1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. ברזים לחדר אמבטיה

ברזים לחדר אמבטיה

ברזים למקלחת ושכלולים בתחום

בתחום הברזים קיימת יצירתיות פורייה במיוחד - הן בעיצוב והן בטכנולוגיות מתקדמות: ויסות טמפרטורה של המים, פיקוד אלקטרוני, עוצמות זרם משתנות ועוד. דוגמה נחמדה לחדשנות בתחום הברזים, היא שילוב ידית צבעונית בחלקו העליון של הברז. הידית זוהרת בחשכה ומקלה על הגישוש לעבר הכיור בלילה.

יש לזכור, שעם כל העיצובים והחידושים בתחום חשוב שהברז יופעל בקלות. עיצוב מורכב או מיוחד מדי יכול גם להקשות על המשתמשים (בעיקר על ילדים), לבצע את הפעולה הפשוטה של פתיחת ברז מים.

 

ברז למקלחת (טוש)

יש כמה אפשרויות מבחינה זו:

אפשר להתקין שלושה ברזי קיר: למים קרים, למים חמים וברז נוסף באמצע, שניתן לשמור באמצעותו את הכוונון הנוח לנו מבחינת טמפרטורה של המים. לחילופין, ניתן גם להתקין רק שני ברזים - חם וקר - ולנתב ביניהם.

 

אופציה שנייה ומקובלת יותר, היא להתקין ברז מסוג אינטרפוץ עם ידית המשמשת לכוונון טמפרטורת המים (על פי סיבוב ימינה ושמאלה) ולסגירה ופתיחה של זרם המים (על ידי תנועה למעלה ולמטה).

ברז אינטרפוץ 3 דרך, מאפשר התקנת טוש קבוע או טלפון יד על מוט. ברז אינטרפוץ 4 דרך, מאפשר בנוסף לכך להתקין ברז נמוך יותר כדי למלא דלי מים לשטיפה, או לנקות את הרגליים.


ברזים לאמבטיה  - קיימות 3 אופציות :


א. ברז עם ידית מיקס אחת או שתי ידיות - הכולל גם צינור ומזלף המותקן על גבי הקיר. יש לוודא שהברז ממוקם נכון על הקיר: עליו להיות ממוקם כך שהמים לא יזרמו על שולי האמבטיה.

 

ב. ברז המותקן ישירות על גבי דפנות האמבטיה - הברז כולל שתי ידיות (אחת למים חמים ואחת למים קרים) ופייה למילוי האמבטיה, בדרך כלל עם דיוורטר המעביר את זרם המים מהפייה למזלף הטוש.


ג. ברז תרמוסטטי - מערכת ממוחשבת השומרת על טמפרטורת מים קבועה. למערכת זו שתי ידיות - הראשונה לקביעת טמפרטורת המים הרצויה והשנייה לשליטה על זרם המים. החידוש במערכת זו הוא הימצאותו של כפתור ויסות בעל ניצרה ,הממוקם על גבי ידית הטמפרטורה. כפתור זה שומר על טמפרטורת מקסימום של 38 מעלות צלסיוס (מצוין בבתים שיש בהם ילדים קטנים העלולים לשחק עם ידיות האמבטיה או המקלחת ולהיכוות).

 


שכלולים

באביזרי המקלחות קיים כיום מגוון רב של אפשרויות זרימה של המים:

- אפשר להתקין ברזים שיתיזו מים בדרך המקובלת - מלמעלה, אך יש גם אפשרות להתזת זרם מים מהצדדים וזאת על ידי התקנת כמה מתזים בקירות, או התקנת ברז בגובה של כמטר מהרצפה, השוטף את הגוף בזרם

מאוזן. ישנו גם פאנל שבו מספר מתזים שניתן להתקין בכל מקלחת, זרם שכזה יוצר הרגשה של מסאז'.

-  מערכת מקלחת בהפעלה אלקטרונית מורכבת מברז ממוחשב, עם שעון ולחצנים. מלבד החיסכון במים וכמה סוגי זרמים, מאפשר הברז הממוחשב למשתמש, לתכנת מראש מתי למלא את האמבטיה, באיזו כמות מים ומה תהא הטמפרטורה שלהם.

- קיימים ברזים למקלחת ולכיור בהפעלה אלקטרונית. אלה הם ברזים שעובדים על מנגנון הפעלה של עין אלקטרונית, אשר חשה את הכניסה שלכם למקלחת. צעצוע יקר, אבל כיפי.

 

במערכות המקלחת המשוכללות יותר, קיים בפתח יציאת המים נחיר העשוי מגומי, המאפשר ניקוי קל ופשוט של הלכלוך המתרכז על השפופרת. הגומי מאפשר אף ניקוי יעיל של האבנית. מוצע על כן, בטרם רכישת ברז מקלחת, לבדוק האם מותקן בשפופרתו גומי כאמור.

חזור מעלה