפש. ציורי שמן מעל הראש הם לפעמים סיבה לכאב ראש, שכן ציורים אלה מדיפים אדים של שמן פשתן. אם רוצים ציורים מומלץ הדפסים, רישומים או צילומים.

 


10. צמחייה- מוסיפה אלמנט מרגיע אולם יש לזכור כי היא גוזלת מאתנו חלק מהחמצן שבחדר ולכן לא כדאי להפריז.










ולסיכום- פרגנו לעצמכם חדר שינה נוח, עם חלונות שיכניסו אור ואוויר, מיטה נוחה לחלום עליה חלומות, תמונות משמחות וחפצי חן מרגשים ותראו, שהחיים יראו הרבה יותר טוב מהמקום שבו אתם חולמים.



 


רוצים גם אתם לעצב מחדש ומתלבטים מה כדאי לעשות? פורום עיצוב פנים יתן מענה לכל שאלותיכם בנושא תכנון אידאלי של חדר השינה, התאמת ריהוט, התאמת צבעים ועוד.




היכנסו לגלרית תמונות חדרי שינה וקבלו השראה.


 


חזור מעלה