1. הדירה
  2. חיפוש מאמרים
  3. השיטה הקונבנציונאלית

השיטה הקונבנציונאלית

בנייה קונבנציונלית- במאמר זה מוצגות שלוש השיטות להקמת שלד בשיטת הבנייה הקונבנציונלית: שלד בשיטה הפשוטה, בשיטת השטרבות ובשיטת בלוקי קלקר.

בישראל נפוצה בעיקר שיטת הבנייה הקונבנציונלית. השיטה הזו עושה שימוש בעיקר בחומרים מקומיים: בלוקים ובטון. קיימות מספר שיטות לבנייה קונבנציונלית:

 


שלד בשיטה הפשוטה


יוצקים רצפה, יוצקים עמודים ולאחר מכן עוטפים בבלוקים. בשיטה זו יש בעייתיות במישקים של הבטון והבלוקים.





 


שלד בשיטת השטרבות

יוצקים רצפה, בונים קירות מבלוקים ויוצקים מילוי בטון היוצר את העמודים. בשיטה זו השלד יותר מונוליטי ואחיד. על המעטפת (בלוקים ועמודי בטון) יוצקים רצפה שנייה.

 

 

שלד בשיטת בלוקי קלקר

בשיטה זו בונים תחילה את הקיר בבלוקי קלקר חלולים, אשר מתחברים זה לזה, בשיטת שקע תקע, ולאחר מכן מכניסים את הברזל ומבצעים יציקת בטון.


 



שלד מעץ


מה כדאי לבדוק כשבונים שלד מעץ.



את בתי העץ ניתן לתכנן על פי דרישות הלקוח. כאשר מזמינים בית עץ מומלץ לבדוק אם החומרים הם נגד ריקבון ומזיקים ואם עברו אימפרגנציה (טבילת עץ בחומר משמר כדי להגן עליו מפני מזיקים), אם הם עומדים בדרישות תקן אש, מה רמת הבידוד האקוסטי והתרמי ועוד.

לבית מעץ איכויות נוספות מעבר לעיצוב החם והכפרי, בעיקר בנושא בידוד אקוסטי ומהירות הביצוע. ניתן לשלב אל כל סוגי הפתחים, ריצופים ועוד. אצל חברות מסוימות כא.ד בתי עץ ניתן לחפות את שלד העץ באבן, לבנים או טיח.

הקמת בית עץ אורכת כארבעה חודשים בממוצע.


 


תהליך הקמת שלד פלדה


את היסודות יוצקים מבטון לפי התכנון ההנדסי הרגיל. אל היסודות מעגנים את שלד הפלדה (אשר הקמתו מתבצעת במקום הבנייה) תוך שימוש בעוגנים מפלדה. עטיפת הקירות החיצוניים נעשית באמצעות רדיד אלומיניום עבה, המגן בפני חדירת לחות ומבודד מקור ומחום. בתוך חללי צלעות הפלדה מושחלים מזרוני בידוד, המשמשים כמבודד תרמי וכמבודד אקוסטי. בקירות הפנימיים ובתקרה מותקנים לוחות גבס חסין אש. הרצפה מחופה בכל סוג ריצוף סטנדרטי והקירות החיצוניים מחופים בלבנים. הקמת בית שכזה אורכת כחצי שנה בממוצע, ומחיר הבית כולל בדרך כלל את התכנון האדריכלי ואת האבזור.




קונסטרוקציות פלדה היא שיטה המתאימה במיוחד למבני תעשייה ולבניית מבנים גדולים כמו גורדי שחקים.




חזור מעלה